Gå til innhold

Ex-mil, 74 mod, Land Roger


J.T

Anbefalte innlegg

Etter litt frem og tilbake er jeg kommet frem til at det er nok med et kjøretøy på gården. Og at det mer enn gjerne kan være et LR produkt.. :) Men helst av nyere dato..... B)

Derfor setter jeg Land Roger ut for salg. Det er en ex-mil fra 74, 2,25 liter bensin, som er i veldig god teknisk stand. Rust, som i litt mer en en liten overflateflekk, har jeg ikke sett.

 

med_gallery_8580_9_178839.jpg

 

Det er gjort veldig mye bra med bilen, forrige eier byttet en haug med deler som løftet standarden mye. Kan leses på denne tråden.. :)

Men i grove trekk:

-Nye bremser, trommler og band

-Ny alu tank

-Nye dempere og fjærer(paraboler/parabler?)

-Egen 12 v krets

-Sivilt tenningsanlegg

-MT/R dekk

-Vinsj i front

-Sivile seter fra en Toyota

Samt en del god del andre småting.... :)

Er med en del deler, samt 12v kompressor

 

Har kjørt en del med bilen, og er overrasket over hvor greit det går i lastebilhastighet. Mer om mitt bruk, samt bilder, kan leses her.. :)

Den ble EU godkjent nå i vår...mao to år til neste runde... B)

Selges for kostpris, dvs 35000,-...eller deromkring...

 

Har sikkert glemt noe, men for de som kan tenke seg en flott Serie III er det bare å ta kontakt på

- 90617097

- john-tore@online.no

- PM

- Eller stikk innom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er en fin ting som heter E6.... ;)

 

Har også hørt om disse E6'ene;)

Problemet er avstanden vettu, er jo en ukes tur fra Bodø og hjem til meg i Serie tempo B) helt sikkert en hyggelig tur det men som vi har snakket om så kommer jo det forstyrrende elementet i hverdagen som også kalles jobb inn i bildet :P :P

 

Misstenker at det tempoet jeg bruker med RS'en er langt unna tempoet jeg kan få med Rogær'n B) hmmm lurer på om jeg kan få inn RS motoren i Rogæ'n??? :P :P

 

Men vi skal finne en løsning på det, for bilen skal hjem til meg uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hvis du tenker på autotransport.no så har jeg snakket med de og av en eller annen grunn så frakter ikke de biler som er over 30 år....

 

 

 

 

 

Toyota Norge nekter ihvertfall sine transportører å frakte veteranbiler, i følge en lokal speditør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt småting som må løses i forhold til transport osv så ser det ut som denne ender opp på østlandet, detta blir morro;)

 

Blir en lang kjøretur men det skal vel gå greit B)

 

Er du den heldige? Da må vi treffes, jeg var eier før J.T og hadde vært gøy å sett den live igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Har kosta noe over 6 lapper å få bil sendt fra Mo i rana sørover med Toten Transport, så fra Bodø burde vel ikke være all verdens, eller Hurtigruta?

Billigste er nok å kjøre selv, fly opp med Sas eller Norwegian og trille nedover.

Bare å kjøre bilen dit den skal, hvor galt kan det gå? :D:P;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...