Gå til innhold

Justering dieselmotor


MortenSi

Anbefalte innlegg

Jeg må prøve å justere dieselpumpa på kpt Gneiss... Jeg fikk en del forklaring på det tidligere, men jeg trenger fortsatt helt konkret beskrivelse, hvilke skruer skal løsnes? skal motoren gå mens pumpa justeres? (trodde først det, men ved nærmere ettertanke høres det ikke ut som noen god ide) Kan noen spandere et par bilder, eventuelt har noen lyst på en tur til Drøbak og vise meg?

 

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri justert en 2,25L motor, men våger meg likevel frampå.

 

Løsne dieselrøret mot dyse nr.1. Sett på nøkkel på nederste reimhjul på veiva. På dette hjulet skal det stå tenningsmerk, ofte i form av et lite hakk inngravert eller innslått. På motorens register vil det være ett merke som peker mot hjulet. Drei rundt motoren til du får rett tenning på hjulet. Stopp der.

Løsne dieselpumpen og drei den til det kommer bittelittegrann diesel fram i røret. Skru til.

 

Kan hende du må gjenta om det er slakk i pumpeaksel. Dette vil vanligvis gå greit, virker på traktorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...