Gå til innhold

Diagnose


RagnaRn

Anbefalte innlegg

Har handla nanocom og fått trykket en del og sett på verdier rundt om.

Første jeg reagerer på er voltage input gearbox på 10,8 V (ingen alarmer eller feilkoder)

Har en feilkode på O2 sensor (1187)

 

Det er mye verdier å lese , men hva skal det være?

Fins det noe informasjon på dette noested?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10,8V er lite. Kanskje ikke så rart at første feilmelding man får ved dårlig batteri er " Gearbox fault" Sjekk lading, batteri, jordingspunkter og kontakter.

 

P1187: Oxygen Sensor Heater Circuit Short Upstream

 

Hvilke enheter er det du leser verdier fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1187 er lagret feilmelding på motor

 

10 , 8 v er voltage input på girkasse

 

Har ikke gearbox fault melding og ingen lagrede feilkoder på girkasse

 

Måler 13 V på sikring til girbox ecu

Endret av RagnaRn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK

 

Egentlig overalt.

 

Hver ECU har en liste over inputs.

 

Hadde vært kanon å hatt en liste over hva de forskjellige inputs bør eller skal ligge på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik liste må nok hentes fra BlackBox i tilfelle. Noe vil du nok finne i verkstedhåndboka. For øvrig er det en del sensorer som ikke har noen "fasit verdi". Elektronikken kalibreres etter sensoren. Det gjelder f.eks. høydesensorene og spjeld i ventiasjonsanlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok ,MEN er det ingen som har noe formening om hva spenning input skal eller bør være?

 

At alt virker og er ok nå er greit , men hvis det er en gryende feil så vil jeg gjerne vit om det noe jeg bør se på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei!

 

Du er i samme posisjon som meg og de fleste andre:

 

Den beklagelige følelsen av å sitte med fjernkontrollen til romferga, mens ingeniørene spiser lunsj og ikke følger med på hva du gjør, men uten at du veit hva de ulike knappene er til! Fortærende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å bli LR paranoid. Hva er den lyden? Skal spenningen være så spennende?

 

Jeg må av og til ringe mer erfarne folk, for å bli roet ned. Det er først når den brenner, hjul faller av, panseret sprenges opp innenfra og lignende du skal ta hensyn til.

 

Resten er mindre servicehendelser som du tar før neste PKK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...