Gå til innhold

Bilskade etter haglvær


ovik

Anbefalte innlegg

På ferie i Østerrike opplever man mangt. Her om dagen møtte vi en haglskur av de sjeldne i Inntal. Hagl i størrelse fra klinkekuler til nesten tennisballstørrelse dundret i mot oss. Vi fikk etter hvert søkt ly under en veibro sammen med mange andre trafikanter. Selsom opplevelse.

 

Skadene er ikke så veldig store, men en del småbulker i front og tak er det.

 

Så er spørsmålet - dekker kaskoforsikringen slike skader? Noen som har erfaring med sånnt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener normal norsk kasko skal dekke slik skade.

 

Jeg har forøvrig bodd noen år i Østerrike og der er dette såpass vanlig at det er mange karosseriverksteder som har spesialisert seg på hagelschaden. Det er også flust både med brukte og flunka nye biler full av småbulker å få kjøpt til en rimelig penge. Jeg bodde i nærheten av Salzburg og enkelte år er det restriksjoner på jakt fordi hagl dreper så mye av viltet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Saken er meldt til forsikringsselskapet. Ingenting i vilkårene som kan frita dem for ansvar så langt jeg kan se. Jeg har lagt til et par bilder ....

 

Disse isbitene er massive!

 

P7080096.JPG

P7080098.JPG

Endret av ovik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Forsikringens veier er uransakelige....

- Gjensidige tar skaden på bilen - ser ut som det blir en kaskoskade.

 

Men når jeg forsøker å få dekket skade på reisegods fra reiseforsikringen, sier de at skade på grunn av haglvær ikke dekkes av naturskadedekningen. Pussig.

Jeg har bedt om nærmere redegjørelse, så følg med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringsbransjen er ..... ja jeg vet ikke hva jeg skal si. Etter at jeg spurte om hvordan de kan si at dette ikke er naturskade, får jeg denne meldingen:

 

 

Ønsker dokumentasjon på følgende:

 

- på at over 50% av transportkostnadene er betalt med mastercard

- bekreftelse på uværet

- dokumentasjon/kvittering på kjøp av kajakk

- dokumentasjon på at kajakken er ødelagt og ikke kan brukes

 

Jeg vil se på saken en gang til når ovennevnte dokumentasjon foreligger.

 

Jeg er mildt sagt overrasket. Må man påklage et vedtak for å få saken seriøst behandlet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...