Tobba

Stor plate i vannfast kryssfiner

14 posts in this topic

Er på jakt etter en plate til å legge i bunn av en tilhenger, men de største jeg finner er 300x150 og hengeren er 300x164,5 så mangler 15cm i bredden. Noen som vet hvor jeg kan finne det til en normal pris,.

det er det største du får i vanlig platestørrelse, så skal du ha større så må det spesialbestilles. Da koster det antakelig både skjorta og buksa

Jeg kjøpte en gang brukte plater fra PERI som leier ut forskalingssystemer. De bytter platene og bruker kassettene om igjen. Platene har noen huller etter avtandsjern. Jeg tror jeg betalte 50 eller 100 kroner for 270 x 100, men jeg ser på sidene deres at de største kassettene de har er 270 x 240. Du kan ringe å høre med dem eller med andre som driver med det samme.

Edited by Jan Luneborg

Fikk pris av en brenderup forhandler og han skulle ha mellom 3-4000 for en bunnplate, var i meste laget syns jeg, Kan gjerne høre med Peri og malthus, peri har avdeling her i området og malthus leier også ut slikt, men de er vel veldig slitne de platene? Har leid forskaling av dem og dem var slitne nok dem som var i bruk..

Fins det firma som kan skaffe større plater utenom tilhengerforhandlere? Både Tysse og Tredal må jo få platene sine en plass..

Hei

Hør med produsenten av Hammer-hengeren i Børsa, Sør-Trøndelag.

Min svigerfar skal skifte bunnen i tilhengeren sin, og skal bestille plate derfra. Han visste ikke prisen, men målene er 400x200 og 12mm tykkelse.

Platene jeg fikk plukket ut hos PERI var ikke så verst, ihvertfall ikke på ene siden. Men jeg brukte de til forskaling, og etterpå til stubbgulv og diverse.

Kan du ikke bruke 2 vanlige plater da? (og snu retningen på den)

Blir litt kapp da. Men veit om mange hengere som har skjøt midt på planet.

Mine hengere har fått skjøter pga sinnsyke priser på store størrelser.

Husk å behandle der du kapper.

Edited by gautes

Fikk pris på nye plater i 75x150, fem slike dekker bunnen og litt til overs til å forsterke skjøtene med under, rett under tusenlappen, dette var hos et forskalingsfirma. Hva behandler jeg skjøtene med? Tenkte å lime dem godt sammen med trelim, men holder gjerne ikke?

Er du fingernem med fres, kan du lage not/fjær, evt. bare overlapp. :)

ikke har jeg fres og ikke er jeg fingernem :P , tenkte slik: 2 plater på 75cm og en bit på 14,5 i midten. gjør det i begge ender, da blir det en skjøt på midten av hengeren på 150 som passer godt for der ligger det en tverrbjelke fra ramma. da har jeg brukt 4 plater og 29cm av den femte, står igjen med 46cm som jeg deler i to og legger under skjøten og bolter godt fast. Er det en fungerende plan? fyller alle plateskjøtene med lim, og har også lim på biten under skjøtene. Da får jeg lim på alle kappflatene også, utenom på den biten som ligger under, hva skal jeg behandle de med?

Silikon flekser og det gjør platene dine også.

Vanlig lim flekser lite.

Du skal bare impregnere platekantene du har skjært. Å lime det sammen har ingen hensikt, og det vil ikke holde.

Silikon skal du holde deg unna, det kun til bruk i brystimplantater og fuger på badet. IKKE !!! Til noe som helst annet, hverken i kjøretøy eller hus.