Gå til innhold

LAKKE SORT 3mm CHEQUER PLATE


ove.e

Anbefalte innlegg

Har 3 mm chequer plate på bilen i dag i blank men kunne tenkt meg sorte da min bil er sølv , noen som har prøvd å lakke disse en annen farge evt hvilke lakk brukte dere og hva må gjøres før lakking ,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt svartelokserte plater.

En annen tøff ting som jeg har sett på båthengeren til "spirit of norway" er å lakke dem i ønsket farge, pusse svakt over toppene i mønsteret. Og så klarlakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er originalt svartlakkerte flasser iallefall (på min bil m.f.)... Tror det beste må være først å bare sandblåse de lett, for så å lakkere de med syregrunning for så å lakkere i ønsket farge. Veit ikke, men innbiller meg at lakken sitter bedre om man sandblåser overflaten først/ eventuelt pusser aluminiumen litt :)

 

Lykke til, Defender kler sorte plater B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nye stig trinn for en uke siden og malte de aluplatene med sort bengagrunning(arcanol) vasket/mattet/avfettet godt først og tok 3 strøk. Tror det kan funke men er selv litt skeptisk på om det tåler slitasjen. Men da ruller jeg kjapt over ett strøk til.

I dag malte jeg også en ny alu skliplate som beskytter styringen. Den blir det jo sikkert riper og sånn i men den er vertfall sort og mætsjer nå bedre,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har demontert og lakkert i kveld ble steike bra , lar de ligge å tørke til søndag , i morgen skal jeg montere cb antenne, stige og bytte over til sommerhjul 285-75 16 bfg mt på org boostfelg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Hei,

Jeg skal lakkere sidesteps chequer platene og den der front skidplate som beskytter styresnekka og stagene under bilen.

Ønsker at disse skal bli svarte og matche de resterende andre chequer platene jeg har rundomkring.

 

I den forbindelse er jeg interessert i å høre erfaringene fra denne tråden nå som det er gått noen år siden dere gjorde tilsvarende arbeid med ulike produkter.

 

I utgangspunktet tenker jeg Acranol da jeg har erfaring med dette fra andre deler av bilen, men er usikker på slitasjen på side steps som jeg trør på hver gang jeg går inn/ut av bilen.

Ev om noen kjenner til et firma i Stavanger regionen som kan pulverlakkere disse til en grei pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...