Gå til innhold

Hva har du gjort i dag med Land Roveren din?


jebba

Anbefalte innlegg

Hmmm.... Har du satt på gal polarisajon på batteriet? Altså pluss og minus om hverandre? Eller så må det være en kortslutning fra pluss ut av tenningen til jord.

 

Klikker startsolenoiden eller starteren når du forsøker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... Har du satt på gal polarisajon på batteriet? Altså pluss og minus om hverandre? Eller så må det være en kortslutning fra pluss ut av tenningen til jord.

 

Klikker startsolenoiden eller starteren når du forsøker?

 

Batteriene har jeg ikke rørt. Samme oppsettet som med den forrige starteren. Måtte bytte da nøklene ble borte..

 

Nei, ingen lyd utover fresingen! Men tenning og jord kan være en tanke..

 

Takk for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rens alle polsko og poler og skru godt til og prøv igjen.

Skulle du ha feilkoblet får du ikke kortslutning men morsomme bryterfunksjoner.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet EBC bremskiver, EBC klosser og håndbrekk band bak i dag. Gjenstår "bedding-in" som tas i morgen.

Venstre bak så ikke god ut, mye bremsestøv. Denne var årsaken til bytte, fikk vibrasjon og varmegang ved kjøring etter bruk av EPB. Høyre håndbrekk var mest rustent, så det er spørsmål om hvor mye det virket. Deler fra Famous Four som leverer i løpet av en ukes tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga har jeg bytta termostat, knakk en bolt..

Men nå er alt på plass igjen. Ny termostat, nye slanger og ny temp føler.

 

Lakka begge lokka til bensin tankene og.

Har sett på en lås til den ene . Ikke sikkert det blir en til. Ubestemt om jeg liker det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet motorolje, Biltemas syntetisk 5W-40, oljefilter og syklonfilter, denne gang original LR, ellers varierer jeg litt der. Pluss en sprayboks med Biltemas linolje her og der på ramme/detaljer under og på støtfanger og tverrbjelke bak. Prøver å unngå å få linolje på karroseri, et problem å få vekk når den har stivnet der. Nesten litt vår i luften, men bare nesten :)

 

file_zps8cfece53.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rens alle polsko og poler og skru godt til og prøv igjen.

Skulle du ha feilkoblet får du ikke kortslutning men morsomme bryterfunksjoner.

Byttet til to andre batterier, riktignok med ulik ampere men det skjedde ingenting... Ikke klikking, ingen fresing.

 

Må nok fri til en eller annen vennlig sjel som kan kontrollere at jeg ikke gjør det helt feil.. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg montert detroit locker bak på X-millen.Noe som skulle feires med fulle tanker,Men på vei til stasjonen begynte bilen og dø ut akkurat som den var tom for bensin,Noe jeg trudde den kunne være

Fikk fusket og rullet meg frem til pumpene fylte begge tanker og startet og kjørte 50 meter så starta den igjen med fuskingen.Sjekket så om den fikk bensin frem osv noe den gjorde når jeg pumpet manuelt men usikker om den gjorde uten...Startet bilen kjørte 50 meter så fuska den igjen.Da begynte jeg og mistenke tankvelgeren så jeg vrei den febrilsk alle veier og plutselig sa det POFF under setet der fruen satt.Fruen trudde det var jeg som slo borti noe å jeg trudde hu slo borti noe...Men det var det ikke så hvordan det skal forklares er litt vanskelig men bilen gikk plutselig som ei klokke igjen etter dette Poffet..

Snakker om sjel i en bil.

Fra nå av skal min kjøre 1975 x-mill lyde navnet Poff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...