Gå til innhold

Hva har du gjort i dag med Land Roveren din?


jebba

Anbefalte innlegg

Igår spontankjørte jeg og guttungen til Moss for å hente felger (og dekk). Meningen var at guttungen skulle handle (brukt) mobil på veien, men den var solgt. Men ha fikk øvelseskjørt litt da, og det var bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjernet døra på fører siden, samt demontert førersetet med fundament.... men, i alle dager... hvor mange gjennomgangsbolter er egentlig nødvendig for å holde sete på plass i en '79 RR???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk igjen og monterte vinsjen som har fått ny motor. Ellers so har eg, og held på med å skifte foringar. Tek nokre i gongen so eg rekk å få på dei nye på ei økt. Nye støtdemperar er også montert litt tidligare i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått skiftet dieselpumpe hos OEC i Bergen i går, utmerket jobb. Det ble litt jobb også, da det var fullt av dieseldyrgele der, pumpen har hatt litt jobb og tanken måtte skylles. Har brukt Alron på vinterstid, kanskje jeg går over til fulltid? Eller annet stoff som kan dempe dieseldyrfrykten. F.eks. Hammerdown http://www.motorconsult.no/infodft.php som jeg bruker i båten. Sistnevnte blir noe billigere, visstnok noe som brukes i skip og andre større maskiner. Nå kan jeg i alle fall kjøre uten jetflylyd i tanken og uten frykte for plutselig stopp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått skiftet dieselpumpe hos OEC i Bergen i går, utmerket jobb. Det ble litt jobb også, da det var fullt av dieseldyrgele der, pumpen har hatt litt jobb og tanken måtte skylles. Har brukt Alron på vinterstid, kanskje jeg går over til fulltid? Eller annet stoff som kan dempe dieseldyrfrykten. F.eks. Hammerdown http://www.motorconsult.no/infodft.php som jeg bruker i båten. Sistnevnte blir noe billigere, visstnok noe som brukes i skip og andre større maskiner. Nå kan jeg i alle fall kjøre uten jetflylyd i tanken og uten frykte for plutselig stopp :)

Hva kostet dette, deler+arbeid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta temp. giver og radiatorlokk på "Trollet" i dag og fikk lufta ordentlig. Jeg gjorde alt det andre først selvsagt, termostat og slanger og strevd medå få termostathuset tett. men NÅ er det endelig litt positivt nytt. Hvilken herlig lav temperatur, og slik har det vært hele tiden, mens jeg har kjørt rundt smånervøs. Er det mulig!!!!!

Har også fått breathers til akslingene, så da skulle det være klart for å prøve å kjøre til Valldalen med Seriebil. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har defenderen fått kjørt seg og trukket rundt på minigraver og tømt 6 henger lass med stein/gjord etter og ha gravd garasjen dypere for og få bilen inn :) så ble det et parr lass med pukk og det ente med at den stakkars brenderupen knelte på ene siden, får se på det i morgen.. Og bilen er Sykt skitten inni og utenpå så har en jobb der og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet øvre bærearmer bak begge sider, og stabstagforinger bak samt øvre ledd på navene bak på D3en. Uten å demontere bremseslanger, nav og uten å bruke presse. Startet kl 1500 og var ferdig kl 2300 på grunn av mye rust og saging av bolter. Hjulstillingskontroll bestilt i morgen fredag hos NAF :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjulstillingskontroll hos NAF. Fikk beskjed om å vente, selv om jeg tilbød hjelp. Etter 45minutter kom det en duknakket en ut og spurte om hjelp til løsne/justere pga at det var trangt. Brukte ett minutt :)

Fikk også noen mumlende kommentarer om vanskelig og stor bil etc, men fikk hyggelig pris (tross alt var det jeg som "jobbet" mens NAFkaren så på avlesningsskjermen.

 

Byttet til nye sommerdekk, og byttet klosser og skiver foran.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har defenderen fått kjørt seg og trukket rundt på minigraver og tømt 6 henger lass med stein/gjord etter og ha gravd garasjen dypere for og få bilen inn :) så ble det et parr lass med pukk og det ente med at den stakkars brenderupen knelte på ene siden, får se på det i morgen.. Og bilen er Sykt skitten inni og utenpå så har en jobb der og

Digg med stor bil, bare og rygge hengeren godt utfor kanten for og tømme:

P1050385.jpg

Snart plass til bilen i garasjen:)

P1050327.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig koselig denne tråden. Ikke de helt store historier , men nydelige små hverdagshistorier. Ta vare på de små øyeblikk, de er det flest av :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En svenske i bobil rygget inn i Range Roveren på fergeleiet i kveld. Så etterhvert blir det ønske om panser, radiator, vannpumpe, plastgrill +++. :-(

 

Ellers er det klargjøring av annen bil til landstreff :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Montert ny ekspansjonstank, måtte lage nye fester og føre slangene litt annerledes. Skiftet alle slangeklemmene når jeg først var i farta. Dremel med kappskive var ett snedig verktøy for å få av fastrusta slaingeklemmer.

 

Ellers har jeg kommet så langt på komfortsiden med Brumle at jeg måtte støyisolere verktøykassa i dag... Det skramlet for mye. Lagt gummimatter i de forskjellige rommene i kassa. Mye bedre nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...