Gå til innhold

Hva har du gjort i dag med Land Roveren din?


jebba

Anbefalte innlegg

Mandag: fiksa løftet på skjæret igjen. Tungvint å kjøre med det subbende i bakken hele tiden ;).

 

Demontert lyktebeskyttere for lettere kunne holde lyktene rene i vintermørket. Byttet også pærer til superbrightekstratoppersmegahvitt lys fra eBay, så får vi se hvordan det virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag fikk jeg endelig trillet ned i min nye garasje og skiftet et dørhåndtak som ga seg i høst. Dro samtidig ut alle mattene og teppene på gulvene. De var søkkvåte!

 

Må kanskje begynne på Water Ingress Manual snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedskjulet: vasket og spylt under i godværet, fyllt olje på forgassere, litt motor olje og sjekket om det var oljen på forgasserene som ga uren gange. NEI det var det ei. Neste er sjekk av plugger, da dette kom etter en stund på tomgang. - ogvasket Discoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle bare hente verkstedvogna hos Dråget... Visste jo at den var død og regnet med å lete etter en dårlig kontakt og det fant jeg. Så innen Dråget var hjemme fra butikken var bilen i gang og jeg nesten klar til å dra. MEN, det hadde ikke verkstedvogna sett for seg...

 

Ingen frikobling på clutchen, det var bare å krype til korset og kaffemaskinen! Så etter å ha lånt en varmedress og drukket litt kaffe, så var det ut og ta ut slaven for en kjapp minioverhaling på benken. Ble bare delvis suksess, da den nekta å virke etterpå også før Dråget overtalte den med litt dobbelpumping på pedalen.

 

Får vel handle ny master og slave og legge opp til en grundigere jobb. Men bilen ble kjørbar og nå kan jeg kjøre seriebil i solskinnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle bare hente verkstedvogna hos Dråget... Visste jo at den var død og regnet med å lete etter en dårlig kontakt og det fant jeg. Så innen Dråget var hjemme fra butikken var bilen i gang og jeg nesten klar til å dra. MEN, det hadde ikke verkstedvogna sett for seg...

 

Ingen frikobling på clutchen, det var bare å krype til korset og kaffemaskinen! Så etter å ha lånt en varmedress og drukket litt kaffe, så var det ut og ta ut slaven for en kjapp minioverhaling på benken. Ble bare delvis suksess, da den nekta å virke etterpå også før Dråget overtalte den med litt dobbelpumping på pedalen.

 

Får vel handle ny master og slave og legge opp til en grundigere jobb. Men bilen ble kjørbar og nå kan jeg kjøre seriebil i solskinnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle bare hente verkstedvogna hos Dråget... Visste jo at den var død og regnet med å lete etter en dårlig kontakt og det fant jeg. Så innen Dråget var hjemme fra butikken var bilen i gang og jeg nesten klar til å dra. MEN, det hadde ikke verkstedvogna sett for seg...

 

Ingen frikobling på clutchen, det var bare å krype til korset og kaffemaskinen! Så etter å ha lånt en varmedress og drukket litt kaffe, så var det ut og ta ut slaven for en kjapp minioverhaling på benken. Ble bare delvis suksess, da den nekta å virke etterpå også før Dråget overtalte den med litt dobbelpumping på pedalen.

 

Får vel handle ny master og slave og legge opp til en grundigere jobb. Men bilen ble kjørbar og nå kan jeg kjøre seriebil i solskinnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår: Byttet olje på fremre aksel på 110-eren. 17000 km siden sist, ikke pen. Ser ut som one-shot grease. Sjekket bakaksel, som ny. Nivåer og farge ok på girkassene også, men her skal jeg bytte uansett (snart...).

Gransket montering av safari-snorkel som har ligget i pakka i 1,5 år minst. Fant ut at det ikke gikk an å ta av gitteret på luftinntaket uten å knekke alle festene. Alle. Det var igrunnen det jeg fikk gjort med snorkelen. Etterfylte også motorolje, tror det lekker ut av toppdekselet, bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en dag i garagen :) Har ikke vært mange av de i de senere månedene desverre :( Helsa holder ikke helt til å skru i kulda..

Men bli litt pjusk med Discoen lørdagen, har vært lærerikt kan en si.

1. Webasto uten sirkulasjonspumpe har visse problemer med å få bort varmen

2. Webasto uten kjølevann har noe av samme problemet som nevnt i 1

3. Webasto som er fysisk utkoblet og loopet tilbake til seg selv vil hverken få kjølevæske eller klare å transportere den rundt

4. Webasto med lekkasje i kjølevannslangen til pumpa vil heller ikke klare å holde påkjølevæsken

5. Webasto kan demonteres for rengjøring og inspeksjon av brennkammer. Noen av de sprekker tydeligvis, men ikke mitt.

6. Webasto som har vært demontert 2ganger kan enda inneholde noen løse biter i brennkammeret, demonter igjen.

7. Webasto som får fikset dette, har en god mulighet for å fyre opp ved de rette forutsetninger.

8. Webasto som får +12v på pinne x1 tenner nr spenningen er påtrykt :)

9. Webasto som får klipt kabelen til pinne x3 tenner ikke som kjørevarmer :)

 

Så en lærerik dag i garagen bør det. Bare synd man ikke husket å ta bilder av prosessen.

Den funker enda idag i -10 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levert verkstedvogna til PKK. Dråget fiksa hornet på stedet før levering så blir det i det minste en feil mindre :)

 

Pickup.jpg

 

Dårlige bilder bedre enn ingen bilder... Frode i gang med å skjøte ledning med hjelp av sin sønn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lading over natta, kjørt på jobb da noe japansk var godt frossent.

Aner et mønster her vedr aktiviteter, spørs om neste lønn eller så tilsier nytt batteri fra Biltema nedi bakken.

Snart langfri, da blir det ut på fototur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levert verkstedvogna til PKK. Dråget fiksa hornet på stedet før levering så blir det i det minste en feil mindre :)

 

Dårlige bilder bedre enn ingen bilder... Frode i gang med å skjøte ledning med hjelp av sin sønn!

 

Observert nedi bakken her på vei til jobb B)

Endret av tdiThomas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...