Gå til innhold

Hva har du gjort i dag med Land Roveren din?


jebba

Anbefalte innlegg

Joa, men har ikke sjangs til å bremse ned noen av dem. Prøvde med en avisrull her, men har ikke sjangs. På min kompis sin d2 td5 er det annerledes. Den vifta går også med rundt, men lar seg bremse. Har kjørt uten vifte i hele vinter på grunn av unødvendig mye kjøling med vifte på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 3.7.2023 den 17.20, trondshj skrev:

Du verden... Det er kanskje ikke mulig å kjøre bil så veldig mye lenger vest her i Norge? :D

 

Joda:D eg har vore på (N61°17'1" ) E 4°36'56" , det vert altså heile 16 nautiske mil lengre vest, men der er det ikkje noke greenlaning, det er veis ende på ein kai på Bulandet i Sunnfjord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører E6 m henger... Gått overraskende y

D3 

 

 

IMG_20230705_111335.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Byttet et morkent drivstoffrør på retur til dieseltank på Hybrid’en på lørdag. Monterte slange til 200 kr/m som tåler biodrivstoff.

 

Regnet selvfølgelig, så ble gjennomvåt av å ligge ute og skru. Når vannet renner fra taket og ned på kroppen blir man våt, hjelper ikke å flytte for vannet finner veier å renne gjennom motorommet også :wacko:.

 

Fin dag ønskes

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Byttet del av eksos med flexiledd og katalysator på Disco3 i går. Satt inn ny del uten katalysator.

Måtte dele gamle røret i to for å få det ut, men heldigvis fikk jeg lirket det nye på plass i ett stykke. Gikk greit når ikke katalysatoren er i veien.

Flexileddet på den gamle var gått helt i oppløsning, med tilhørende eksoslekkasje som kunne merkes inne i bilen når jeg stod i ro. Fryktet det var crossoverpipe, men heldigvis "bare" flexileddet.

 

Kjøpte rør fra Terrafirma. Dårlig passform på røret mot bakre del av eksosanlegget. Var for liten diameter, så jeg måtte fore ut med tynt stål fra en skjøtemuffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Rakk ikke vinterdekk før snøen kom og kompis med transporter skulle levere leid gravemaskin og henger på 3,5 tonn .

Da ble det nesten adrenalinoverload i systemet i et par ned og oppoverbakker.

Men nu er riktige dekk på plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok noen mer oppdaterte råd og erfaringer under drivlinje,dekk og felg-posten. Som nevnt har mitt foretrukne dekk og dimensjoner den gang Gautes Garage var i drift gått ut av produksjon .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...