Jump to content
LRforum

Hva har du gjort i dag med Land Roveren din?

Recommended Posts

• Replies 8.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har skrudd til serie bil i dag, og kjørt meg en liten tur. Liker bilen bare bedre og bedre, håper på skilt og godkjenning i løpet av sommeren  

Ny lakkert front er skrudd på i morges før vi dro i stallen ,og jentene skrur idag óg. Av med en fæl Orange grillen og på med nylakkert KBX front.

Det må vel ikke bare være vedlikehold og trøbbelfiksing i denne tråden her, ikke sant?   For her er nemlig det jeg gjorde siste døgn med min Defender: Overnattet på 2137 moh. for å være der

Posted Images

Freelanderen har fått ny bærebru på begge sider, og en ny track rod end. Sommertøflene er også på, det er ganske digg. 
Nå gjenstår bare å finne ut hvorfor tåkebaklysene ikke lyser selv med nye pærer, så er det rett til etterkontroll. 

22 hours ago, lafterolf said:

Glassmesteren skjærer like raskt til glass som plast.:)

Men døra mi er så løen at jeg er redd det skjer igjen. Får bli lexan frem til jeg tar på meg å utbedre/bytte dør. 

3CA8A628-D1B0-4CCB-8CB1-E151B530410D.jpeg

Butyl/vulketape på elektrikerspråket- som pakning. 

1 time siden, jorgenht skrev:

Men døra mi er så løen at jeg er redd det skjer igjen. Får bli lexan frem til jeg tar på meg å utbedre/bytte dør. 

3CA8A628-D1B0-4CCB-8CB1-E151B530410D.jpeg

Butyl/vulketape på elektrikerspråket- som pakning. 

Jeg har polykarbonat i båt. Blir fort uklart, og det skjer nok raskere i bakdøra på en bil. Kanskje legge gjennomsiktig folie på, så kan du se ut vinduet neste uke også:)

22 minutter siden, rang skrev:

Jeg har polykarbonat i båt. Blir fort uklart, og det skjer nok raskere i bakdøra på en bil. Kanskje legge gjennomsiktig folie på, så kan du se ut vinduet neste uke også:)

Om du hører med en skiltprodusent nær deg kan de sikker skjære lexan på mål, og i tillegg sette på klart laminat ( UVfilm) på begge sider - kan funke bra til du får døra i orden til glasset ? 

På 3.4.2021 den 22.28, county skrev:

Fant ut hvor luften på ene hjulet til 2 dørsen tar veien. ...  Litt salovann løste det, så nå skal dekkomleggeren i sving en dag det passer...

IMG_20210402_194203_0.jpg

Så man har dekk maskin også 

Egentlig mest forbanna på bilen om dagene.... blush

Måtte demontere plate bak i Range Roveren, da det plutselig ble en fontene med bensin på tankens overside. 

Alt av slanger er morkne, så her blir det service de neste dagene.

Planlegger en liten rengjøring og behandling ovenfra med det samme, lite rust å spore i dette området heldigvis.

20210406_162626.jpg

20210406_162619.jpg

Friskmeldt turbo greiene om enn så lenge... 

Fikk hjelp med diagnose på min Disco2. Slettet feilkoder, og dermed var det adios til tres amigos! Håper de forblir borte vekk...

Dukket derimot opp en ny feilkode; fuel temp sensor. Her viste det seg at begge ledningene var slitt av rett ved kontakten. Fikk skjøtet de sammen.

Og vi fortsetter arbeidet med å skifte motor i min sønn sin P38. Fikk motoren inn på fredag, og det gjenstår bare litt montering av ledninger, inntak og slanger...