Gå til innhold

Hva har du gjort i dag med Land Roveren din?


jebba

Anbefalte innlegg

3 timer siden, jorgenht skrev:

Har du bak og? :D

jepp

D400F8F6-F8ED-43E0-A9CC-B4F409A7BEC5.jpeg

Høyre bak kom litt skakt på siden en gjensidig skrue hadde rusta helt sammen. Måtte gjøre en midlertidig fiks der enn så lenge. Må rette den opp når sommerhjulene skal på. 

 

Men jeg likte de skvettlappene der:P

6C4BD50A-5BF5-41B2-8EEF-DF453C9B8795.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kose arbeid å gjøre om dagene :)

Gikk overraskende lett å få motor og girkasse sammen helt alene.

 

I pausene monterer jeg Gwynn Lewis skvettlapp kit med splash guards :lol:

 

20210225_140438.jpg

20210225_140453.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt litt, ellers ingenting. Oppfører seg eksemplarisk den bilen for tiden!

 

Ryddeaksjon i garasjen fortsetter, går gjennom delebeholdningen og flytter den til et annet uthus. Noterer hva jeg har med det samme så kanskje en ender med en grei oversikt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpnet vinsjen, bare for å konstatere at den ikke er vanntett (slik leverandør påstår) og har rusta i stykker motor fullstendig.

Noen som vet om det finnes deler å få til Superwinch Talon 9.5isr ???

Trenger kun el. motor, resten er bra nok.

Endret av tiopet
Trykkleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, tiopet skrev:

Åpnet vinsjen, bare for å konstatere at den ikke er vanntett (slik leverandør påstår) og har rusta i stykker motor fullstendig.

Noen som vet om det finnes deler å få til Superwinch Talon 9.5isr ???

Trenger kun el. motor, resten er bra nok.

Kontakt disse: 

www.goodwinch.com

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet defenderen med de nye dysene, 10P dyser i 15P motor og 10P ecu.

Fungerer helt fint.

 

Skifta fjær på kløtsj til LOF fjær, merkbar forskjell på fjærene gitt. Nå er den enda lettere å trå på.

 

Skifta den høyre nederste bakdør hengsel til galvaniserte hengsel med SS skrue kit. Skvisa inn masse sauefett i skruehull og mellom hengsel og dørstolpe. Første gang på mange år at den bakdøra kan lukkes uten bruk av makt og frustrasjon.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Installert nytt 95ah agm batteri og litt opprydding i gammel kabelsalat under førersetet. 

 

Begynt så smått på kasse/innredning til forbruksbatteri og tilhørende elektronikk som ctek dc-dc lader etc. baki. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet alle dørhengsler til galvaniserte med SS skrue kit.

To av de gamle nederst på førerside datt av i skrekk når de så vinkelsliperen.

Godt innsauset med sauefett, så håper jeg de holder lenge.

 

Motorvarmer system med kupevarmer ble også ferdig montert.

Lufta servopumpe og loddet inn 30A sikringer til ekstralys i batterikasse.

 

Sprøyta sauefett inni alle dører og kanaler på dem.

Da holdt det for i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauefett sprøyta inn i alle krinker og kroker på ramma, fremaksel ble smurt inn med pensel.

Da var det tomt for saufett.

Holdt vist ikke til hel bil dette start settet fra Fluidfilm, mulig jeg var overnøye og brukte litt ekstra fordi det var første behandling.

Får kjøpe inn mer og gi den en omgang til før høsten.

 

Kjørte bilen ca 10 mil i dag for første gang med ny motor og ny LOF kløtsj.

Meget fornøyd med motoren og kløtsjen. Kløtsjen er lettere enn noen sinne med dette LOF HD kit'et.

 

Får ikke låst opp eller igjen førerdør <_< Sikkert hvert borti noe når jeg spruta den full av sauefett og hadde døra av for bytte av hengsler :lol:

Den nye termostaten virker ikke :blink:, så den må byttes igjen. Setter inn den gamle igjen så lenge, for den virket på den forrige motoren.

 

Ellers var det en fryd å kjøre Defender igjen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jasswass skrev:

Lagt opp campstrøm med eget batteri baki bilen. Gjør klar for mer defenderbasert innenlandsferie framover, uten frykt for å bruke opp startbatteriet over natta. 

Selv om jeg selv ikke husket å legge ut bilder, så vil jeg spørre deg om bilder av batteri plassering og lading av dette blush

Har nemlig tenkt litt på det samme, men er veldig nysgjerrig på lading av dette. Solceller, ladeskille rele eller egen dynamo.

Er ikke noe fan av ladeskille rele opplegg, da det alltid har blitt skjev lading av batterier og aldri nok strøm til start neste dag (båt problemer i årevis og drittlei dette).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...