Jump to content
LRforum

Hva har du gjort i dag med Land Roveren din?


Recommended Posts

En 2'r feil... Løs bolt på oppheng bak. 

Ellers klassisk tåke lys for lavt, sist var de for høy... Tviler de sjekket med motor igang pga luft fjæring. Men ener feil der. 

 

Strammer opp bolt og etter kontroll. 

Sykt man må bet dyre dommer for å sjekket at bolt er strammet til... 

 

Får si meg fornøyd. Var mest bekymret for skivene bak, som nærmer seg 6 år. 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 8.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har skrudd til serie bil i dag, og kjørt meg en liten tur. Liker bilen bare bedre og bedre, håper på skilt og godkjenning i løpet av sommeren  

Ny lakkert front er skrudd på i morges før vi dro i stallen ,og jentene skrur idag óg. Av med en fæl Orange grillen og på med nylakkert KBX front.

Det må vel ikke bare være vedlikehold og trøbbelfiksing i denne tråden her, ikke sant?   For her er nemlig det jeg gjorde siste døgn med min Defender: Overnattet på 2137 moh. for å være der

Posted Images

3 hours ago, oggioffshore said:

En 2'r feil... Løs bolt på oppheng bak. 

Ellers klassisk tåke lys for lavt, sist var de for høy... Tviler de sjekket med motor igang pga luft fjæring. Men ener feil der. 

 

Strammer opp bolt og etter kontroll. 

Sykt man må bet dyre dommer for å sjekket at bolt er strammet til... 

 

Får si meg fornøyd. Var mest bekymret for skivene bak, som nærmer seg 6 år. 

Jeg var enda heldigere. Slapp unna med regningen for kontroll og null hull! 

 

Link to post
Share on other sites

Etterkontroll ok <_<

Link to post
Share on other sites
På 7.1.2021 den 19.00, yarnslayer skrev:

Gratulerer med 2 år til neste gang iallfall. 

Takk det samme :rolleyes:

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Bytta til AGM batteri 

Link to post
Share on other sites

Lakker litt sandblåste deler... 

 

 

IMG_20210218_120826.jpg

Link to post
Share on other sites

Montert ny kløtsj og single mass svinghjul på trolljegeren fra L.O.F. 

Satte inn powerspec så kløtsj tåler tunge tilhengere i mange, mange år til.

 

Den gamle dual mass svinghjulet var nær døden, fjærsplines var nedslitt til 1 mm, utløser lager lugget og bråkte infernalskt.

Selve dual mass delen hadde slark langt over normalen, men selve kløtsj lamellen var fin enda :blink::lol:

Godt å få den bytta ut før den kom ut av seg selv. Bilen har kjørt 285000.

 

Kan man da konkludere med at dual mass svinghjul skal byttes hver gang, og kløtsj lamell byttes annen hver gang :lol:

Link to post
Share on other sites

Sikker på at nest siste clutchskift inkluderte svinghjul?

 

Ikke akkurat bilklåing men nå er det blitt vann, både varmt og kaldt, i garagen.

Må bare rydde litt så kreker nok en bil eller to seg inn for litt TLC igjen.

 

Link to post
Share on other sites
4 timer siden, gautes skrev:

Sikker på at nest siste clutchskift inkluderte svinghjul?

 

Kan ikke garantere det nei.

men tror ikke noen har vært inne der før, sett på bolter og mutre at de ikke har merker etter verktøy.

Alle så urørte ut, også rundt girkasse/motor. Veiv tetning lakk som en sil og fikk ny original del.

Link to post
Share on other sites

Borret ut to gjenstridige bolter i hengslene på førerdøra, byttet med nye hengsler og rustfrie bolter. 
Da er det bare den andre fordøra igjen (må også borres ut), så kan jeg stryke hengsler rund baut av lista..

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...