Gå til innhold

Hva har du gjort i dag med Land Roveren din?


jebba

Anbefalte innlegg

53 minutter siden, Rune80 skrev:

var det bare å finne frem stripsa..

Funker det. En gang på -80 tallet lappet jeg en radiatorslange slik, hadde ikke strips så det ble litt streng og en flat treflis oppå selve sprekken for å holde den stabil. Funket glimrende men kjørte med radiatorlokket av om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løfter opp, og samtidig Lager meg ett lite rom under cubby box. Hengsler bak, og lås foran. Nok plass under til å stue vekk små ting på tur. Dekkes til med svart bil tepppe når den blir ferdig. 

 

 

IMG_20200629_201836.jpg

IMG_20200629_201829.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D2-en har fått nye bremseskiver foran, og bremsene bak er inspisert. Alle kaliprene har også fått smurt opp glideboltene. Slitte glidebolter er skiftet. Olje er skiftet på reduksjonskasse og begge akslinger. Alle andre væsker er kontrollert og funnet i orden. Vifterem og strammehjul er inspisert, og alle pumper ser og føles greie.
Nå gjenstår bare å få bilen tilbake fra Svendsen Eksos som bytter kondensator og noen slitne rør, så har vi AC også. Tror vi er klar for ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig planlagt olje og bremse bytte. 

Men klosser ser ut til å holde ut året. 

Olje ble bytta for 8000km siden, juni 2019. Så ikke mye kjøring her i huset...

Olje bytte utsatt til ferie start neste mnd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten montert ferdig 2 stk 95amp gel batterier i puman... og skillebryter.

20200630_150248.jpg

20200702_142424.jpg

Nesten montert ferdig 2 stk 95amp gel batterier i Defenderen, med skillebryter...

Endret av antz82
?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.7.2020 den 19.44, Glue skrev:

Bytta «flux» capacitator...

362DA020-F864-4452-BD6A-E2A29A8A48D1.jpeg

Planlegger eg også. 

Mye styr? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når pluggen kom av var det veldig enkelt. endte med å klippe de bakre ledningene for å få tak på driten (ikke de fremre til kontakten)

2 timer siden, oggioffshore skrev:
På 7.7.2020 den 20.44, Glue skrev:

capacitator...

362DA020-F864-4452-BD6A-E2A29A8A48D1.jpeg

Planlegger eg også. 

Mye styr? 

 

Sitter forresten på passasjer siden og ikke førersidenB):rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytta diffolje foran i dag - var litt guffen farge på'n, trolig fordi det blir blandings med noe one-shot fra pokalen(e). Bør nok til noe ny tetting inni der en gang i framtida.

bak er det ikke lenge sida nytt og bare velstand.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til MYS for diagnose av Wabco ABS på min Defender med Hawkeye i dag.

Vi fikk slukket "tres amigos" (kanskje bare "dos amigos" på Defender).

Synderen var sikring nr. 11 i sikringsboksen i dashbordet.

Det var en oksidert 10A sikring som gjorde at det ikke kom strøm til ABS systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Softblue skrev:

Tusen takk til MYS for diagnose av Wabco ABS på min Defender med Hawkeye i dag.

Vi fikk slukket "tres amigos" (kanskje bare "dos amigos" på Defender).

Synderen var sikring nr. 11 i sikringsboksen i dashbordet.

Det var en oksidert 10A sikring som gjorde at det ikke kom strøm til ABS systemet.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt Defenderen på EU-kontroll. Fikk 2er for at hengerfestekontakten ikke virket på alle kontaktene. Fin mulighet til å bytte fra 7 til 13 pins kontakt så jeg slipper overgang.

Og 2er for at understellsnummeret var blitt utydelig. Altså ingen alvorlige feil, som ikke tar seg løse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt en ekstra D2 for en rimelig penge, som nevøen min skal få bruke. Bruker sommerferien på å fixe den opp. Så langt har jeg skifta motorolje og gearolje + filtere. Skifta styreservopumpe og returslange, skifta kilereim, skifta injectionharness og toppdekselpakning. Overhalt xyz-bryter. Har påbegynt utbedring av ramma med nytt esab migapparat, påbegynt overhaling av bremser med alt av o-ringer og tetninger, nye klosser og skiver. skal også skifte dieselfilter og kjølevæske. Og når det er gjort skal bilen understellbehandles med biltemas svarte understellsguffe. Så blir det eu-test og forhåpentligvis skilt på bilen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.7.2020 den 12.49, antz82 skrev:

Nesten montert ferdig 2 stk 95amp gel batterier i puman... og skillebryter.

20200630_150248.jpg

20200702_142424.jpg

Nesten montert ferdig 2 stk 95amp gel batterier i Defenderen, med skillebryter...

Start og forbruksbatteri? Hvilken skillebryter? Eget feste fra Flatdog? Kunne du si litt om oppsettet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje akkurat i dag, men sist veke. Bytta olje på framaksel og park og parkeringslys framme så no har eg park og blinklys utan vatn i. Bilen kvitterte med å starte å lekke olje frå styreservo ein stad. Det var komen ny damm under bilen.

PICT2004.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige helg var det tid for ny reg.reim og pumpereim på D3’n. Slet med å få av dekselet på pumpereima denne gangen, men det gikk til slutt. Byttet alle løpehjul og strammere også selvfølgelig, samt vannpumpe, viftereim og strammer. På 7 år virket alle lagre i strammere og løpehjul å være i godt hold. 
Har også en ulyd i automatkassa så byttet selenoids i megatronic + ett par gummipakninger mellom megatronic og girkassehuset. Resatte adaptive og kjørte inn kassa på nytt. Giringen ble mykere, men ulyd forsvant ikke :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, engebo skrev:

Forrige helg var det tid for ny reg.reim og pumpereim på D3’n. Slet med å få av dekselet på pumpereima denne gangen, men det gikk til slutt. Byttet alle løpehjul og strammere også selvfølgelig, samt vannpumpe, viftereim og strammer. På 7 år virket alle lagre i strammere og løpehjul å være i godt hold. 
Har også en ulyd i automatkassa så byttet selenoids i megatronic + ett par gummipakninger mellom megatronic og girkassehuset. Resatte adaptive og kjørte inn kassa på nytt. Giringen ble mykere, men ulyd forsvant ikke :angry:

Har du bilder når du byttet de pakninger? Skal gjøre samme jobben selv snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynt på jobben med å plukke ut haldex på mr Free, for å se om den kan reddes, eller om vi må ha en "ny". Som kontorrotta jeg er, så var det å få akslingen ut av haldex nok jobb for en utrent kropp. Særlig når man må ta sånn ca 161 situps opp og ned fra verkstedstralla for å hente forskjellig redskap og remedier. Håper på å løsne de fire siste boltene i morgen, og få ut djevelskapen.

 

Siden fruen hadde vært flink og vasket vinduer, og fortsatt ikke var helt ferdig med det, så fikk Discoen en liten utvendig vask etterpå. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, oggioffshore skrev:

Har du bilder når du byttet de pakninger? Skal gjøre samme jobben selv snart. 


Første bilde er megatronic i kasse med de 7 selonoidene som ble byttet. Hver har nummer. 
Andre bilde viser megatronic. 
Tredje bilde viser de pakningene som ble byttet. Se 4 runde er sylindriske, 3 ulike lengder, 2 av de har lik lengde. 

FFA7565E-FAA8-4FA8-8200-0C8B32B1D1CC.jpeg

976DD315-FD8D-4361-AE75-06D16E08D44D.jpeg

68E10567-06A4-41E5-9019-C8ECEC247EFA.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, engebo skrev:


Første bilde er megatronic i kasse med de 7 selonoidene som ble byttet. Hver har nummer. 
Andre bilde viser megatronic. 
Tredje bilde viser de pakningene som ble byttet. Se 4 runde er sylindriske, 3 ulike lengder, 2 av de har lik lengde. 

FFA7565E-FAA8-4FA8-8200-0C8B32B1D1CC.jpeg

976DD315-FD8D-4361-AE75-06D16E08D44D.jpeg

68E10567-06A4-41E5-9019-C8ECEC247EFA.jpeg

Takker, eg skal bare bytte de pakningene var planen. Min girer forsåvidt greit. Så solenoider får bli senere. Tror det er en grei jobb å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...