Jump to content
LRforum
jebba

Hva har du gjort i dag med Land Roveren din?

Recommended Posts

Holder på med å bytte til Puma bakseter i min 04 modell 110.

Bytter ut den gamle sete-travers til ny Puma type også. 

:)

IMG_20200511_212752.jpg

IMG_20200511_231813_454.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 timer siden, campbell skrev:

Holder på med å bytte til Puma bakseter i min 04 modell 110.

Bytter ut den gamle sete-travers til ny Puma type også. 

:)

 

Konge. Bare å dokumentere videre! Dette er interessant for flere :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det kan jeg. Lage eget prosjekt på det.

 

Hadde tenkt å skive litt om det i 4WD også når jeg er ferdig. :)

 

Neil 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvordan passe disse brakkettene i din bil, Campbell?

I min 2001 er disse brakettene for høye i forhold til gulvplatene. Har lest om dette på uk forum, men tenkte at dette hadde YRM skrevet om dersom det var et gjentagende problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei. Har ikke kommet så langt med å se hvordan de passer. Skal gi tilbake melding:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ser ut til at det skal gå greit med høgde når gulvplate er montert oppå. :)

IMG_20200513_130651.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
På 12.5.2020 den 19.26, Jasswass skrev:

 

Konge. Bare å dokumentere videre! Dette er interessant for flere :-)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Var på trafikkstasjonen i dag for å godkjenne 6 seter i 110 DCPU.

Veldig trivelig besøk for en gang skyld når vi snakker ansatte.

Ble fotografert i hue og ræva og litt til. Bilen altså. Jeg er visst ikke så fotogen.

Godkjent og ferdig med det.

Men så var det dette med virus,smitte , en dæsj uheldige omstendigheter og byråkrati.

Nesten timen å vente på at papirmølla skulle spytte ut godkjenningspapirene.

Endelig var det i boks og forsikring skulle være ok fra før.

Det var den ikke. Telefon til Storebrand og tilbakering.

Avtalt ca 1415. Ikke et pip frem til 2100.

Da får jeg ikke skiltene eller ordnet med omregavgift og skiltbetaling og sikkert en avgift til. Eller to.

Og så må jeg ha passerseddel for å komme forbi dragemannen som vokter slottet.

For ellers slipper jeg ikke inn uten ny timeavtale. Ventet nesten 3 uker på denne avtalen.

Ble riktig vanskelig da jeg ikke visste når jeg ville få audiens til å tegne ny forsikring.

Men heldigvis slo sunn fornuft inn så nå har jeg håndskrevet passerseddel med fritt tiltrede.

Kun tillatt brukt èn gang. :P

Glad jeg har noe annet å kjøre med.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Renset og impregnert softtoppen. Først grundig støvsuging og deretter bruk av Autoglym convertible clean & protect fra garasjetid.no. Og resultatet ble meget bra.. Nå skal reservetaket også renses

Edited by Sven

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Bytte styredemper pga rust i kraven, nye lyktegitter og et par , tre skiver som manglet på setefestene.

 

Rettelse :

Akutt gressklipperkrise ødela enhver kosemekking.

 

Edited by gautes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tok en sjanse å satt på sommerdekk, så om det snyr i morra e d min feil..

Ønsker alle en fin 17 mai..

IMG_20200516_222108.jpgIMG_20200516_222102.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bare kjørt. Tok en liten skogstur på nasjonaldagen. 

 

Fiiin LR-vei
image.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akkja.Etter tredje turen til trafikkstasjonen ble det heldigvis skilt på meg også.

Om en måneds tid begynner nok kvalene.

3 stk TD5 er nok i overkant,selv for meg.

Men inntil da,tut og kjør.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dessverre ingen bilder men trekkvogna 110 DCPU dro en henger med en orginal 53 Gråtass til gårds.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byttet vindusviskere på 110'en. Kanskje på tide vil noen si, men husk at jeg bor i Bergen. Her regner det bo nesten aldri....

20200520_154537.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kjørt fra Oslo til hytta i Totenåsen og fikk testet de nymonterte panserhengslene på hullete grusvei. Nå er det slutt på skranglingen i hver dump :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Var på Montér i Hurdal for å kjøpe trelast og møtte en Toyota HiLux eier som syntes Defenderen var supercool. Det visste seg at vi begge var fan av fluidfilm :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Åpnet for-dørene på 110 for å slippe ut alt vannet etter nattens skybrudd.

vannet kommer inn mellom gummilist og hele toppen av dørene!!?.? Trodde takrenne skulle få vannet unna.

Enten må dørene bøyes mer inn i toppen, eller så må jeg få nye dører.

Seriøst altså, tak renner på Defender burde vært litt bredere, så den kunne ledet mer vann ut på panser og ut bak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
På 19.5.2020 den 23.58, county skrev:

Hentet range roveren.. den ene av de

IMG_20200519_194418_4.jpg

IMG_20200519_194432_5.jpg

IMG_20200519_184844_3.jpg

Bra slepe åk cool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pusset ned, og malte checker plates rundt om på bilen 

 

 

IMG_20200525_192543.jpg

IMG_20200525_200524.jpg

IMG_20200525_205054.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skiftet oljekjøler til automatkasse, nye filter rundtom og drenert vannavskiller ved bakhjulet..  

 

Ser og at rammen har sprukket ved feste til staget for bakakslingen, så der må jeg tyne County til å komme å sveise litt :D  Virker som forrige reparasjon på samme sted består av en tynn metallstrimmel og kitt..  

Share this post


Link to post
Share on other sites
På 23.5.2020 den 11.07, tiopet skrev:

Åpnet for-dørene på 110 for å slippe ut alt vannet etter nattens skybrudd.

vannet kommer inn mellom gummilist og hele toppen av dørene!!?.? Trodde takrenne skulle få vannet unna.

Enten må dørene bøyes mer inn i toppen, eller så må jeg få nye dører.

Seriøst altså, tak renner på Defender burde vært litt bredere, så den kunne ledet mer vann ut på panser og ut bak.

Har du mulighet til å løsne hengsler og løfte dørene høyere vil de klemme bedre mot gummilista. Ofte nok til å stoppe vannet til å renne inn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 timer siden, lafterolf skrev:

Har du mulighet til å løsne hengsler og løfte dørene høyere vil de klemme bedre mot gummilista. Ofte nok til å stoppe vannet til å renne inn.

Tenkte det jeg også, og om hengslene kanskje er modne for utskifting.

Nye HD galvaniserte hengsler med pakninger og skruer ligger på hylla klar til bruk.

Setter dem på etter å ha vært på vegvesen for 1 gangs registrering.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...