Gå til innhold

Hva har du gjort i dag med Land Roveren din?


jebba

Anbefalte innlegg

Skiftet fremre differensial.  

Jeg har en ulyd som kom for et par med siden som jeg var helt overbevist om at var slitt diff. Lyden kan beskrives som en "malende uling" ved enkelte hastigheter. 60 og ved 80-90. 

 

Jeg brukte helga på jobben.

 

Lyden er fortsatt der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjullager? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Espen Olsen skrev:

Skiftet fremre differensial.  

Jeg har en ulyd som kom for et par med siden som jeg var helt overbevist om at var slitt diff. Lyden kan beskrives som en "malende uling" ved enkelte hastigheter. 60 og ved 80-90. 

 

Jeg brukte helga på jobben.

 

Lyden er fortsatt der..

"malende uling" (90-110 km/h) har jeg hatt i nesten 2 år med moderat risting i rattet ved middels bremsing fra høye hastigheter. Etter bytte av begge hjullagrene framme er alt av ulyder borte. Ristingen er også vekk. Sjekket du framhjulene ved å gripe klokka 12/6 og 3/9 og se om de beveger seg?

Endret av thommes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gav Stallu en sikkelig ned vask utvendig og alle vinduer. Taket ble droppet og full nedvask innvendig er også droppet i påvente av ned plukking av innertak og verktøy samt deler. Må gjøre noe med rust angrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i dag, men på fredag fikk bilen frisk motorolje, ny olje på transfer, og ny olje på diffene.

 

Dessverre fant vi da også ut hvor en av ulydene som har kommet den siste tiden stammer fra, så da er man brått på utkikk etter ny frontdiff. Tydelig at Discoen vil ha sin del av feriepengene. :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du nevner pengeoverskudd i mekaniske eller elektriske apparaters nærhet resulterer det straks i akutte havarier , ofte smittsomme.

(Trusler om snarlig salg eller malende beskrivelse av fremtiden på dynga kan hjelpe på restitusjonen)

Gammelt jungelord^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For vår del er det tydelig sjalusi i bilparken. Dette anfallet ble utløst av rutinemessig service på Mr. Free. Det er ikke første gang dette skjer heller.

Neste gang får vi sette damen i oppkjørselen til naboen mens det står på ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Discokongen skrev:

Triste greier, men det ligger mange rimelige differ på Ebay:)

 

Jupp. Og det finnes rimelige differ i Norge også, så på onsdag plukker jeg opp en (forhåpentligvis) pent brukt diff, og håper at jeg kan få med drivakslingene i samme slengen. :)

 

I kveld får jeg forsøke å få en oversikt over alle bolter jeg trenger til den jobben, samt bolter til de øvre bærebruene som også er kass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disco 2 får ny oppvarmet frontrute i dag :D

Den gamle fikk steinsprut ved bakspeil i februar, så etter noen uker begynte den å sprekke rett opp mot taket.

Nå i Mai, så begynte sprekken å gå vannrett tvers over hele ruta, ca 10 cm nedenfor taket. Da sluttet varmetrådene å virke også :lol:

 

Da blir jo rusta under gummilist fjernet samtidig, så her er det vinn, vinn situasjon.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet eksosanlegg på Disco 2 med Td5.

 

Syns bilen var lat og ga lite lyd. Tok først av bakre potte, ingen forskjell i lyd og like lat.

Fjernet midtre potte og fikk så vidt mer lyd og turbo kunne så vidt høres i det jeg ga på og så forsvant turbolyden igjen, bilen fortsatt like lat.

 

Satte på nytt anlegg uten katalysator, uten midtre potte og kun bakre potte. Nå ble det lyd og for en respons på gasspedal :D

Mye sprekere bil som reagerer straks jeg rører gassen.

 

Prøvde å blåse i gjennom gamle katalysatoren, helt tett og resten av anlegget hadde rare greier som ruller frem og tilbake inni seg, samt masse små hull.

Hullene kommer av vann i anlegget som har reagert med sot og spist seg igjennom. (Stammer fra tidligere eier som hadde fått vann i dieseltanken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens. 1680E9D9-85B4-4012-BE50-EA004D9BC191.jpeg

Det jeg trodde var ruskete aktuator til bakluke, var låsen. Plastbelegg var slitt vekk i låsen og laget for mye friksjon. Fjernet, men med på fjerningen var en liten tapp til mikrobryter. Så nå tror bilen at bakluka er åpen, og nederste luke forblir uvirksom. Topp. Deler bestilt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disco 2 Td5, fikk skiftet motorolje, oljefilter og rotorfilter (sistnevnte lagde lyd som et helikopter som stopper motoren, veldig irriterende).

Skiftet også reimstrammer og reim i samme slengen.

Nærmer seg sommerklar bil nå. :)

 

Endret av tiopet
Biltype
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EGR blanking, noe forseint, i og med at nå ligger det feilmld inne.  Så da må man prøve finne noen som har en løs EGR ventil til D3 man kunne lånt. 

Neste stepp, er turbo aktuatoren, håper jo egentlig at den skal henge nå da. Siden det er feil på turbo & EGR..... 

 

D3. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...