Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem
jebba

Hva har du gjort i dag med Land Roveren din?

Recommended Posts

Den siste mnd har jeg hatt stor-kjør for å få bilen klar for eu-test. 

Arbeidet har bestått i:

*sveise på 2 nye støtdemperfester.

*sveise plate i 3-4 hull i ramma.

*installere ny shuttle valve.

*finne ut av, og utbedre sensorfeil på VF abs-sensor.

*montere på 2 skvettlapper som hadde falt av.

*få alt av lys opp og gå. (Mest bare skiftepærer, men og rep av en kontakt som var for irret til å gi strøm).

*overhalt vindusviskermotor bak.

*få løsna reservehjul og smørt opp boltene. (Satt så hardt fast at jeg måtte bruke 2 meters forlenger-rør på latmannsarmen).

*skifta luftfilter

*skifta oljefilter og motorolje.

*skifta olje på gearkassa.

*skifta olje på differ+transferkasse.

*skifta dieselfilter.

*utvendig avfetting, shampovask og vinyl-fornyer.

*lagt om til standard dekkdimensjon.

(til et sett cooper piggdekk i 'hardplast' som gir dårligere veigrep enn mine grabber at3-dekk som har 0,14% for stor rulleomkrets eller så).

*skiftet bremseklosser og skiver samt overhalt calipere.

*gitt dieseltanken ei flaske 2t-olje og biltemas dieselrens, samt ei flaske redex ved påfølgende fylling.

*kakket og blåst vekk alt jeg kunne finne av ramnerust etterfulgt av:

*understellsbehandling med kokt linolje+diesel(20/80) og biltema's svartguffe.

*imorra: få kakka inn rammenummer hos biltilsynet.

*montert dab-radio

-Og: har bestillt nanocom evolution som kommer imorra. (Blei bestillt i frustrajon når 3-amigos kom tilbake etter at eg hadde skifta shuttle valve).

Så nå er den eneste feilen jeg vet om: man må åpne og låse bilen med nøkkel da fjernkontroll ikke får kontakt med sentrallås.

Så på onsdag faller dommen :wacko:

-er selvsagt spent da dette er første gang jeg har denne bilen på eu-test.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra innsats! Bør gå gjennom etter såpass :-)

Skal også inn for første sjekk i mitt eie snart, så holder også på med ei bra smørbrødliste. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også oppdaga jeg en liten gladnyhet i ettermiddag: når jeg kikka i vognkortet oppdaga jeg en liten notis som sa at rammenummeret var ved fremhjulet, og der fant jeg det på blankt fint metall, så jeg slipper å ta turen innom BT for å få gravert inn nytt nummer imorra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 timer siden, suprlite skrev:

Også oppdaga jeg en liten gladnyhet i ettermiddag: når jeg kikka i vognkortet oppdaga jeg en liten notis som sa at rammenummeret var ved fremhjulet, og der fant jeg det på blankt fint metall, så jeg slipper å ta turen innom BT for å få gravert inn nytt nummer imorra :)

Sørg for at det er noe som dekker det blanke metallet så slipper du at det også ruster bort. Jeg har en test gående med rent fett, ser foreløpig bra ut. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke min, men en annen sin, og i går.. byttet til nytt kjøleslange system, dog sitter den gamle termostaten enda, så tar ut den når han har fått ny pakning til injektorhuset. :D

på min måtte jeg løste og feste bakruteheisen før den skvatt helt ut. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 timer siden, smejan skrev:

Sørg for at det er noe som dekker det blanke metallet så slipper du at det også ruster bort. Jeg har en test gående med rent fett, ser foreløpig bra ut. 

Allerede gjort. Det blei biltema's hulroms-karosserimasse på sprayboks (tyntflytende). Etter pkk blir den sprøyta over med biltema's tyktflytende svartguff.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider