Gå til innhold

Hva har du gjort i dag med Land Roveren din?


jebba

Anbefalte innlegg

Den styrer vel på en eller annen måte låsesplinten på festet, så jeg tror ikke du bør bruke det før den går lett igjen.

 

Mener det var noen her inne som la festet i bensin/diesel leeeeenge - jobbet litt med det innimellom, og så smurte opp når ting hadde begynt  bevege seg igjen?

 

Kan hende jeg husker feil, men sjekk iallfall opp funksjonaliteten til den tappen før du bruker festet igjen.

(Vi har et sånt liggende ett eller annet sted i nordsverige fra i fjor sommer... Heldigvis ingenting på kroken da det sa takk for turen.)

 

<<Sett inn lang RANT om "avtagbare" hengerfester her - På Mr Free har det bestemt seg for å bli permanent etter kun én tur med statoilhenger...!>>

Endret av yarnslayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, YMK skrev:

Den går skikkelig tregt.. 

Antar denne gir beskjed og at kroken er på plass?

Eller hva styrer den egentlig?

 

 

Om jeg husker rett fra min demontering av hengerfestet...

 

Selve låsebolten er fjærbelastet. Når den lille på toppen trykkes inn, så skal låsebolten gå ut slik at tilhengerfestet går i lås i braketten. Skal du få det skikkelig, så må alt demonteres, renses og smøres opp med fett før du skrur det sammen igjen. Om du velger å gjøre det, så ta bilde av hvordan tannhjulene inne i festet står før du plukker ting ut. Hvis ikke kan det være litt tricky å få ting sammen skikkelig. (Ikke spør hvorfor jeg vet, og ikke spør hvorfor tilhengerfestet til Discoen ligger et eller annet sted i de svenske skoger) ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, YMK skrev:

Disco3 har for første gang på i allefall 8år fått demontert hengerfeste :)

Smurt opp , rengjort og montert igjen. 

Får ny lås senere når jeg finner den i garasjen.. 

 

Men sliter litt med den lille tappen som kommer ut nesten på topp.

Den går skikkelig tregt.. 

Antar denne gir beskjed og at kroken er på plass?

Eller hva styrer den egentlig?

 

IMG_20180614_101050115.jpg

Den frigjør fjæren som skyter ut låse pinn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, oggioffshore skrev:

Den frigjør fjæren som skyter ut låse pinn 

 

Den er grei

Men vet at låsepinnen er på plass.

Ingen slark lengre i festet heller. 

Hadde reservehjul nede, så har god oversikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, GuttormG skrev:

Handlet deler til D".

Ingenting akutt, fylle opp lageret og fikse noe småtteri feks det squiketsom kommer når jeg stopper motoren, 99,8%sikker på at det er det nederste reimhjulet.

 

Veldig vanlig, ikke alltid det blir borte med nytt reimhjul heller:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk slått inn rammenummer på nytt på Tønsberg trafikkstasjon etter å ha fått 2er i EU-kontroll pga. manglende rammenummer.  'Betjenten' avdekket svakt synlige deler av originalpregingen heldigvis ved å pusse/slipe på ramma rett bak dieselfilteret på høyre siden av D2'ern min. Det apparatet han brukte bråkte noe j......lig (jeg hørte det godt bak lukkede dører på venterommet!  Nytt nummer ble preget inn ved A-stolpen i stedet.

 

Jeg har også skiftet XYZ bryter og traff heldigvis med vinkelen så alle girposisjonslysene ved girspaken virker slik de skal B).

 

En mansjett på ACE sylinderen foran har hull :(.  Trenger kanskje noe spesialverktøy - får spørre i Discovery seksjonen her på forumet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ett treff til for at man skal se hva som fungerer bra og hva som ikke er så bra. Fant ut at jeg måtte ha en strømkilde til bak i Range Rovern, har egentlig tenkt på det en stund, men nå ble det gjort.

 

RRp38 har ett sigarett tenner uttak i cargo, men det har bare strøm når tenningen er på, her sitter det bakerst på høyreside

 

DSCN0153.JPG

 

Etter å ha lest på ett annet RR forum, så har RRp38 ett ekstra uttak klargjort bak venstre panel også, som har konstant strøm uavhengig av tenning. Strøm kilden sitter originalt klargjort på ett 4 polet stikk klipset fast til inner veggen like ved baklykt hullet. Så gikk inn der og hentet strøm til ytterligere ett sigarett tenner uttak. valgte ett slik billig maritimt uttak fra Biltema - men synes det ble orntli bra.

 

DSCN0156.JPG

DSCN0158.JPG

 

Nå kan frysern ha direkte strøm hele tiden, og batteriet overvåkes av fryserns innbygde spennings kontroller:)

 

Da blir det bra..

Så det var dagens RRp38 camper tips;)

Mvh Brage

 

 

 

 

 

Endret av Brage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei til Hallingdal i ettermiddag gikk den ene hovedlyspæren på Sokna og den andre like etter tunnelene (heldigvis). 

 

Feltreparasjon ble utført etter ankomst til hytta :)

 

 

55079353-1D2B-46F9-A59A-D4C5BBCAD183.jpeg

D6F7C4CF-ACD1-4EA0-8129-0266BB439C75.jpeg

Endret av Sven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var effektiviteten sjøl i helga B)

- Fjernet EGR

- Byttet injektor-kabelmatte og renset setekasse for olje

- Montert vinsjfanger og vinsj

- Fikset strømløs MAF

- Byttet dørhåndtak

- Montert svettlapper og Dirt D-Fenders

 

 

1BAA39D4-B7DF-45A5-A76C-87AE92AC0671.jpeg

9940B12D-6569-42DD-A66C-2C28E1978237.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marius FM skrev:

Var effektiviteten sjøl i helga B)

- Fjernet EGR

- Byttet injektor-kabelmatte og renset setekasse for olje

- Montert vinsjfanger og vinsj

- Fikset strømløs MAF

- Byttet dørhåndtak

- Montert svettlapper og Dirt D-Fenders

 

 

Du verden! Så bra jobbet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er så lat pleier jeg å sette bort vask og polering av bilen. Måtte inn å ta bilde når han skulle polere taket og måtte opp på takgrinda for å komme til inn inder tversover bøylene. Flinke folk

 

20180630_112103.jpg

 

leif ove

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både on and off topic. Bilde off topic men passende. 

 

I dag er det utført en felt reprasjon av eskosanlegget i påvente av at man får tak i ett nytt frem parti til Stallo. Om noe  har helst rustfritt ta forbindelse. 

Så får vi håpe det holder en stund. Spent! 

 

Ellers bildet. I mangel på gode hengekøye muligheter på camp sighten så ble det ankerpunkter i tak stativet. Finker fjell.

 

60104BD4-0E64-4CED-8966-991C06782069.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2018 den 16.26, Marius FM skrev:

Var effektiviteten sjøl i helga B)

- Fjernet EGR

- Byttet injektor-kabelmatte og renset setekasse for olje

- Montert vinsjfanger og vinsj

- Fikset strømløs MAF

- Byttet dørhåndtak

- Montert svettlapper og Dirt D-Fenders

 

 

1BAA39D4-B7DF-45A5-A76C-87AE92AC0671.jpeg

9940B12D-6569-42DD-A66C-2C28E1978237.jpeg

veldig fint 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...