Gå til innhold

Hva har du gjort i dag med Land Roveren din?


jebba

Anbefalte innlegg

Demontert takgrind, av det jeg tror er type Pro-Speed (ifølge pakkseddel jeg fant i bilen) 

igjen, imponert over hva elementene og salt gjør med tilsynelatende godt overflatebehandlet stål. 

I hvertfall ca 50kg lettere bil i form av mindre stål og snø. 

AEEE3F9C-2800-48B1-A012-A22E79788E97.jpegE319DC3B-297A-4ACC-A35E-A85F16B31950.jpeg

 

Er dette standard festemidler på risken til D3? Eller ettermarked for å passe racket? 

E50160FB-93D6-40FB-8494-70D69E93C2DE.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

 

Har man noen Land Rovere, så gjør man noe hver dag! : )

 

Har brukt helga til å bygge ny konsoll til defenderen, og har dermed også "rydda" opp i en god del kabling osv! Måtte bygge ny da den gamle løsningen var for stor. Satt i bakseter og fikk dette godkjent på fredagen! : )

 

Ble bra! : )

 

IMG_7795.jpg

IMG_7799.jpg

IMG_7800.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/18/2018 den 16.11, jorgenht skrev:

Demontert takgrind, av det jeg tror er type Pro-Speed (ifølge pakkseddel jeg fant i bilen) 

igjen, imponert over hva elementene og salt gjør med tilsynelatende godt overflatebehandlet stål. 

I hvertfall ca 50kg lettere bil i form av mindre stål og snø. 

AEEE3F9C-2800-48B1-A012-A22E79788E97.jpegE319DC3B-297A-4ACC-A35E-A85F16B31950.jpeg

 

Er dette standard festemidler på risken til D3? Eller ettermarked for å passe racket? 

E50160FB-93D6-40FB-8494-70D69E93C2DE.jpeg

Tror det er slike eg også fikk med mitt rack .

Forøvrig like imponert over manglende grunn behandling av stålet før de har pulver lakket det .

Rust flere steder .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demontert Webasto og tatt en rens uten at det hjalp særlig .

Fikset innvendig dør åpner som var løsnet pga av manglende skrue 

DSC_8557.JPG

DSC_8569.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutes ago, oggioffshore said:

Tror det er slike eg også fikk med mitt rack .

Forøvrig like imponert over manglende grunn behandling av stålet før de har pulver lakket det .

Rust flere steder .

 

Samt stigen jeg demonterte, fra ca samme tid. Like rustent der :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, jorgenht skrev:

Samt stigen jeg demonterte, fra ca samme tid. Like rustent der :( 

Samme her....  fikk den sandblåst og lakket den opp igjen. 

 

Skal få levert inn racket nå i vinter til sandblåsing og 2komponent grunning osv.... 

Leker med tanken på å lakke det i samme farge som bilen ..... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, krokansjefen skrev:

Pent arbeid!

Hva er dingsen med VGA-kabel?

Sikkert bare noe til en PR radio el. l . 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgradert P38-3n med chip-er fra Tornado Systems. Tok en halvtimes kjøretur i går kveld, og førsteinntrykket er at bilen nå oppleves som "ny". Både jeg og samboeren (hvis bil det egentlig er) opplever at bilen nå er mye mer lettkjørt; den reagerer mer direkte på gasspådrag, og gassresponsen er mye mer lineær. Dødsonen mellom litt gass og mye gass er borte, og biien oppfører seg i det hele tatt som mindre "tung". Gøy! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt den til verksted for PKK og litt feilsøk.

Startet lett med motorvarmer etter tre ukers stillstand i kulden, men måtte jobbe litt for å få den i bevegelse. Hadde frosset godt fast i bakken.

 

PKK gikk helt uten problemer, så nå venter jeg på om de finner ut noe om de litt mystiske vibrasjonene i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fina været, og går å venter på gassfjører til panser og webasto brennkammer.... 

Så man kan få tingene litt på stell igjen..... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, oggioffshore skrev:

Fina været, og går å venter på gassfjører til panser og webasto brennkammer.... 

Så man kan få tingene litt på stell igjen..... 

 

Og der kom alt i posten . 

Ble et brukt brenn kammer denne gangen . Men nye fjærer :P

DSC_8618.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en grisete økt etter jobb i dag.

Demontert alle hjullager og smurt opp. Samtidig ble bremser smurt og vedlikeholdt , nye klosser foran 

Skiftet bremsevæske 

Fylt one shot i pokalene

Fettet opp drivakselkryss 

Mao. Litt for mye på en fredagskveld men godt å ha det gjort, bilen er nå gått 40000km og det var fortsatt

 fett i lagerene men var bra å få inn litt mer

20180302_194514.jpg

Endret av kimhas
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går: Ny lufttank (gammel var det hull i) og ny AMK kompressor. Aldri sett bilen heiset seg så fort før! :D

Overraskende lett å bytte kompressor, litt rart at beskyttelsesdekslene nå ikke skal på rundt kompressoren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jorgenht skrev:

I går: (igjen) Byttet bakre bremserør og slanger/rør på hver side bak på D3. Var virkelig på tide. Vred i stykker rørene som stod på armene bak. Ingen lekkasjer og bare velstand. For nå. :D 

Mye jobb eller ?  

Ser for meg det bør gjøres på min D3 også, som passerer 200 K hvert øyeblikk.... hm . 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, oggioffshore said:

Mye jobb eller ?  

Ser for meg det bør gjøres på min D3 også, som passerer 200 K hvert øyeblikk.... hm . 

 

 

Neida, slett ikke. Rør og slanger på armene bak er fort gjort. Under en time per side. 

Bremserørene bakover kjøpte jeg ferdig bøyd hos AF, disse var lange nok til å skjøte på friske rør bak ramma ved kompressor. Der var det nok plass til flenseverktøyet til biltema. 

Ta med noen av de doble klipsene som holder rør til karosseri. 

Var nevnt i en post tidligere at disse ofte er i samme tilstand som rør og slanger. Jeg glemte bestille disse og måtte innom autostrada etter dem. 

 

Mvh Jørgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.3.2018 den 14.13, trondshj skrev:

.. Hadde frosset godt fast i bakken.

....nå venter jeg på om de finner ut noe om de litt mystiske vibrasjonene i bilen.

Kan det være relatert ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, finnarne skrev:

Kan det være relatert ?

 

Neida. Vibrasjonene skyldtes ubalanse i hjulene. Merkelig egentlig. Har hatt ubalanse i hjulene mange ganger, men det kjentes ikke ut som denne vibrasjonen.

 

Når det er sagt, så vurderer jeg å skifte ut vinterfelgene. Det kan virke som om de må avbalanseres minst en gang pr sesong...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt av roof racket for sandblåsing, grunning og lakk .

Da må det bli bra noen år til .

Imens får man fundere på feste løsning av denne led baren på 50"

Tror egentlig den er anelse for bred .

orca-image-1520869802165.jpg_1520869802354.jpeg

DSC_8661.JPG

DSC_8659.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...