Gå til innhold

Hva har du gjort i dag med Land Roveren din?


jebba

Anbefalte innlegg

Ettermiddagen i går, og formiddagen i dag gikk med til å bytte samtlige skiver og klosser på mr Free, samt tre kalipere. For noen uker siden hang bremsen foran på førersiden, og kaliper ble byttet på verksted. Litt senere begynte den ene bakbremsen å henge. Da syntes vi det var nok, og dermed ble deler bestilt for å få byttet de gjenværende tre.

 

Jobben gikk veldig lett og greit, så nå lurer jeg bare på hva jeg har gjort galt... :P

 

Nå håper jeg å slippe kvalitetstid i garasjen en stund. I alle fall mr Freelanderen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Brage skrev:

Tror du sparte drøye 20 000, men vet egentlig ikke. Du vet ihvertfall at begge ble skiftet. Selvgjort er velgjort.

 

Mvh Brage 

Den bakre reima var litt utfordrende, så de som jobber med dette til daglig fortjener litt betaling for jobben  :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg sett en ny feilmelding i displayet på discoen. "Engine System Failure" plonget inn kl 7 i dag morges. Cruise control'en skrudde seg av, men ellers ingen merkbar effekt. 

 

Morragretten eller? 

 

(Får lese av noe feilkoder en dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva du har gjort galt,men roser for innsatsen.

 

Jeg har bare kjørt i dag og forbannet meg over engelsk konstruksjon av D2 som ber om !"#¤%&/()=?`?=)(/&%¤#" i kulda.

Dørhåndtak som ikke returnerer,is på bakfanger og stigtrinn.som må spikkes av før dører åpnes, frosset kupeluftinntak,ditto spylerdyser,mm.

Men alt kan nok ikke klandres bilen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vindusheis førerdørenpå Disco2 er endelig fikset :)

Tok bare ett par år.... 

Byttet lista på vinduet og heisen i døra

 

IMG_20180208_184315700.jpg

IMG_20180208_192829615.jpg

Endret av YMK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet begge hovedlyspærene på Discoen. Var brått mørkt da jeg skulle kjøre på jobb på mandag, så da ble det handlet nye pærer samtidig som jeg hentet nytt kjøleaggregat til kjølerommet. Nå er både lyspærer og kjøleaggregat på plass, og forhåpentligvis blir det da "mykje lys og mykje kulde"... Uhm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk av bulka skjerm og monterte en hel skjerm høyre side Light Weight Serie III. Forrige lørdag gjorde jeg det samme på venstre side. Da grovretta jeg panser også. Nå skal jeg bare løsne nedre dørhengsler, og sveise inn bitene nederst på torpedoveggen. Glemte kamera. Etter rundvelten virker det som bilen er kortere på høyre side, døra går tregt igjen høyre side. Målte døråpningene og de er eksakt like.

 

h

H A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

 

Nå er ikke ramma skadet. Eneste synlig skade rundt døren er at frontruteramma er bøyd i overkant. Glass er hele. Ikke så rart at ruta er bøyd, vekta av hele bilen hvilte jo på frontrute og veltebøylen.

 

Ønsker alle en fin dag

hilsen 

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Land Rover for alle penga skrev:

Måtte måke taket idag. 

Var litt rar og kjøre... Litt sidetung liksom.. :rolleyes:

Stått i 3 uker nå. 200tdi fyrer med en gang :) bedre enn all Japansk dritt iallefall ;)

DSC_0439.JPG

DSC_0441.JPG

 

Fått deg sånn Camper-topp. Type hvit lissom?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, telindnor skrev:

 

Må skaffe fruen en ordentlig bil da vøttø, Gaute!! :huh:

 

Noen gleder vil jeg da ha for meg selv.:lol:

 

Å kjøre gammel traktor fra 1970 uten varmeapparat og med hjemmesnekra dører og vinduer gir en herlig seriebilfølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...