Gå til innhold

Hva har du gjort i dag med Land Roveren din?


jebba

Anbefalte innlegg

Oppgaven man ikke fikk avsluttet i fjor, er nå nesten helt klar til bruk :)

Kun å lufte bremsene igjen.

Øvre bærebru, øvre spindelforing (problemet) og nyere demper/belg montert. 

Har også oppdaget at de eksentriske boltene kostet litt, selv i GB. 

Skulle ønske at fabrikken kunne spandert på litt smøring når dette var nytt. Da hadde man spart mange timer med ufint språk

IMG_20180104_123420155.jpg

Endret av YMK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brått så begynte forbruket på mr Free å stige igjen. På en tur til Töcksfors oppdager vi at bremseskiven på høyre side bak blir god og varm. Den på venstre var ikke helt kald den heller. Hmmm. Dette virket kjent.

 

Vel tilbake i gamlelandet, og med harryhandelen pent stablet i skuffer og skap så var det ut i garasjen. Av med hjul, og av med caliper. Ut med biten som bremseklossene sitter i - etter litt jobb, for de satt godt. Fikk lirket ut bremseklossene. Mer enn godt slitt på innsiden ja... Renser opp, og skal sette ting sammen igjen mens jeg gjør meg mentalt klar for bytte av både bremseklosser og skiver bak i veldig nær fremtid.

 

Den fremtiden skulle vise seg å være nærmere enn jeg trodde. Kakket litt forsiktig på klossen for å få den tilbake i sporet sitt, og plutselig falt bremsebelegget av. Dermed var det bare å bestille deler for full bremseoverhaling. Nå blir det nye calipere, skiver, bremseklosser og bremsesko på de tre hjulene som ikke har fått ny caliper. Nå gidder jeg ikke mer bremsetull.

Er dog glad for at bremsebelegget løsnet når jeg hadde bremsene i fanget, og ikke på veien... :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynt å grue meg til morgendagens ppk. Kjørte D2-en inn på lokalet og sjekket pærer og tørket av olje fra undersiden av motor. Og gravde frem rammenr under tykt lag av fluidfilm. Etter jeg slipte det frem for to år siden, smurte jeg det inn med fett. I høst fikk den fluidfilm film for første gang. Kjekt å se blankt stål under griseriet etter to år. 

 

Mvh

Leif Ove som krysser alt han har for morgendagen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært plaget av litt ulyder i Discoen, så den skal til "dokteren" på mandag. I mellomtiden har jeg vært under en tur og bøyd litt på et bremseskjold.

 

Da ble det i alle fall _en_ ulyd mindre for verkstedet å etterforske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta 3 glødeplugger på discoen, den 4 må vente til det blir litt høyere temperaturer, litt mer jobb...

Så får vi se om den blir mer lettstarta, noe jeg vil tro for de 3 jeg plukket av var døde:wacko:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kenneth skrev:

Bytta 3 glødeplugger på discoen, den 4 må vente til det blir litt høyere temperaturer, litt mer jobb...

Så får vi se om den blir mer lettstarta, noe jeg vil tro for de 3 jeg plukket av var døde:wacko:

 

Den under pumpa som er trang?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått løs på to stykk 2-er feil fra pkk. Begge styrekuler på høyre side. Hadde liggende så det var grei sak. Men litt knot med å få rattet riktig og noenlunde spissing på framdekka.

Så ble det værre. Bare deler av rammenr var synlig, så jeg skulle pusse bort litt møkk og rust for å gjøre resten mulig å lese. Da klarte jeg, fort og gale, å pusse bort selv det som var synlig, så nå er alt borte . F..... f...... faaaaa.......n. Så da er det å få preget det inn på nytt.

For to År siden var det helt og veldig synlig rammenr. Etter to år, godt innepakket i fett, borte. 

 

Men Det kom ingen olje drypp på gulvet. Det i seg selv er en prestasjon. Løsning: omega i oljen en uke før kontroll. Kvelden før skures undersiden med filler og spesielt i drenhullet fra bellhousing. Rundt hjørnet for NAF lokalet har jeg tørkerull på pinne som jeg tørker av under motor og gir, før jeg stiller meg utenfor porten.

 

leif ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte litt lenger enn til jobb idag. Sjekka kjølevann og olje før æ dro, litt lavt me olje så stakk innom biltema. Kjøpte også en linoljebasert hulromsspray for å spraye litt i døren. Endte me å bruke opp boksen me spraying hær og dær og inn i ramma. Kan ikke skade :) 

Fint å få kjørt en tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...