Gå til innhold

Hva har du gjort i dag med Land Roveren din?


jebba

Anbefalte innlegg

Jeg har gjort alvor av å kappe støtfangeren på D2-en i høyden. Kappet rett over tåkelysene og trakk den litt ned på sidene. Brettet innerskjermene frem og festet dem der tåkelysene var festet. Fornøyd, men det gjenstår litt finpuss før jeg er helt fornøyd. 

 

Det er jo noen her som har gjort dette kuttet før meg, har dere noen synspunkter runt røret som nå er synlig - det som holdt fangeren i nedkant? La det være eller ta det vekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet klosser rund baut.

tok å klipte til noe 1,25mm alu plate strimler. Slo dem på oversiden og på den ene siden av 2toms feste til hengerfestet. Gikk fra dunk dunk, til helt stille, når jeg drar henger. Skulle gjort det for lenge siden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tilfredsstillende er det å resonnere seg frem til at ACE-feilen som ga gul lampe var elektrisk, for så å fikse det med elektrorens? 42, tror jeg!!

 

Mens jeg holdt på fikk jeg også byttet motorolje og filtre, greit å ha gjort før årets sommerferie t/r Værøy i Lofoten :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny vannpumpe på Discoen, det var jo...... trangt........ Men tett vart det og ut frå tilstanden på den gamle i akkurat rett tid.

 

Så satser vi på at Fedex finn igjen pakka mi frå island4x4 så eg får godkjent kjerra etterkvart. Fedex hadde klart å sende den vidare med Bring utan fraktbrev og sjansen for at Bring tar seg bryet med å prøve å finne ut kvar den skal er vel minimal......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk Vasket doningen etter <forumtreffet.... 

 

Gjenstår bare en støvsuging og litt innv rens.... 

 

Blir mye greier overalt når man er på langtur.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, YMK skrev:

Har kanskje muligens funnet trollet i D3 idag... 

Alt virker som det skal (enn så lenge ) 

 

DSC_0764.JPG

Det der så ikke bra ut. Godt jobba.  :rolleyes: 

Hvor ligger den kontakten? Ingen pinner som er brekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyresiden bak sparkepanelet, ligger flatt i stolpen... 

Har byttet 3 pinner og litt ledninger, da de var korrodert bort inni.

Gjenstår å finne pinner som passer i den sorte kontakten, der er de sorte ledningene bare hvitt pulver 

 

 

Men dagens oppgave er kompressoroverhaling, det har hittil ikke vært plankekjøring :(

Mvh Sliten og lei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj!!! Ladelampen lyste en stund, så gikk bilen bananas med alarmer og gøy, før den dør på E6 nord for Moss. Kjedelig sted å stoppe med bil og stor henger. Takk til NAF/forsikring som ordnet transport hjem med alt pikkpakk, bil og henger. 

Ser ut som generatoren pakket sammen. 

IMG_3907.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Montert Prospeed`n på taket..... 

 

 

DSC_3912[1].JPG

 

Endret av oggioffshore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår bestilte eg nye dekk til Discoen, Discoverer AT3 235/75-16.

 

Idag fikk famousfour i oppdrag å levere det island4x4 ikkje klarte. Eller for å vere grei, det Fedex rota bort...... Hadde tenkt å bestille på nytt hos island4x4 men dessverre er dei, som ein del har opplevd tidlegare, allergiske mot mail og telefon så da får dei ikkje ein ny sjanse. Så får heller kredittkortselskapet ta saken vidare om Fedex heller ikkje får kontakt med dei...... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har D2-en fått nytt fett i alle nipler og ny olje i akslingene foran og bak i tillegg til i reduksjonskassa. 

Det er ikke lett å få ny olje opp i den gearkassa,  men nå er det gjort :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.6.2017 den 14.36, Sven skrev:

Har bestilt personlig nummerskilt til defenderen - 90 SVX

Ja, det kunne eg også tenkt meg :-) 

 

Var det 9000kr det koster? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...