Gå til innhold

Hva har du gjort i dag med Land Roveren din?


jebba

Anbefalte innlegg

Montert endeledd og staget inn på tann stangen.

Fikk ikke helt til å stramme innerste 

Tie rap skikkelig . Finnes kanskje verktøy til slikt 

 

DSC_1306.JPG

DSC_1307.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet Brennkammeret på Webastoen :) det ble veldig bra! Startet opp på første forsøk, etter å ha slettet feilkoder med Altox. 

 

Røsket ut flexidelen av eksosen... så den ble erstattet med et stålrør som ble bøyd etter evne i garasjen :)

 

 

23C7CCD1-C8BC-4520-A0E1-729BDA907BCA.jpeg

D6D69129-ECEA-410A-BF61-D6B5AD24EE9C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dristet meg endelig til å skifte ryggskum til defenderen etter å ha hatt det liggende "på lager" i noen måneder. Som med alle bilrelaterte saker, så krever det grundig planlegging, så det har blitt noen youtube videoer opp igjennom årene for å danne meg et bilde av hva som skal gjøres. Tilslutt fulgte jeg denne, veldig greit forklart

Noen videoer sier at man må demontere seteryggen ifra resten av rammen, men det var ikke nødvendig i mitt tilfelle.

 

Deler og verktøy

1 x Seat Back Foam 83-06 (Outer) 90/110 Defender DA4055 (DA4055) = £24.16

Europris adhesive spray 49,- kr (sjekket hos monter, de hadde en til 449,-) :wacko:

stålbørste, gummihammer og pågangsmot.

 

 

 

Slik har ryggen vært siden jeg kjøpte bilen høsten `16. Limet til venstre, og litt silikon for å lette jobben med å få trekket på plass senere. Skummet i blåplasten.DSC_6842.jpg

 

Tyder på strekkmerker etter ting fra baksetet?:rolleyes: Gummihammeren brukte jeg til nakkestøtta, slo denne opp slik at det bare var å dra den ut.

DSC_6847.jpg

 

Arbeidsunderlag må en ha, sprayet litt først hvor bildet ble tatt før jeg gikk ut på vaskerommet for å bevare husfreden. Legg merke til metallpinnen til venstre i bildet.

DSC_6849.jpg

 

Jeg har lurt på om limet vil holde skummet på plass i noen måneder nå. Alt ble kjøpt inn i slutten av september, så jeg har hatt god tid på å få tak i nytt.

Etter å ha sprayet, så lot jeg det tørke en times tid, mens jeg dyttet på det underveis i tørkeprosessen for å holde alt på plass. Limet var sterkt nok.

Jeg glemte helt vekk å sjekke hva som gjelder når en har varme i sete og rygg, så det gamle flate skummet ble brukt opp igjen da det virker som varmeelementet er limt fast. Men det var vel i grei nok forfatning..

DSC_6852.jpg

 

Nytt skum på plass, og trekket på plass igjen. Nå må det justere seg selv litt, så ser det nok ok ut igjen. Skulle gjort noe med de brune flekkene i ramma, men det får bli til en annen gang.

DSC_6854.jpg

 

For å oppsummere, så er dette en veldig enkel jobb å gjøre, som ikke tar lang tid. Det var helvetes slit å få på plass gummilista etterpå, men med hjelp av samboer så fikk vi det til. Totalt tok det vel ca 1,5 timer med en times tørketid. Dessverre glemte jeg en metallpinne på gulvet, så det betyr jo halve moroa på nytt igjen!!! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med den hittil, største jobben på D3`n.... 

Alt av bære armer etc tatt..... 

 

Hjulstillig og etterkontroll next 

 

puh!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levert den på verksted... På vei til en begravelse på Hønefoss mente jeg at det var litt mye lyd. Og ja - verksted konkluderte med at det var et hjullager som var på vei til de evige motorveier. Har riktignok et lager på delehylla, men valgte å la verksted gjøre jobben siden planene for helgen ikke innebar kvalitetstid i garasjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måket taket og forberedt den til en litt lengere kjøretur. Pluss litt små rep etter innbrudet. Kan meddele at for første gang har Stálu markeringsbehov. Tre dråper under etter en kort kjøretur i går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten katte vask 

IMG_20190225_121230.jpg

IMG_20190225_121239_BURST002.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PKK og hjulstilling ok.... happy days :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i dag, men forrige uke: nye bremseklosser, byttet vannpumpe, byttet transferkasse, et par nye eksosrør (uten sånn tjukk dings på midten : -), nye oljer på begge kasser og begge aksler, nye oljefiltre og ny motorolje. Puh. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, kes skrev:

Ikke i dag, men forrige uke: nye bremseklosser, byttet vannpumpe, byttet transferkasse, et par nye eksosrør (uten sånn tjukk dings på midten : -), nye oljer på begge kasser og begge aksler, nye oljefiltre og ny motorolje. Puh. 

 

Det var voldsomt :)

Ble vibrasjonene borte med ny transferkasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, telindnor skrev:

 

Det var voldsomt :)

Ble vibrasjonene borte med ny transferkasse?

 

Den første, voldsomme, ble jeg kvitt ved å snu båndene inne i håndbrekktrommelen, men den siste vibrasjonen eller ulyden har jeg igjen. Den dukker fortsatt opp rundt 60km/t (selv med ny utveksling på reduksjonskassa) så det får meg til å tenke at det må være noe i akslene, eller resonans eller noe. Jeg får jage den neste gang. Først på lista nå er å late som man er salmaker over et par seter i nød for ny stopp :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, etterfylte der, men olja på frontdiffen var ganske svart, så jeg mistenker at en simmering også er dårlig så knokkelfettet renner inn i diffen. Men da får jeg følge med litt ekstra til det blir tida til å overhale litt der, mistenker litt slitasje på splines, så det står på lista allerede :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...