Gå til innhold

Hva har du gjort i dag med Land Roveren din?


jebba

Anbefalte innlegg

1 hour ago, -Skippy- said:

Jeg har lurt litt på dette, hvorfor setter man ikke inn blanking-plata mellom rør og manifold, slik som nevnes av yarnslayer?

Bør man ikke gjøre dette på TD5?

... samt at det lett kan reverseres ... midlertidig (om det ikke også er elektronisk modding involvert iallfall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i kveld har junior og jeg hatt en kosetur med Deffen som vi avsluttet med en runde opp i skauen "bak huset" for å teste juletreet.

Ble vel enig med meg selv om at timene med strekking og montering var vel verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet motorolje og begge oljefilter (tradisjonen tro skjellt ut den idioten som kom på å sette oljefilteret der under turboen...), ble nytt luftfilter også selv om det som sto i så greit ut. Nytt er nytt!

Gjenstår å fylle tanken så drar vi for å jakte ender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null fremdrift på Defenderen.. Kun bevegelse med diff lock innkoblet. Nye stikkakslinger bak innkjøpt. DSC_2965.JPG

Tydelig metall rust spon inni lokket her. Tennene er ødelagt og akslen slurer'. DSC_2969.JPG

Byttet begge sider,selv om kun H side var ødelagt. DSC_2970.JPG

En liten times jobb.DSC_2971.JPG

Samparkering etter reparasjon DSC_2972.JPG

Nye stikkakslinger og klar for fler mil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet stilling på tilhenger, da garaskebygginga har vokst over gardintrappnivå:lol:

Og prøvesatt D3 i garasjen. Der passa den fint :P Første gang på mine 20 år med bilskruing jeg har byttet til vinterdekk, på fast dekke og ikke grusunderlag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet olje, filter og bunnpanne på D4n i dag. Og bare for å nevne det, jeg byttet nå på 100865km og det er egentlig for seint. Oljen var gullfarget ennå, men klart mørkere enn ønsket. Filteret i bunnpanna var tydelig skittent.

Når jeg nå gjorde dette så tenkte jeg på de som flusher automaten uten å bytte filter....jaja, det må være bedre måter å kaste bort pengene på.

Jeg hjalp "Pickup, på forumet her, i fjor sommer, med samme jobben. Hans bil hadde da gått ca 170.000km, oljen var veldig mørk, vi byttet kun filter og bunnpanne, fylte på de ca 6l som da går på. Vi byttet på hans nå igjen, med 25.000 kjørte km, og oljen var fortsatt bedre enn den vi tappet av i fjor.

Så, jeg mener at hvis man bytter olje og filter ofte, helst mellom 40-60.000km, så er flushing ikke nødvendig.

Jeg kommer nok til å bytte olje og filter neste år også.

Og så, må jeg faktisk skryte litt av et Britpart produkt, kjøpte deres kit, DA2142, og det var faktisk i god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forebyggende skade begrensning .

 

Får fysikkens lov ta seg av resten .

DSC_0573.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet bryteren til ryggelyset, som sitter utrolig vanskelig å komme til oppå girkassa. Måtte demontere halve bilinnredning for å komme til ovenfra, siden jeg ikke fikk til nedifra. Men det ble bra, og ryggelyset er tilbake. Deretter monterte ryggekamera. Enkel sak, grei penge, god nytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikset blinklyset på Lierbussen (og hornet, men det visste jeg ikke trengte fiksing før jeg begynte på jobben).

 

Blinklyset har vært ganske til og fra en stund, men nå var det konstant fra, og trengte en fiks før jeg synes det var greit å kjøre med bilen igjen. Da jeg åpnet dashbordet, åpenbarte seg en løs ledning, men jeg så ikke umiddelbart hvor den skulle vært festet, for på blinklysreleet var tilsynelatende alle terminalene "besatt". Ved litt nærmere inspeksjon viste det seg imidlertid at den ene terminalen hadde dobbel kontakt, og det var da jeg oppdaget at ledningen som var festet der, gikk videre til hornknappen, og at den løse tilførselsledningen dermed sørget for at ikke bare blinklyset, men også hornet var ute av drift. Etter å ha festet den løse ledningen, var både blinklys og horn fungerende igjen.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min søken etter hvorfor det stadig er olje på dynamoen på D2-en min fant jeg at de fire-fem fremste boltene på manifoilen rett over var nesten løse. Jeg har ikke merket at det har vært noe galt med (den delen av) bilen, men nå er de i alle fall strammet med rett moment.

Fikk også endelig strammet bolten bakerst på varmeskjoldet over turboen som har skranglet en stund, så nå kan jeg kanskje høre om det kommer nye ulyder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...