Gå til innhold

Hva har du gjort i dag med Land Roveren din?


jebba

Anbefalte innlegg

Jo, i dag har Defenderen fått ventil på kjølevannsslangen inn til Isothermen og jeg har for første gang prøvd bilen med vinduer og takluke lukket.

Fint med bil som tar høye PAX garderobeskap inni når det drypper litt vann fra himmelen.

Det var endelig mulig å føre en samtale i motorveihastighet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, i dag fikk Defenderen en boks sort spray for plast, men før jeg fikk plukket av grill og plastikk rundt lyktene kom naboen med en svamp med magisk fett som vi pusset over med.

Blågrå plast ble sort igjen og med ny fanger fra onkel Erik begynner den faktisk se snasen ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutes ago, tnj said:

Jo, i dag fikk Defenderen en boks sort spray for plast, men før jeg fikk plukket av grill og plastikk rundt lyktene kom naboen med en svamp med magisk fett som vi pusset over med.

Blågrå plast ble sort igjen og med ny fanger fra onkel Erik begynner den faktisk se snasen ut! :)

Shoeshine elns?

Min erfaring er at alt som inneholder silikon gjør plastdetaljer svarte og fine (og glatte!).  I nødsfall kan stiften for dørpakningene brukes. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det var silikon i det, heller ikke fargestoff.  Han mente grease gjør samme nytten, men ikke like holdbart.

Må høre med ham en gang til hva dette het, i sin tid hans far som satt med distribusjon.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flashet ECU til gearkassa med ny styringsprogramversjon fra GAP via IidTool for ett par uker siden og fikk «ny» gearkasse. «Calefornia»-klunk nesten borte og mye bedre veksling i kassa. Bil gått 180.000, flushet kasse på ca 100.000 og byttet olje og filter på nytt på ca 150.000. Skulle selvf flashet ECU da :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har Defenderen, eldstemann og jeg vært på tur til Stavern.  Etter en pølse i Larvik måtte vi prøve å trille igang da stareren ikke ville være med og vi kom i kontakt med en hyggelig fyr i Suzuki som viste seg å være i markedet for ordentlig bil.  Heldigvis hadde junior foreslått at vi skulle ha slepetau i bilen, så den blivende Land Rover-eieren fikk dratt oss i gang.  En smule munterhet brakte det at ikke Defender har slepekrok foran, bare bak... :D  Nå skal grillen bli varm mens motoren blir kald, så får vi se om det hjelper at kontaktene på starter får litt rengjøring etter middagen eller om det må letes frem en ny starter jeg mener å ha liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man ligget under bilen og rengjort kontakter.

Det hjalp dårlig, så da får vi prøve den jeg fant i garasjen, ja altså den andre.  Den først var visst til 300 og helt ny, den er på plass i annen tråd her på siden allerede, den andre har jeg nok fått med på et eller annet lass.

Litt møkkete var den, så da må vi finne ut om den er byttet ut allerede.

Heldigvis ganske greit tilgjengelig når man bare kan skli innunder ramma, hadde det vært menneskebil ville jeg nok slitt med å få pondusen forbi kanalen...

Endret av tnj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte til Ålesund for å plukke opp henger til camper-prosjekt i går. Nyservet AC blåste kaldt

og godt hele turen. Trodde jeg oppdaga kjølevæskelekkasje på turen, men det viste seg å være drenering fra AC. Sånn går det når ting plutselig funker. Alt blir overraskende. 

Uansett: henger parkert og klar til å skrus på, og bil og sjåfør hjemme i stua igjen. 

Forbruk i snitt 1,2 l/mil. Det virker mye når jeg ser Jermund kjørte på 0,85, også med taktelt, men det er kanskje det TD5 trenger når det går litt opp og ned?

 

1CF71DB5-CDE2-4951-91E4-D8CC360037A7.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener forbruket ditt ville falt drastisk om teltet hadde stått lenger bak .

Fylte vi de gamle takgrindene som gikk litt foran frontrutene på seriebilene gikk forbruket markant opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Etter 330 mil i RRC'n med halvdårlig clutch er master, slange og slave bytta i dag. Fikk selfølgelig ikke riktig slave, min feil, men innmaten ga liv i den gamle. Lufta og god som ny. Tok i samme slengen å etterstrammet lager, litt for mye slakk, på høyre forhjul etter bytte av kingboltlager før langturen. Silikonslange mellom intercooler og motor ble også montert. Nå gjenstår bare resten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...