Gå til innhold

Hva har du gjort i dag med Land Roveren din?


jebba

Anbefalte innlegg

Jeg har kjørt hele 830 km, fra Trondeim til Tysfjord, 80% med snø- eller slapsføre. Møtte utallige Discoer og to tøffe Defendere, som hilset pent (en ved Majavatn og en på Hamarøy, noen her?).

Endret av atau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. ikke bare i dag, men startet for noen helger siden. Ble ferdig for 30 min siden! : )

Bilden er en Defender TDCI 2.4 2007 ca 250kkm

 

Bytta starter.

Bytta alle kjøleslanger

Bytta kjøleveske

Ny clutch

nytt lager i clutch

helt ny gearkasse (kjøpt fra england)

totalll overhaling av transfear (bytta alle lager, shimsa opp, nye pakninger, satt i ny senterdiff fra aschroft ATB slip)

Bytta alle kryssene i propshaftene.

Ut med begge diffene, nye pakninger (luft arb) justerete backlash

pussa her og der, lakerte opp stort sett alt under.

 

så nå er det påskeferie! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vasket D2 både innvendig og utvendig.
ikke hverdagskost, jeg vurderte en periode å kaste bøtta jeg hadde brukt.

Støvsuginga i bagasjerommet tettet nesten Kärcher-grovsugeren min, så det var kanskje nødvendig...

Det mest overraskende var at bilen var BLÅ under all møkka. Jeg trodde den var grå... :)

 

Nå skal jeg fundere på om jeg gidder å legge om det GG AT2 dekket jeg har som er nytt, eller om jeg kan kjøre med 3GG AT2 og et BFG AT som jeg røsker ut piggene av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommet meg til hektene igjen etter å ha byttet FPR på DeTo. Håper og ber til dieselgudene at den nye holder tett og at det blir veeeeldig lenge til man må gjøre en sånn jobb igjen?

 

JE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negern,eller svartingen(politisk korrekt?), fikk nytt paralellstag. Takk,Espen .

Ene endeleddet hadde rustet fast i kula og roterte i festet på styrearmen. :o

Spissingsjustering når kondis tillater/Espen er innom.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I påskehelga ble det kjøpt nygamle vinterfelger til Mr. Free. Han har jo pådratt seg felglekkasje på tre felger, så det var skikkelig flaks å finne samme felger "som nye" for en ganske så rimelig penge. Med møte på halvveien ble det ikke galen kjøring for å få tak i dem heller.

 

Verre var det at delelageransvarlig hadde kjøpt inn feil bremseklosser til D4'en ... ble bråstopp der gitt. Men iallfall er operasjonbremsesko og bakskiver/klosser ferdig. Bare så synd at Trond får gleden av nok en uke på hotell mens vi venter.

 

Ja, så om det er en d3 der ute som huger etter EBC green stuff klosser (foran) så kan vi nok bli enige om noe.

Endret av yarnslayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker eg skal få heist stepphjulet på plass igjen..... stått i garasjen hele vinteren...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer paa om det gaar med kjetting paa XZL dekk som maaler et par tommer til i omkrets, saa jeg maatte minne meg paa hvordan kjettingene passet paa XL dekkene - ser ut som det burde gaa med XZL ogsaa. En liten pils fungerete bra ogsaa - Faxe fra Danmark duger.

IMG_20170419_200934.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt PKK i dag, null hull, og bare velstand. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... sett et villsvin tusle over veien foran den. :blink: Ikke var villsvinet noen småkar heller.

Damen bak meg skulle tilfeldigvis på samme parkeringsplass og stoppet meg og spurte:
"Det var virkelig en gris?!?"

 

... og i vinter er jeg nokså overbevist om at jeg var bil nr 2 i samme situasjon, men da med ulv på veiskuldra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye klosser bak på plass, igår kveld da.. ☺️

Men ser ut som calipere snart må byttes også, stemplene var trege å presse sammen..

Noen som kan fortelle meg hvor ofte disse byttes? Er på min andre Defender, og begge har måttet ha nye.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer kanskje litt ann på hvor flink tidligere eier(e) har vært til å spyle av salt?

Jaja, det er vel det som er moro med disse bilene! Å skru på dem sjølve.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stempler uten støvmansjett ruster fortere enn de med.

Dvs. Defendere,RRc og D1 er uten.

Syrefaste stempler skal visstnok gi lenger intervall mellom caliperskift.

Klosseskift ved max 2/3 nedslitt gir også lenger caliperlevetid.

 

Men tilbake til tråden.

Idag har jeg kjørt Finni2 inn i garasjen for tining og senere sjekk og smøring før Elvedaltreff.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...