Gå til innhold

Hva har du gjort i dag med Land Roveren din?


jebba

Anbefalte innlegg

Fikk endelig tatt ned den avtagbare kroken av bilen da den sto bomfast på bilen.Men ny problem er at etter at jeg slå inn den metal biten som hekter seg på bilen karosseri så vil den ikke sprette tilbake,må nok bruke mye rustløser for å få den i gang igjen.

Min har ligget en måned i spillolje. Jeg Må nok bare punge ut for ny...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått min Webasto diagnostisert av Praesto4x4 på Gardermoen i kveld, og dommen er at jeg nok må se meg om etter et nytt kretskort eller en bytteenhet :-(

Som komenserende placebotiltak har jeg satt på grilltrekket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hva har man gjort med sin LandRover idag":

 

Vel, hva gjør man fra tid til annen med en nesten 60 år gammel, mye brutalt modifisert (& tildels ny) LR?

 

Jo man tar den noen kilometer for å sørge for at alt som går rundt får litt mosjon. Således en rask luftetur idag. Ingen overraskelser, nødvendig choke ett minutt eller to, så nær null choke og dermed nær stopp med periodisk mer choke de neste par minuttene. Over 30-40 grader kjølevann ingen problemer. Som vanlig vanskelig å finne parkering når man trenger 11meter elles så for å svinge (uten servo), men alt ialt en nyttig kjøretur (med ærender med 40-50 kilos last på halvglatt føre der man nesten ikke trenger noen LR).

 

p.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort Defenderen (-02) klar. Det var vel å ta litt hardt i, men i det minste litt mer forberedt til å møte vinteren. Fikk ikke åpna en eneste dør pga kulden forleden. I dag var det nogenlunde mildvær kombinert med arbeidslyst og tid! Starta med å smøre opp låsen i bakdøra. Der har det ikke vært mulig å få inn en nøkkel, men etterhvert ga den etter og funker nå som bare det. Førerdøra har heller ikke villet åpne seg med nøkkel i mit (korte) eie, men jeg har ikke brydd med så lenge fjernkontrolllen funker, men om det skulle bli nødvendig og det blir det jo gjerne når det er blå grader. EKA kode uten fungerende nøkkel er ikke morro. Gjett hvordan jeg vet?

Så var det ut med låssylinder og demontere denne, de små platene/skivene er av JERN og så ut deretter. I 14 år ha låsen bare fått olje, litt skit, olje og litt mere skit. Det så ikke ut. Pussa låseskivene blanke og rensa sylinderen for gammal historie. Ser at det finnes sylindere med messingskiver, det får stå på ønskelista til jul. Smurte opp låsen og alle bevegelige deler på innsiden av døra så får vi se hvor lenge det holder... God som ny nå. Fikk også gitt dørramma en liten antirustbehandling.

Varmeapparatet fikk også en sjekk. Nå blåser det rimelig greit på frontruta. Det var ikke mulig å regulere luftstrømmen hverken mot ruta eller gulvet. Den lille umbrakoskruen som fester vaieren til dashbordhendelen var løs og ble festa. Morro når store problemer kan løses så enkelt.

Litt mye arbeislyst denne helga, så den gamle toppdekselpakninga nåtte ut, den lakk rund baut og viste seg å være steinhard. Den ble erstatta med en myk fin og etter en lengre "kosetur" også tett pakning!

Fuel injector harness ble bytta når lokket først var av.

Fin landroverdag!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke dag ,men igår;

Oljebehandlet ramme / understell etter underspyling dagen før.

Skiftet til vinterhjul

Laget ny og lengre eksos til webastoen hvor tanken er at eksosen skal forvarme girkassen. Dette er prøveprosjekt så jeg får oppdatere når jeg finner ut hvor bra det funker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justert "toe" (hva heter det på norsk da?) på svarte helvete med hjelp av en snor og øyemål. Skal kontrollere med målestav når grava er ledig men tviler på at det er mye feil.

 

Sporet bremsekivene til samme bil, som nå er havnet på Åndalsnes-de får ihvertfall sett seg litt rundt i landet...

Endret av GuttormG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rygga 1700kg henger opp en oppkjørsel på snø/ isføre med seipa MT dekk. En MB vito med 4x4 på bakluka og pigg rundt baut måtte ta fart for å komme opp samme bakken uten noe å drasse på på kroken. Det skal innrømmes, det var tendens til litt strøsand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...