gautes Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Miniservice og litt fiks før PKK. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenneth Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Kjøpt nytt batteri, ikke montert ennå, avtalt time for PKK....på Diskoen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Sjekket Defaelementet og må bestille nytt. Bare 6 år gammelt,men brukt omtrent daglig hver vintersesong. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Putte79 Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Rensa MAP sensoren på Defenderen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grønn disco Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Rensa MAP sensoren på Defenderen. Har du en enkel beskrivelse på hvordan? Kan det være forebyggende nyttig for Defender 03 m 160 000 km? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Har du en enkel beskrivelse på hvordan? Kan det være forebyggende nyttig for Defender 03 m 160 000 km? Putte kjører Puma. Så en beskrivelse ville ikke hjulpet en Td5-eier mye. Men td5'n har også godt av dette. Bremserens på sensoren. Står i manifolden på høyresiden av motoren. Fjern de to skruene med 8mm fastnøkkel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smejan Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Putte kjører Puma. Så en beskrivelse ville ikke hjulpet en Td5-eier mye. Men td5'n har også godt av dette. Bremserens på sensoren. Står i manifolden på høyresiden av motoren. Fjern de to skruene med 8mm fastnøkkel. Og fordi jeg er mer opptatt av eksakt kunnskap enn å ikke virke teit; sitter den på samme sted på D2-ens Td5? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OyvindPaulsen Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Sjekket Defaelementet og må bestille nytt. Bare 6 år gammelt,men brukt omtrent daglig hver vintersesong. Hei Gaute. Har aldri hatt liv i Defaen min... Er det en enkel sak å sjekke og skifte Defaelemntet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Og fordi jeg er mer opptatt av eksakt kunnskap enn å ikke virke teit; sitter den på samme sted på D2-ens Td5? Yes Bilde langt ned i tråden viser hvor tett den var på min gamle http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=72178 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjornebraten Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Skiftet de siste 4 foringene i bakstillingen på pumaen. Da var samtlige ledd ,foringer,stag,aksler,medbringere,hjullagere,stubaxler,skiver,klosse,bremsestempler og støtdempere skiftet og bilen virker tight og fin, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Nei, man får ikke gjort så mye, annet enn å planlegge jule gaver til D3'n her men sitter på en betong kloss i Nigeria, Vurdere å bytte alle bære armene rundt om. Med tilhørende foringer og stag Må også fikse feil melding på EPB ,er EU sjekk tid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenneth Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Discoen fikk montert det nye batteriet i dag.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvenW Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 (endret) Rundet 200 000km igår....... Endret 12. november 2016 av EvenW Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smejan Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 I går fikk D2-en nye bremseskiver bak, og ny pære i den ene skiltlyslampa, de to eneste feilene etter PKK. Etterkontroll hos Strømmen Bil i morgen :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grønn disco Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Rundet idag, på tur til butikken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjornebraten Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 tatt ut bakdiffen for overhaling . skal inn igjen i morgen kveld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Lurt å ta ut starteren når du skal bytte elementet. Ellers følger det med grei monteringsanvisning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 Kjørt til og fra elgjakt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smejan Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 PKK-godkjent på etterkontroll ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 Har ikke gjort annet enn å se at de står der idag, men kjørte 40 mil søndag ( T/R Kvitfjell på dagstur for å stå ski ) og 50 mil igår ( Nittedal- Gardermoen-Kragerø-Gardermoen-Nittedal; besøk hos en kunde med krise og 1/2 i noe teknisk utrustning som krevde innhentet ekspert fra UK... ) Begge turene utført med D2-R2; må si den bilen er svært god å kjøre totalt sett. Vinterdekka trenger avløsning, men det jobber jeg med å få løst nå, serpentinerveger ned fra fjellet, krever godt med pigg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjornebraten Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 satt inn bakdiffen med alt nytt i lagere og simmeringer + medbringer og ny olje. Syngingen i 90 da jeg slapp gassen er historie nå. Neste prosjekt blir å bytte transferkasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 16. november 2016 Del Skrevet 16. november 2016 Har 4 slike differ liggende med sang i til jeg en gang skulle få ånden over meg. Høres ut som bilen din har gått langt evt. lite vedlikehold,Bjørnebråten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjartanb Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 130 stoppede i går på vei hjem fra arbeide. Pludselig ingen fremdrift. Fikk bilen hjem med senterdiff sperret. For meget regn i går så den fikk vente til i dag. Tenkte det værste, 130 har kjørt 200.000 km med urørte differ og gearkasser... var parat til at bestille renovert mellomgirkasse differ med mere. Heldigvis viste det seg at være medbringer og bakaksel som hadde slidt opp rillerne. Plukkede aksler fra 110 ( har sikkert vært fornyet av forrige eiere idet den har 360.000 km på klokken) og satte i 130 og voila 130 klar til jobbkørsel igjen. Dog et minus at hd aksler er nu "out of stock" hos Aschcroft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 HD er lurt ved hardkjøring.Men de slites ut de også. Men std lønner seg prismessig i det lange løp. Byttet air flow meter i dag og venter på manifold trykk sensor. Da bør PKK være oppnåelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 17. november 2016 Del Skrevet 17. november 2016 På med vinterdekka på Discoen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.