Gå til innhold

Hva har du gjort i dag med Land Roveren din?


jebba

Anbefalte innlegg

Har du en enkel beskrivelse på hvordan?

Kan det være forebyggende nyttig for Defender 03 m 160 000 km?

Putte kjører Puma. Så en beskrivelse ville ikke hjulpet en Td5-eier mye. :) Men td5'n har også godt av dette. Bremserens på sensoren. Står i manifolden på høyresiden av motoren. Fjern de to skruene med 8mm fastnøkkel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putte kjører Puma. Så en beskrivelse ville ikke hjulpet en Td5-eier mye. :) Men td5'n har også godt av dette. Bremserens på sensoren. Står i manifolden på høyresiden av motoren. Fjern de to skruene med 8mm fastnøkkel. :)

Og fordi jeg er mer opptatt av eksakt kunnskap enn å ikke virke teit; sitter den på samme sted på D2-ens Td5?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man får ikke gjort så mye, annet enn å planlegge jule gaver til D3'n her men sitter på en betong kloss i Nigeria,

Vurdere å bytte alle bære armene rundt om. Med tilhørende foringer og stag

 

Må også fikse feil melding på EPB ,er EU sjekk tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort annet enn å se at de står der idag, men kjørte 40 mil søndag ( T/R Kvitfjell på dagstur for å stå ski ) og 50 mil igår ( Nittedal- Gardermoen-Kragerø-Gardermoen-Nittedal; besøk hos en kunde med krise og 1/2 i noe teknisk utrustning som krevde innhentet ekspert fra UK... )

Begge turene utført med D2-R2; må si den bilen er svært god å kjøre totalt sett. Vinterdekka trenger avløsning, men det jobber jeg med å få løst nå, serpentinerveger ned fra fjellet, krever godt med pigg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

130 stoppede i går på vei hjem fra arbeide. Pludselig ingen fremdrift. Fikk bilen hjem med senterdiff sperret. For meget regn i går så den fikk vente til i dag. Tenkte det værste, 130 har kjørt 200.000 km med urørte differ og gearkasser... var parat til at bestille renovert mellomgirkasse differ med mere. Heldigvis viste det seg at være medbringer og bakaksel som hadde slidt opp rillerne. Plukkede aksler fra 110 ( har sikkert vært fornyet av forrige eiere idet den har 360.000 km på klokken) og satte i 130 og voila 130 klar til jobbkørsel igjen. Dog et minus at hd aksler er nu "out of stock" hos Aschcroft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HD er lurt ved hardkjøring.Men de slites ut de også.

Men std lønner seg prismessig i det lange løp.


Byttet air flow meter i dag og venter på manifold trykk sensor.

Da bør PKK være oppnåelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...