Gå til innhold

Hva har du gjort i dag med Land Roveren din?


jebba

Anbefalte innlegg

Vaska bilen, gjorde et tappert forsøk med selvask hos statoil.

max høyde 2.7m sier skiltet over båsen, men tja.

Bilen ble litt renere, men taktelt, kasse, lasteholdere og snorkel er fine plasser slange til høytrykkspyler kan henge seg fast i :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert ute på landstreffet ikveld, og fått kjøpt et tilnærmet ubrukt rakrør/midtpipe, av en hyggelig medforumist ifra Bergen, til en super pris :-) takk Jarle.

Fått montert på nå, og tatt en liten tur... Ble jo en litt dypere lyd ved pådrag, og ingen tvil om at placebo-effekten er høy. :-) :-)

Synes absolutt at td5 kler denne lyden.

(Fikk heldigvis av org.demperen uten å ødelegge mutterene, så den legges på lager i garagen til senere bruk.)

 

Rune

D2. td5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg tatt ut lyktene fra D3'n og modifisert litt innvendig, Black*n*Crome w/o orange.. Blir så flott atte.. Lakken må bare få tørke nå.

Ettermontert Cornering lamps i lyktehuset og lagt opp pinner og ledninger til dette. Enablet det i CCF, så nå venter man på å kunne skru sammen lyktene igjen.

 

(Ps til meg selv.. Du er blitt svart på fingrene. )

 

Mr.P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tømt den og hørt på familien støvsuge den etter svært vellykket første ferietur.

Fikk stelt med den på turen og; Autofiks Forus tok A/C-service med etterfylling av 725gram for 1500,- på strak arm, så da sank temperaturen betydelig på hele sørvestlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Satt inn ny dieseltank på Defenderen slik at den nå forhåpentligvis er ferdig med å skvette på parkeringsplassen.

- Byttet til nye bremseskiver og kalipere bak.

- Luftet bremser og byttet bremsevæske.

- Byttet to endeledd.

- Vasket bilen utvendig. Faktisk "clayet" bilen og maskinpolerer den muligens i morgen.

- Testkjørt og klar for etterkontroll til PKK

Nå får det være nok skruing for i dag :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...overlatt den til husets frue, slik at jeg kunne ta hennes Land Rover til Stockholm for litt TLC på verkstedet her - som har vist seg å være både dyktige, serviceinnstilt og passelig fornuftig rimelige.

 

Så nå er det "gutta på tur" her i Stockholm, så håper jeg at damene hjemme i Norge koser seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festet slangen til spylervæsketanken igjen - denne gangen med slangeklemme.

 

Dette er vel det største "tyngre" vedlikehold jeg har hatt på bilen siden jeg kjøpte den i desember 2011 (bortsett fra olje- og filterskift)

 

Hørte jeg noen si at det er mye "kjente" problemer med Puma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort noen ting med Land Roveren min i dag. Har bestilt time hos dr. LRgod på Vällingby til mr Free...

 

Fruen i huset har derimot tatt med Land Roveren min på tur. Hvor hun har vært aner jeg ikke. Utover at hun sanket noen geocacher vet jeg heller ikke hva hun har drevet med, men jeg fikk brått tilsendt et bilde.

 

gallery_17458_647_98963.jpg

 

Jaja. Hyggelig at damene hjemme koser seg da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet olje på transferkassen på min D2 td5 m/automat nå nettop.

Alt gikk greitt. Først så kikket eg litt på siden til disco2.uk og gikk i gang, 3 liter flasker med nødvendig olje kjøpt inn. Ifølge veiledning og manual, så skulle det gå med 2,3 liter på tørr kasse og 2 liter ved oljeskift som nå.

Men eg ble litt overrasket da eg løsnet påfyllingspluggen og olja flommet ut og nedover armene mine. Med det som ble sølt på bakke og meg + 3,6 liter som havnet i oljekaret, så må det ha vert rundt 4 liter i transferkassa ???

Uansett, fikk fylt på 2 liter ny olje og da kom det så vidt olje ut av påfyllingshullet, akkurat som beskrevet i manual..

Stor forskjell på gammel guffen grå olje og ny.. :-)

 

Eg er ganske sikker på at eg har gjort ting riktig ang dette oljeskiftet

Men eg har undret litt på hvordan i allverden noen, har fått på så mye olje uten at det har blit sølt olje ut over alt ?

Og kan det ha vert usunt for transferkassa, å ha hatt ca 4 liter med olje innabords ?

( eller har eg driti på draget nå og gjort noe feil ? )

 

Mvh

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_5823.jpg

I dag har jeg funnet årsaken til økende oljenivå på td5 en min. Ikke lett å se, men innafor den sorte tusjprikken går det en hårfin sprekk nedover. Fortsetter demontering for topp bytte i morgen.

Det er hullet til injectoren på sylinder 1 som er på bildet.

Endret av RR-CLASSIC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min egen - nok en gang ingenting, men mr Free har fått litt pleie av grabbarna på Vällingby. Nye glødeplugger, fikset tilhengerfestet, fått diagnose på både meksikanerne og en baklukelås som nesten lever sitt eget liv.

 

Å lese utskriftene av feilkodene var jo direkte skummelt. Ser ut til at jeg fikk alle feilkoder i alle fall fra vi hentet bilen i Stavanger. Mulig enda lenger. Husker ikke km-stand da, og heller ikke hva kilometerstanden var på den første feilkoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet olje på transferkassen på min D2 td5 m/automat nå nettop.

Alt gikk greitt. Først så kikket eg litt på siden til disco2.uk og gikk i gang, 3 liter flasker med nødvendig olje kjøpt inn. Ifølge veiledning og manual, så skulle det gå med 2,3 liter på tørr kasse og 2 liter ved oljeskift som nå.

Men eg ble litt overrasket da eg løsnet påfyllingspluggen og olja flommet ut og nedover armene mine. Med det som ble sølt på bakke og meg + 3,6 liter som havnet i oljekaret, så må det ha vert rundt 4 liter i transferkassa ???

Uansett, fikk fylt på 2 liter ny olje og da kom det så vidt olje ut av påfyllingshullet, akkurat som beskrevet i manual..

Stor forskjell på gammel guffen grå olje og ny.. :-)

 

Eg er ganske sikker på at eg har gjort ting riktig ang dette oljeskiftet

Men eg har undret litt på hvordan i allverden noen, har fått på så mye olje uten at det har blit sølt olje ut over alt ?

Og kan det ha vert usunt for transferkassa, å ha hatt ca 4 liter med olje innabords ?

( eller har eg driti på draget nå og gjort noe feil ? )

 

Mvh

Rune

 

Det kan bare være at oljen har dratt til seg mye fuktighet gjennom tiden, for det skal ikke være mulig å få så mye olje inn i transferekassen ( hvis ikke bilen står på ekstremt ujevnt underlag da )

Det må være lenge siden sist.

 

En annen mulighet er at påfyllingshullet tidligere er forvekslet med en av de andre boltene på kassen.( det er vistnok mulig )

 

Mvh Brage

Endret av Brage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...