Ice Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Byttet foringer på panhard staget. Hadde vibrasjon i rundt 70km/t områden, og den er helt borte nå! Foringen var skikkelig slitte, og staget levde sit eget liv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vha Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Vaska bilen, gjorde et tappert forsøk med selvask hos statoil. max høyde 2.7m sier skiltet over båsen, men tja. Bilen ble litt renere, men taktelt, kasse, lasteholdere og snorkel er fine plasser slange til høytrykkspyler kan henge seg fast i Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ice Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Fylt etter på pokalene, greaset kryss og aksler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belgarath Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Vasket og polert DCN-style.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geir K.H. Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Eu kontroll på D3'en, null hull Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RuneLien Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Har vert ute på landstreffet ikveld, og fått kjøpt et tilnærmet ubrukt rakrør/midtpipe, av en hyggelig medforumist ifra Bergen, til en super pris :-) takk Jarle. Fått montert på nå, og tatt en liten tur... Ble jo en litt dypere lyd ved pådrag, og ingen tvil om at placebo-effekten er høy. :-) :-) Synes absolutt at td5 kler denne lyden. (Fikk heldigvis av org.demperen uten å ødelegge mutterene, så den legges på lager i garagen til senere bruk.) Rune D2. td5. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peik Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Bråker ikke Td5'en nok uten modifisering? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parrafin23 Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 I dag har jeg tatt ut lyktene fra D3'n og modifisert litt innvendig, Black*n*Crome w/o orange.. Blir så flott atte.. Lakken må bare få tørke nå. Ettermontert Cornering lamps i lyktehuset og lagt opp pinner og ledninger til dette. Enablet det i CCF, så nå venter man på å kunne skru sammen lyktene igjen. (Ps til meg selv.. Du er blitt svart på fingrene. ) Mr.P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 (endret) . Endret 16. juli 2015 av lafterolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peik Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Skrapt rim av Defenderen. Valdres, 0 gr og solskinn. 900 moh. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 18. juli 2015 Del Skrevet 18. juli 2015 Lakkert Sprocket! (Denne dagen har jeg venta ei stund på!) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tnj Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Tømt den og hørt på familien støvsuge den etter svært vellykket første ferietur. Fikk stelt med den på turen og; Autofiks Forus tok A/C-service med etterfylling av 725gram for 1500,- på strak arm, så da sank temperaturen betydelig på hele sørvestlandet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guskur Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Bytta rear crankshaft oil seal.....og begynt montering av byggesettet igjen... Går i retning bil i drift igjen .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ksskaret Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 - Satt inn ny dieseltank på Defenderen slik at den nå forhåpentligvis er ferdig med å skvette på parkeringsplassen. - Byttet til nye bremseskiver og kalipere bak. - Luftet bremser og byttet bremsevæske. - Byttet to endeledd. - Vasket bilen utvendig. Faktisk "clayet" bilen og maskinpolerer den muligens i morgen. - Testkjørt og klar for etterkontroll til PKK Nå får det være nok skruing for i dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 ...overlatt den til husets frue, slik at jeg kunne ta hennes Land Rover til Stockholm for litt TLC på verkstedet her - som har vist seg å være både dyktige, serviceinnstilt og passelig fornuftig rimelige. Så nå er det "gutta på tur" her i Stockholm, så håper jeg at damene hjemme i Norge koser seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sven Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Festet slangen til spylervæsketanken igjen - denne gangen med slangeklemme. Dette er vel det største "tyngre" vedlikehold jeg har hatt på bilen siden jeg kjøpte den i desember 2011 (bortsett fra olje- og filterskift) Hørte jeg noen si at det er mye "kjente" problemer med Puma? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Jeg har ikke gjort noen ting med Land Roveren min i dag. Har bestilt time hos dr. LRgod på Vällingby til mr Free... Fruen i huset har derimot tatt med Land Roveren min på tur. Hvor hun har vært aner jeg ikke. Utover at hun sanket noen geocacher vet jeg heller ikke hva hun har drevet med, men jeg fikk brått tilsendt et bilde. Jaja. Hyggelig at damene hjemme koser seg da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RuneLien Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Skiftet olje på transferkassen på min D2 td5 m/automat nå nettop. Alt gikk greitt. Først så kikket eg litt på siden til disco2.uk og gikk i gang, 3 liter flasker med nødvendig olje kjøpt inn. Ifølge veiledning og manual, så skulle det gå med 2,3 liter på tørr kasse og 2 liter ved oljeskift som nå. Men eg ble litt overrasket da eg løsnet påfyllingspluggen og olja flommet ut og nedover armene mine. Med det som ble sølt på bakke og meg + 3,6 liter som havnet i oljekaret, så må det ha vert rundt 4 liter i transferkassa ??? Uansett, fikk fylt på 2 liter ny olje og da kom det så vidt olje ut av påfyllingshullet, akkurat som beskrevet i manual.. Stor forskjell på gammel guffen grå olje og ny.. :-) Eg er ganske sikker på at eg har gjort ting riktig ang dette oljeskiftet Men eg har undret litt på hvordan i allverden noen, har fått på så mye olje uten at det har blit sølt olje ut over alt ? Og kan det ha vert usunt for transferkassa, å ha hatt ca 4 liter med olje innabords ? ( eller har eg driti på draget nå og gjort noe feil ? ) Mvh Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnulf Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Monterte rails og bøyler på taket. Kom med ups I dag. Nå er det enkelt å ta kajakken på tur Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guskur Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Kvalitetstid i garasjen i kveld.... Svinhjul og clutch tilbake der de hører hjemme.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Kjørt den på jobb (elsker at det er sommer!) og fylt full tank. En god LR-dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RR-CLASSIC Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 (endret) I dag har jeg funnet årsaken til økende oljenivå på td5 en min. Ikke lett å se, men innafor den sorte tusjprikken går det en hårfin sprekk nedover. Fortsetter demontering for topp bytte i morgen. Det er hullet til injectoren på sylinder 1 som er på bildet. Endret 22. juli 2015 av RR-CLASSIC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Min egen - nok en gang ingenting, men mr Free har fått litt pleie av grabbarna på Vällingby. Nye glødeplugger, fikset tilhengerfestet, fått diagnose på både meksikanerne og en baklukelås som nesten lever sitt eget liv. Å lese utskriftene av feilkodene var jo direkte skummelt. Ser ut til at jeg fikk alle feilkoder i alle fall fra vi hentet bilen i Stavanger. Mulig enda lenger. Husker ikke km-stand da, og heller ikke hva kilometerstanden var på den første feilkoden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 (endret) Skiftet olje på transferkassen på min D2 td5 m/automat nå nettop. Alt gikk greitt. Først så kikket eg litt på siden til disco2.uk og gikk i gang, 3 liter flasker med nødvendig olje kjøpt inn. Ifølge veiledning og manual, så skulle det gå med 2,3 liter på tørr kasse og 2 liter ved oljeskift som nå. Men eg ble litt overrasket da eg løsnet påfyllingspluggen og olja flommet ut og nedover armene mine. Med det som ble sølt på bakke og meg + 3,6 liter som havnet i oljekaret, så må det ha vert rundt 4 liter i transferkassa ??? Uansett, fikk fylt på 2 liter ny olje og da kom det så vidt olje ut av påfyllingshullet, akkurat som beskrevet i manual.. Stor forskjell på gammel guffen grå olje og ny.. :-) Eg er ganske sikker på at eg har gjort ting riktig ang dette oljeskiftet Men eg har undret litt på hvordan i allverden noen, har fått på så mye olje uten at det har blit sølt olje ut over alt ? Og kan det ha vert usunt for transferkassa, å ha hatt ca 4 liter med olje innabords ? ( eller har eg driti på draget nå og gjort noe feil ? ) Mvh Rune Det kan bare være at oljen har dratt til seg mye fuktighet gjennom tiden, for det skal ikke være mulig å få så mye olje inn i transferekassen ( hvis ikke bilen står på ekstremt ujevnt underlag da ) Det må være lenge siden sist. En annen mulighet er at påfyllingshullet tidligere er forvekslet med en av de andre boltene på kassen.( det er vistnok mulig ) Mvh Brage Endret 23. juli 2015 av Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eiliv Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 I dag har jeg forsterket hengerfestet på Stuttur etter litt "tung" tauing under trophy , Langur har fått justert svingstoppen og fått kortere skvettlapper samt støvsugd innvendig. Eiliv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.