Gå til innhold

Hva har du gjort i dag med Land Roveren din?


jebba

Anbefalte innlegg

Endelig godkjent PKK på Finni2 med innskrevet winch og fanger i vognkortet.Men du verden for et styr.

Først mangel på PKK , så time hvor Trafikkstasjonen godkjente og endret vognkortet.

Så vente på det før jeg kunne dra til godkjent PKK-kontrollør igjen og få endret mangellappen til godkjent.

Men slett ikke lei meg for resultatet.

 

Må kanskje nevne fruens Verso som gled gjennom samme dagen med null hull.

Driftsikker,varm,vanntett og økonomisk,men totalt kjønnsløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett bare vært frustrert.... 

Det går vel over det også, så snart mainskjiten fungerer igjen blush

IMG_20201009_203724.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig sett nærmere på startknappen på Lierbussen. Den sviktet på Rørestrand camping før rebusløpet. Plukket ut hele greia for å se om det gikk an å se hva som foregikk inni - men det viste seg å være falset sammen, så det gjør det ikke... Imidlertid la jeg merke til at den ene "polen" ikke satt like langt inn som den andre. Sannsynligvis har jeg greid å skru den ut litt da jeg demonterte kabelen til starteren, men jeg skrudde i hvert fall den godt fast, og så prøvde jeg med multimeter for å se om det i det hele tatt var noe liv der. Og det var det!! Multimeteret viste minimal motstand mellom koblingspunktene når jeg bare trykket "knappen" helt inn. (Den hadde jeg jo skrudd av for å komme til mutteren som fester det hele til torpedoveggen.) Så kom jeg til å tenke på at her sitter det jo en låsemutter på baksiden av selve knappen, og den har nok vært litt løs en stund. Så da monterte jeg det hele tilbake og konstaterte at det er mer enn vanlig vrient å komme til og få skrudd den låsemutteren skikkelig fast bak startknappen og samtidig være sikker på at man faktisk får trykket startknappen langt nok inn til at man får kontakt. Nå har jeg - i hvert fall foreløpig - latt låsemutteren være, og da virker startknappen slik den skal igjen.

Hadde jeg visst det jeg vet nå, hadde det sannsynligvis vært en 10 sekunders fix å skru låsemutteren litt ut slik at jeg fikk dyttet startknappen langt nok inn. Man lærer så lenge man har Land Rover...   B)

 

Men det var gøy å starte bilen med sveiv da...  DSC_9746.JPG

 

Edit: Lagt til bilde.

Endret av Olav Haavardsholm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk nøye likevel. Noen hus er feilmålt? og du er fortsatt ansvarlig det jeg har hørt.

Barberte taket i et parkeringshus for lysarmaturer med grinden på Snøhvit .

(Lang historie kort...)

Ble veldig mørkt i etasjen plutselig før vi kom ut.

Jeg stoppet ikke etterpå.:D

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker av reise støv..... 

IMG_20201014_125803.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tørker ut bilen. 

Og tester ny led til blinklys foran. 

IMG_20201023_214445.jpg

IMG_20201023_214217.jpg

IMG_20201024_201546.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på trucktak, og koblet inn " frog eyes" blinklys. Da fikk jeg oransje markeringslys sammen med parklys :) 

Har park/blink på samme krets ( originalt ) , og byttet til 3w LED oppe i stedet for 10w glødelamper -funker helt greit:)

 

 

 

A9B0206B-2F36-4C8F-ACC1-1E4025497759.jpeg

Endret av Jetinge
bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2020 den 10.02, Jetinge skrev:

Satt på trucktak, og koblet inn " frog eyes" blinklys. Da fikk jeg oransje markeringslys sammen med parklys :) 

Har park/blink på samme krets ( originalt ) , og byttet til 3w LED oppe i stedet for 10w glødelamper -funker helt greit:)

 

 

 

A9B0206B-2F36-4C8F-ACC1-1E4025497759.jpeg

 

 

 

Nå må du hoste opp ordentlige bilder av belysningen.

 

Flittig i dag selv:

Byttet til piggfritt bak, laget nytt bremserøroppheng,skiver,klosser og glidere bak.

Bygget om til strekkfjærløsning på bakre stigtrinn.Lettere enn demontering av hele....

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2020 den 7.02, lrsg skrev:

Leser stadig vekk om vanninntrengning på D3. Av alle rare påstander om problemer med Land Rover er jeg tilbøyelig til å tro på denne. Like greit at min ikke har soltak :-)

Er ikke soltak denne gangen, og er nok flere biler, soltak eller ikke som sliter med vann å fukt under matter å slikt, spes når de drar på årene.... 

14 år gammel, og 6 år hos meg, kun nå i det siste man har fått denne utfordringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann.

Jeg har bare byttet 2 bærekuler foran på min D2.

Jobben inkluderte gassøks og umtenkilos slegge.

Brukte opp to store terser før tungskytset måtte på banen.

Håper de holder 280 000 km til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, gautes said:

Oisann.

Jeg har bare byttet 2 bærekuler foran på min D2.

Jobben inkluderte gassøks og umtenkilos slegge.

Brukte opp to store terser før tungskytset måtte på banen.

Håper de holder 280 000 km til.

 

Nesten like ille som på freelanderen da ... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...