Gå til innhold

Hva har du gjort i dag med Land Roveren din?


jebba

Anbefalte innlegg

Skulle fjerne EGR på Freelanderen, og får se at det er like grusomt innover i innsugsmanifoilen som jeg hadde fryktet. Så da ble den tatt av for innvendig vask. Må vel se hva jeg kan få sugd ut av portene i toppen også..

41C185AF-41A0-4A47-B5C1-F2AE3363C95C.jpeg

F51A383A-1FF8-4905-9B9A-8B73683A9410.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter turbo bytte på D3'n 

IMG_20191108_232958.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kulde ja. Idag ble D2 brukt til å dra ut å bytte dieselfilter i en lastebil. 

Temperaturmåler viste -30 akkurat der det var stopp... 

 

 

Fikk også byttet abs-sensor venstre foran på D3, da det tilfeldigvis dukket opp en brukt en i delehylla (plukket av delebilen tidligere i sommer). 

Nå ble det liv i speedometer også :) og abs, traction, spesialprogrammer og luftfjæring fungerer igjen. Rart hvor mye trøbbel en liten sensor lager på disse bilene.. 

Gjenstår å finne ut av trøbbelet med håndbrekket, men det blir kanskje imårra. Feilkoden indikerer bryter, men den er forsøkt byttet med en fungerende til intet hell. 

 

Endret av YMK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt til (borte-)verksted med Caspar spøkelset i baksetet.... iallfall hørtes det sånn ut. 

men - 210 000 km på et hjullager får være bra. Det andre kommer sikkert snart det også. 

Lommeboka synes dog det hadde vært fint med en pause i Mr. Frees delekrav snart. :huh:

Endret av yarnslayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått klødd litt på det nye problembarnet igjen... 

EPB trøbler veldig, virker ikke, men alt er løsbart med litt innsats. 

Manglet strømtilførsel på den ene pinnen fra sikringsboksen. Fikset denne men problemet og feilkoden bestod. 

Har målt meg fram til ett brudd mellom EPB og bryter i midtkonsollen. 

Skal nevnes at her at det vært noen å koblet før. Rammekontakt er borte, og alle ledninger er loddet. Er også gjort noe med tilførselen av strøm tidligere.. 

To ledninger har også vært forbyttet, og kan ha vært utløsende for det gule lyset i dashbordet som aldri forsvant ifølge tidligere eier. 

 

Klarer heller ikke å løsne skruene på bremseskivene bak, så nå er jeg fri for torx i rette størrelsen. Muttertrekkker dreper slikt på sikt.. 

Så her blir det å borre ut eller sveise på en mutter for å få det løst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte ny belg fra Arnott 17 september, i går døde den :(

Sprikk der den legger seg over i nedkant. Virker nesten som gummien er for stiv. 

Ikke grunnlag for reklamasjon sier Arnott.. (da delen har vært på lager hos meg en stund)

For første gang på 9.5 år har jeg ikke ekstra belg på lager heller.. så det blir litt nedetid på D2

 

DSC_0187_6.JPG

Endret av YMK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemper på med turbo bytte. 

Nærmer seg en ende 

IMG_20191116_180159.jpg

IMG_20191116_220048.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekka eksosanlegg. Biten frå rett framfor bakaksel og bak var rusta i filler og datt av tidlegare i haust. Eg kunne ha bestillt nytt originalt, men eg tipper eg då måtte ha bytta mykje. Eksosanlegget på bilen er truleg også originalt, i tyding det finnes ikkje maken. Med diverse rørbøy frå biltema og nyinnkjøpt pinnesves var allt på plass for fabrikasjon. Det må nevnast at det einaste eg har sveisa før var ein lab øving på fagskulen for meir enn 25 år sida. Sveisen held ingen sveiseprøve, men passerer PKK håpar eg.

 

IMG00137.jpg

Endret av Himat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det for meg at bremseklosser bak på D2 var dårlige, men så feil kan man ta.. De var helt ok, men nå er de og skivene byttet uansett. Har tydeligvis mistet kontrollen oppi alt som har foregått de siste årene :lol:

Skivene fulgte med når jeg kjøpte bilen våren 2015, så det er nok ikke bare jeg som har hatt noen tanker om disse. 

Fortsetter ferden mot PKK i slutten av måneden 

DSC_0096.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tid i garasjen i kveld også. 

Bytter dørhengsler på førersiden, dette er en oppgave som jeg har utsatt noen år.. 

Overraskende at det var ganske så enkelt egentlig :)

Litt knotete å justere hengslene, da døra må løftes av og på noen ganger. 

Men resultatet er bedre enn noensinne 

DSC_0102.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig startet med kols-pasientens luftveier. Innsuget har badet i 12 liter white spirit i en uke, og det stygge slagget slapp ganske greit taket når jeg masserte det litt bestemt med en passende skrutrekker..

Påfølgende innvendig puss med økende størrelse flaskekoster resulterte i ganske rene flater, så nå står det til avrenning.

 

27DDE55F-C7BB-40AB-9466-CCBB3F26523D.jpeg

B163764B-904B-4FB2-9F12-364F760BB857.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket olje nivå gear kasse,og transfere kassa. Toppet opp siste. 

Montert deksler u bilen etter turbo byttet. 

Dytter nedpå litt ceratec, kan ikke skade. 2 gangs påfyll.

Skal montere ny BT / DAC mottaker i bilen. Denne har liten forsterker innebygget 

IMG_20191124_133838.jpg

1574599304407469036462423009488.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...