Gå til innhold

75 RRC Bahama Gold


telindnor

Anbefalte innlegg

205/80x16 er vel riktig dim som fungerer bra.Har selv god erfaring med 215/85x16 på rrc med lt 95 kasse.Disse bilene er ikke glad i for brede dekk,og etter min mening kler de absoludt smale dekk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 360
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Sveis!

Det er blasfemi å poppe på noe jalla på denne. Stedet er lett tilgjengelig, og vår venn Tom fikser det nok på en kort kvelding.. ;)

 

Du kan evt. sparkle over noe nå til å begynne med for å tette (og det kan jo enkelt slipes vekk).

 

205R-16 er originalt.

225/75-16 er pent og lovlig.

235/70-16 likeså.

 

Alle disse går på originalfelgene.

 

Evt så har jeg et sett RRC "Vogue" alufelger liggende, som jeg trolig ikke får bruk for... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den OJ, skal ikke snakke mere om popping, må ha sneket seg inn en skrivefeil rett og slett :)

Jeg er klar over at orginaldimensjon på dekk er 205R -16, med hva betyr egentlig dette? Mangler liksom et nr der! 205/80-16, det gir mening. I dag står det 245/75-17, og de sporet noe veldig allerede i 50km/t.

(Andreas, det med å få kona litt mere bilinteresert, tja si det. Som ref tidligere, så tror jeg det er noen "bilfruer" som har fått mere sans for Land Roverens fortreffeligheter etter en tur på LRE. Og så er det jo veldig hyggelig når vi er på treff da. Prates jo om masse annet enn bare bil der:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bilen står det dekk i dimensjon 245/75-16, altså ikke 17 som jeg skrev i forrige tråd. Helt nye, ubrukte.Står DOT 0906, er det årstallet for produksjon? Har de noen verdi? Noen som kunne ha bruk for dem? JEG trenger passende sommerdekk i RETT dimensjon B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Best å sviser og ikke poppe plate over rusten, og mens du er i gang ta av begge forskjerm for å se om det ligge noe rust bak disse.

Har ikke dekk, men jeg har 4 stålfelger som trenger sandblåsing og lakk.

Dem kan du få av meg hvis du vil.?

 

Hilsen neil

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som det er Coopers Discoverer m+s som du har Terje. Og du har rett mtp prodåret (uke 9 2006).

Dette mønsteret var veldig populære vinterdekk her i landet inntil for få år siden. Trolig som følge av mangel på bedre vitende. Nå er de nok best egnet til å bekle en eller annen bryggekant som fendere Har et sett her også, hvis brygga di er lang nok.

Seipede MT-dekk funker bedre på vinterstid enn disse (snakker av erfaring). Og de slipper også fort sidelengs i ei våt rundkjøring (for ikke å snakke om en sving i 80 kmt).

 

Forøvrig er jeg enig med Bamse i presiseringen av 205R-16. De har pr def 82-profil.

205R-16 ER en veldig kurant dim på RRC. Blir passe både langbeint og kvikk.

Men er den vanskelig å finne, så er de nærliggende dim. gode substitutter.

 

RR ble levert med et AT-mønster fra Michelin originalt, så det er slett ikke feil med et AT mønster på en originalbil. Det nye til General ser fint ut, synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter de felgene jeg har da? Trodde det var Rostyle jeg :wacko: Regner med at det er originale falger som har fulgt bilen fra ny, uten at jeg er heelt brennsikker.

Hva slags dekk har du på Rabbit forresten. Trenger anbefalning til dimensjon og hva som ser bra ut/fungerer bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du store verden, den så utrolig strøken ut. Viste ikke at det var sååå mange fine Bahama Golder der ute. Har du noe mer info om bilen. Sporer bilen med disse dekkene eller er det en bra dimensjon. I så fall, hva slags dekk har du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RRtilkvelds.jpgDenne er ikke ferdig enda, så den har knapt nok vært på veien , mest prøvekjøring på jordet ;) Har vært under restaurering i årevis, på tide å få den på veien kanskje.

225/75-16 skal ikke spore. Har en softdash med stabstag skodd med 235/75-16 ( et nummer for store sko), og den går rett som et lokomotiv. Kan være vanskelig å finne gode dekk i 225/75-16, da de fleste leveres i LT (Light truck), og det skal du ikke ha. De som står på min er lånt fra en annen 75 som vi har i familien, den røde. Good Year bak og noe asiatisk foran.

Fint med orginal 205R16 eller 225/75-16.

En orginal 70talls som deres i god form er jo skikkelig trivelig å ta tak i. Å bygge en helt ny er alt for mye arbeide..

Endret av stovika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig det. Lærdom i alt som diskuteres i denne og de fleste andre tråder så bare "stå på". Jeg har lite og melde om fremdrift da ferietiden krever litt annet fokus enn bil. Er stadig ute i garasjen og drømmer, men er lite produktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

235/85-16 gjør i alle fall sitt til at Speedometeret viser for lite, og man blir tatt i fotoboks.... Snakker av erfaring.

Så det er snakk om vesentlig høyere giring, merkbart også ved igangkjøring m.m. Men skal også sies at det oppleves som greit i flat motorveifart, ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

215/85-16, kanskje? Hvis den dim'en finnes...

235/85-16 går, men blir merkbart (for) høyt giret.

215/85-16 finnes i et grei tutvalg.Dekk online har 7 forsjellige typer,fra vanlige gate dekk til mud.Denne dim har ca samme rullekrets som 245/75-16(som jo er en populær dim på litt nyere rrc og disco 1).Har som sagt selv brukt 215/85-16 på mine rrc med lt 95 kasse og syntes dette er en perfekt dim.Men skal du satse mest mulig orginalt er det jo 205r16 som gjelder ;)Bytt dekk.com har for ek:Hercules AT 215/85 til kr 923 pr dekk,har selv hatt et par biler med disse,og kan anbefale på det varmeste.

uffern

Endret av uffern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sporingen dere er bekymret om er min erfaring at det skyldes dekk med rette kanter på slitebanen.

Dekk med rundere kant eller opphakket avslutning,knastene slutter ujevnt, mot kanten er mindre utsatt for sporing.

Dette ble litt knotete skrevet men dere skjønner vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med knall fiin bil. Morro når man kommer over en "time capsule" som det.

Spørsmål:

Hvordan tenker du å gå frem ovenfor Biltilsynet med dokumentasjon / kjøretøysforskrift / etc når du skal registrere den?

Jeg har akkurat hentet en 1981 RRC fra tyskland og skal vise den i løpet av sommeren. Hadde håpen å ikke ha den som bevaringsverdig, men får se hvordan det går. Jeg fikk tatt en grov sjekk hos TUV i tyskland, men å få dokumentasjon på alle punktene i kjøretøysforskriften for å bevise at bilen er i samme stand som da den var ny, sliter jeg med. Har du noen løsning på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...