Gå til innhold

Red Bull LR/Volvo Sugge hybrid?


cepe

Anbefalte innlegg

Jeg så noe merkelig i byen i dag. Det så ut som en Volvo Sugge, nyrestaurert og nylakkert matt sort med Red Bull logo på siden. Regnr. KH70070. Fronten så ikke helt riktig ut til å være Sugge og hjulbuene var ikke originale.

 

LR-sugge.jpg

 

Jeg sjekket med vegvesenet og i følge dem er KH70070 en Land Rover eid av Red Bull Nordge AS. Er det noen som har satt et Sugge-karrosseri på en LR-ramme?

 

Bilde fra Red Bull's hjemmeside:

 

 

DT_2012.1.6_RBAPC_0024.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det er en LR med sugge kaross.

Hele bakenden er til å lukke opp, der henger det en STOOOOOR tv og det er ett stort miksebord til DJ der..

Jerry kannen på siden vippes ut og opp , det er høytalere.som du kan se på bilde.

Den er ett rullende DJ annlegg.

Endret av M.S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult!

 

Hvem har bygd den om og hvordan har de fått godkjent det?

 

--cepe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en i Åre i Sverige for et par år siden og mener bestemt den var bygd på LC, så senere en i sydsverige som var bygd på LR

Mener jeg har lest et sted at de lages i "EU" en plass, registreres og importeres "brukt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rar bladfjær i tilfelle...

 

Jeg syns det ser ut som ei radiusarm, men den har feil fasong; de ser ut til å være av støpegods i stedet for rør og rammebraketten ser ut til å sitte for høyt. Jeg meiner den skal stikke litt ned, men jeg skal ut og legge meg under Stjerneskipet og se etter seinere i dag. Om utskjæringa innafor bakhjulet er for støtdemper, er det ikke normal LR-plassering; da skulle den vært tilta forover.

 

 

...og jeg kan sjølsagt ta fullstendig feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uten å søke og betale de avgifter som kreves....

 

At noe er TÜV-godkjent, betyr ikke at det automatisk godkjennes her hjemme, men du slipper oftest å mått dokumentere ytterligere, at det er funksjonelle og egnede deler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Likte prosjektet til gubbe i Texas som bygger på Ford pick up ramme og 7,3 L diesel V8. Skulle likt å vite hvor de kommer fra de militære instrumentene han skriver om her. De var bare tøffe.

 

.

My new custom gauges for the Sugga are just about complete. Here are a couple of photos of what’s ready so far.

.

As much as I liked the deco styling of the original Volvo speedometer and gauge set, it always seemed a bit out of place to me in an armed forces vehicle.

.

In addition, with my updated engine and electrical system, I need electronic gauges. So, I commissioned the gauges shown. They have US military lettering commonly seen in the 50’s, along with aircraft-style bezels to add to the military feel.

.

The gauges also have rounded dome glass, which really completes the look. These should have been original equipment on the Suggas!

.

In addition to the 4 gauges shown, there will be a fuel gauge and a pressure gauge.

 

 

 

 

GAUGES

12/23/11

Military-Style Gauges

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med dette stygg-pene monsteret som får en til å slå ihjel et par timer på webben?

Ble helt oppslukt av dette prosjektet.......: http://www.networksvolvoniacs.org/mediawiki/index.php/Wiederbelebung_TP21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt Off Topic

 

Hadde vært mye tøffere bygd opp med orginale portaler og sinna V8. Minnes noen slike fra Trandum og andre steder. :)

Det er ikke portaler på Sugge og ikke tåler de sinna V8'ere heller. Jeg hadde Sugge chassi på 109'ern jeg kjørte monserrace med

2,2Tonn rundt 800 Hk. Knakk et par ytterdeler i året foran og differ bak en gang iblant så det er kanskje ikke så gæærnt alikevel

Og hvis noen lurer så kjøpte jeg bilen sånn i Sverige

 

Jari-01Ed.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...