Leoparden Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Hei kjære LR forum. Jeg er førstegangsposter her inne, men har smugtittet på forumet over litt tid og er meget imponert over hjelpsomheten, kunnskapen, ferdighetene og støtten dere forumister her inne gir til andre LR eiere! Dette forumet har faktisk således hatt en avgjørende betydning for meg med tanke på at jeg bestemte meg for at det var en LR Disco jeg ville ha og ikke noe annet (om man ser bort i fra RR som er selve drømmen som desverre lommeboken ikke ikke støtter..) "Keep up the good work." Det jeg er ute etter er en meget pent brukt LR Disco 4, på grønne skilter selvfølgelig. Men har forsåvidt god tid til å finne den "rette" bilen. Har i forbindelse med denne søken etter bil et par spørsmål jeg håper noen her inne kan gi klarhet i. 1. Har prøvekjørt en Disco 2011 SDV (245hp) med en stor utstyrspakke og såvidt testet 2011 TDV (211hp) med noe mindre utstyr, og jeg synes det var markant forskjell i aksellerasjon og reaksjon på disse bilene. Inbiller jeg meg dette, blir jeg blendet av at den ene bilen har "alt" ekstrautstyr mens den andre er mer nøktern? 2. Har ikke fått prøvet disco med "den nye girkassen". Den ser superfancy ut, har 8 gir vs 6 gir og litt mer effekt på SDV utgaven (255hp) er således usikker på om det er verd å legge i ekstra penger og gå for en bruktbil med denne eventuelt vente noen måneder? Er der noen som har erfaring med denne kassen og har sammenlikningsgrunnlag? 3. Bor i Stavanger, og har da Hellestø Bilpaviliongen på Sola som "primært kontaktpunkt" for kjøp, da jeg håper på innbytte av min trofaste volvo. Bilpaviliongen har godt med utvalg for tiden, og således er jeg fornøyd. Lurer da på om LR eiere i Stavanger området er fornøyd med service/verksted/prisnivå på verksted der? På forhånd takk. Leo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Jeg er veldig fornøyed med service jeg har fått derfra. Men dette omhandler garanti arbeid på e 2004 modell. Har ikke brukt deres verksted, der jeg måtte åpne lommebok. Liker å pusler skjøl, samt får bilen vedlikehold i UK når jeg reiser bort ditt. Ang pnkt 1 sier jo seg skjøl 211hp vs. 245hp. merkes nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrAnders Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Velkommen Leo. Har bare prøvd 245 hk 6 trinns utgave, og det er like greit. Synes den var kjapp! Nå tukler jo Jaguar med +300 hk TDV motorer, så dette blir som alt annet. Orker du egentlig å vente lenger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fogga Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Nå har jeg prøvekjørt en 2012, 255hk med 8 trinns kasse, og det jeg kan si var at jeg ett lite øyeblikk vurderte å bytte inn min Subaru Impreza wrx med 270hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ole jacob Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Det er i alle fall et godt skritt opp fra 2,7-literen i D3, og til 3,0-literen. Uansett om det er 245 eller 255 hk. Mener dreiemomentet er det samme (600 Nm) og deter i praksis det som betyr noe. Finn den bilen du vil ha mtp tilstand og utstyr, og ikke heng deg opp i de 10 hk påmotor, eller de 2 trinnene i auto-kassen Lykke til!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øra Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Hei. Når jeg skiftet fra fra D3 til D4 fikk jeg prøve en SD(255hk ) med grønne skilt og kjøpte en TD(211hk). For meg var den største forbedringen å gå fra 2.7 motoren i D3 og til 3.0 motoren i D4. Den drar mer en godt nok ved feks. forbikjøring. I krabbefelt flytter de fleste seg inn når D4en dukker opp i bakspeilet. Jeg kjører mye med 6 personer og henger til sørlandet. Turen går som en drøm.(litt for raskt ifølge kona ;-) Den nye girkassen er kjempebra, girer mykt og kvikkt. Og det er jo fancy med girhjulet som kommer opp i midtkonsollen. Hellestø har vært greie og ordnet det som trengs. Eneste er nok at Land Rover suksessen har kommet litt brått på dem og at de muligens har litt få ansatte til å betjene en økende kundestrøm. Det beste valget du gjør er å få deg en Discovery, de andre tingene er litt underordnet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leoparden Skrevet 14. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2012 Takker for masse informative svar så langt! Leo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JCP Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Det beste valget du gjør er å få deg en Discovery, de andre tingene er litt underordnet. Nemlig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leoparden Skrevet 16. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2012 Da er kjøpet gjort! Strålende fornøyd eier av en Disco 4 SDV 2011, Så nå hagler nok spørsmålene her inne etter hvert! Lykkelig! Leo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strider Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Hvilke probl ... eehhh .. jeg mener særegenheter har man opplevd med D4, da? Hører gjerne fra de som både har D3 og D4 erfaring ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chello Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Hvilke probl ... eehhh .. jeg mener særegenheter har man opplevd med D4, da? Hører gjerne fra de som både har D3 og D4 erfaring ... Har hatt D4 i 2år og kjørt 57000km bilen har oppført seg bra, men mye steinsprut på bakre skjermer. har skvettlapper men disse hjelper ikke særlig mye Bra skjermene er av plast, så rust er ikke problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leoparden Skrevet 19. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2012 Disco4'en min er jo som nevnt kjøpt, og det er lykke hver gang jeg skal kjøre en tur. Nå tenkte jeg å være litt føre var å skaffe meg vinter dekk og felg, i den forbindelse kom jeg over følgende annonse på Finn: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=34736666 Stemmer dette at jeg faktisk kan klemme på 18" felger på den fantastiske bilen min? Den kom med 20", og mener jeg har lest at 18" blir for lite pga bremsene. Denne annonsen sier faktisk at det er Orginalfelger? Litt forvirret akkurat nu ... Men kjenner kjøpelysten melder seg! Leo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fogga Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Jeg mener å huske at 18" er det minste man kan ha på D4, mot 17" på D3. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leoparden Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 (endret) Da viser det seg at felgene (18") i overnevnte inlegg var til en 2.7 liter Disco 4. Etter en del undersøkelse med LR forhandlere etc fant jeg ut at bremsene er forskjellige på 2,7 og 3,0 versjonene, og at hjulene dermed ikke passer. LR forhandler mente det kun var 20" de garanterte passet til bilen. Huff jeg som hadde håpet på mer gummi og mindre metall på vinterhjul! Leo Endret 20. juni 2012 av Leoparden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrAnders Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 På D3 V8 utgave måtte man ha 18" eller større for å få plass. Kjenner jeg LR rett, så har de tatt de bremsene og satt på 3,0 TDV6. Sjekk igjen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fogga Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 (endret) På D3 V8 utgave måtte man ha 18" eller større for å få plass. Kjenner jeg LR rett, så har de tatt de bremsene og satt på 3,0 TDV6. Sjekk igjen... Etter delenr i Microcat så har D4 fått bremseskrivene fra RRS. edit: Samme med kaliperholder. Og kaliper deles mellom RRS,FFRR og D4. Endret 20. juni 2012 av Fogga Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Må tilføye at jeg er veldig fornøyed med service manager, men ikke versteds jobb som ble utført... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JCP Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 FFRR = Fast Forward Range Rover, eller hva? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdiThomas Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Full Fat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JCP Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Aha! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evo16v Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 På min 2010 3.0 TDV6, var det 19" vinterhjul under prøvekjøringen, mulig 2011 modellen har enda større bremser? Uansett så har jeg fortsatt disse 19" hjulene med Nokian piggfri, og de er til salgs Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chello Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 På min D4 2010 3L tdv6 er det orginalt 19" 255 dekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leoparden Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 (endret) Hmmm 19" med Nokian uten pigg sier du, hvor mye snakker vi om her? Jeg er interessert! Vognkortet sier da vitterlig 19" som standard.. så får jammen regne med at det går bra... Edit: Er det forøvrig de pene som står på bilen på de første bildene i tråden din: Ny disco 4 eier, fra januar? Leo Endret 20. juni 2012 av Leoparden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evo16v Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Sendte deg en PM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.