Gå til innhold

Vet noen selgeren av denne bilen?


1960SeriesII

Anbefalte innlegg

Hello,

 

Does anyone know the seller of this vehicle?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35016562

 

He does not seem to be happy to respond in English (or perhaps he thinks I'm that strange Nigerian lawyer with $100,000,000 in the bank who emails everyone around the world), so I thought someone here might know him and help a bit with the communication?

62_1022497770.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hello there!

I'm one of 7 guys who went together and bought it. And we'll use it often, and it'll get some challenges off-road I hope.

We are driving it home to Haugesund this evening.

 

We'll take good care of it, update to follow. :)

Starts like a charm and runs like a baby.

Endret av Cthulu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi på vei i bilen.

Men, hva er normalt hva angår turtall?

Skal den høres ut som et propellfly fra viderøe som gjør klar for takeoff?

Og hvor enkelt er det å fikse slark i ratt?

 

Og til sist; er det mulig å bestille et par gir til? ;) haha!

 

Bilen heter forøvrig HASMAR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: Vi kjører Kristiansand - Stavanger (er mellom Skien og Kristiansand nå). Så om det er noen kyndige der ute på ruta vår som er villige til å ta en titt for noen hundrelapper hadde det vært vidunderlig og meget verdsatt. Vi har mye å sette oss inn i. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivselsmarsjfart med exmil er vel rundt 70 kmh. Hvis den sitter på 7.50-16/235/85-16 dekk...

De er lavere giret enn sivile 109, fordi de hadde store hjul da de ble levert til Forsvaret.

 

Slark i ratt er litt diffust... Sitter det i rattet, eller lenger ned i styre-mekanismen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nokk viking knobby 7,50 r16 som står på i følge bilda,

men når det gjelder slark i styring so er det mange faktorer inne i bilde,sjekk for slark i kulene, å so sjekker du skruene som holder armene på hjelpesnekka, å selve snekka,

for å få eit mere forlkeli turtal so er det vell sivil kasse som er beste løsninga,

eg kjørte med 285 85 16 (9r16) på min exmil å det er det største som går på i grunn å turtalet var uansett grusomt, so sivil kasse er veien å gå spør du meg, men får gratulere med ein bil med sjel, å du må bare sjå frammover til mye irritasjon men sammtidi mange magne gode stunder med bilen

Endret av austbø109
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er lavere giret enn sivile 109, fordi de hadde store hjul da de ble levert til Forsvaret.

Mange skifter til sivil girkasse for å få mer levelig utveksling.

 

 

er nokk viking knobby 7,50 r16 som står på

Disse dekkene forbedrer ikke kjøreeegenskapene, for å si det sånn... ^_^

 

Lykke til med ny bil, og god tur videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Disse dekkene forbedrer ikke kjøreeegenskapene, for å si det sånn... ^_^

 

sjikkeli gode dekk, di som sto på min var mer eller mindre punkteringsikre, for var 5 psi i di framme å 20 i di bak når eg henta min bil men dekka såg lik ut fordi omm,

det er veldi lite utvalg i dekk i "exmill" dimensjon, men 285 85 16 blir i grunn for stort for svingradiusen blir gankse stooooooooooooooor,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm... Ja, så da sitter jeg/vi her og blir tauet av ett stykk tysk stål av en mer®cedes på tredjetimen, og er snart i Kverneland.

Jeg er for leeengst blitt medlem av apatiens venner, min makker derimot er ved godt mot og vi klarer å le innimellom tårene.

 

Plutselig kveler bilen seg når man prøver å gi gass. Den går "greit" på tomgang.

Det er vel liten og ingen tvil om at bilen har sjel, i alle fall.

 

- Og dette som gikk så bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er symptomer på bl.a. falsk luft, altså at den suger inn luft andre steder enn gjennom luftfilteret...

 

Triks for å fine lekkasjen, er å kjøpe en boks startgass, og dusje over rør, koblinger og bensinslanger, for å evt finne et sted hvor motoren øker turtallet idet dusjen kommer. Der lekker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...