Gå til innhold

Rabbit II


Lorden

Anbefalte innlegg

Da er det på tide å lage "ny" tråd, på en fra før godt kjent bil her på forumet.

 

Innkjøpt på impuls, etter salg av en RRC. Skulle egentlig kjøpe en Serie III pu, men denne ble "desverre" for fristende...

 

Robert, en sann entusiast, var overbevisende allerede under første samtale rundt bilen. Han sendte side opp og side ned med dokumentasjon og bilder, og etter en kort vurdering, var valget enkelt. Hentet på Øyer en søndag høsten 2011, etter å ha levert "Surnadalingen"

 

Rabbit. :)

 

Bilen er i relativt god stand, og 99,9% rustfri. Noe småplukk er det, men ikke av "uoverkommelig" art.

 

Noen av argumentene presentert overfor min bedre halvdel, var av arten: "Denne kan hele familien kose seg med, reise på veterantreff, dele på gleden av Britisk ingeniørkunst, godt varmeapparat, rettvendte bakseter med seletøyet iorden, modellen har vert utstillt i Louvre etc etc"... I det store og hele, en nødvendighet for familien.. -_-

 

Jeg tror ikke hun kjøpte hele pakka, men en ting har hun merket seg: reise på veterantreff. Der tok hun meg på ordet, og gjorde meg torsdag behørig oppmerksom på at til helgen var det klart for treff, lokalt sågar.

 

I dag har så hele familien deltatt på Indre Nordmøre Veteranvogn Klubb sitt årlige vårslepp I Sunndal

 

gallery_4674_391_430655.jpg

(Begge 1977 modeller)

 

En ubetinget suksess. Strålende vær, mye fin bil, og masse trivelige entusiaster.

Eller som min sønn så enkelt sa det i fra baksetet: "What a day". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Rolf. :)

 

Bilde over er av den "dårlige sida". Noe korrosjon på framskjermen. Vurderer å lakke den opp igjenn.

 

Legger ut bilder av "Go sida" i morgen. (...og litt til...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten som i verkstedet mitt jo. Der står det side-ved-side for tiden RR-75 og Morgan +8 fra -86. Med bonusbil 88" IIA LW fra -69 stående ved siden av der igjen.

 

Og i lageret ved siden av står 88"-hybriden og en del gamle tilhengere samt Bay'en. Denne "gutten" trenger ikke dra langt på veterantreff nei :lol: .

 

Kjørt +8 i hele kveld, håret er skikkelig rufsete, balansenerven i øret begynner å komme under kontroll igjen og smilet har sjelden vært så bredt som nå :D .

 

Fin bil du har fått tak i.

 

En 2-dørs RR har forresten alltid "rett farve", uansett hvilken farve den har ;) .

 

Er denne bilen omlakkert i en nyere kulør?

 

Ha en utmerket kveld og kos dere med kjøretøyene deres

hilsen

Henry Arnfinn :)

Endret av Elvehundre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er omlakkert ja. Opprinnelig var den Bahama Gold, under en restaurering ble "shellet" byttet og er i Russet Brown, så ble hele vogna lakkert utvendig i Conniston Green. En real kanarifugl med andre ord... -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...