Gå til innhold

Fersking med P38


Fred Ivar

Anbefalte innlegg

Har snart en måned på baken i en RR P38 og er allerede hektet. Byttet bremserør og fått EU-godkjent vogna - såre fornøyd så langt. Er imidlertid litt bekymret for kompressoren som jeg tror går litt for mye/ofte (usikker her). Belgene skal ikke være veldig gamle (ser bra ut) og det virker ikke som bilen detter "nedpå" i løpet av natta. Løfter seg kjapt ved oppstart, men har som sagt følelsen av at kompressoren går for ofte. Hva er "vanlig"? Og hvor ville dere som er litt garva begynt å lete etter lekkasjer? Har en følelse av at jeg har en lekkasje og kunne trenge noen råd for å få litt systematikk i feilsøkingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom kompressoren blir forholdsvis varm etter en "normal" kjøretur, kan det være tegn på sliten kompressor. Såpevann trikset hjelper deg med å finne evt lekasjer, om det er sliten kompressor kan man skifte pakningen på stempelet http://www.p38spares.co.uk/commerce/product/1012/Range_Rover_P38_&_Classic_EAS_Air_Suspension_Compressor_Pump_Repair_Teflon_Seal.html

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for råd. Heller til lekkasje siden kompressor går ofte, men ikke så lenge. Virker altså ikke som kompressoren har lav virkningsgrad, uten at jeg er helt sikker. Starter med såpevann, så får vi se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...