Fred Ivar Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Har snart en måned på baken i en RR P38 og er allerede hektet. Byttet bremserør og fått EU-godkjent vogna - såre fornøyd så langt. Er imidlertid litt bekymret for kompressoren som jeg tror går litt for mye/ofte (usikker her). Belgene skal ikke være veldig gamle (ser bra ut) og det virker ikke som bilen detter "nedpå" i løpet av natta. Løfter seg kjapt ved oppstart, men har som sagt følelsen av at kompressoren går for ofte. Hva er "vanlig"? Og hvor ville dere som er litt garva begynt å lete etter lekkasjer? Har en følelse av at jeg har en lekkasje og kunne trenge noen råd for å få litt systematikk i feilsøkingen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Lekkasjer kan ofte finnes ved hjelp av såpevann Sliten kompressor er og ett alternativ som er mulig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eplegutt Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Dersom kompressoren blir forholdsvis varm etter en "normal" kjøretur, kan det være tegn på sliten kompressor. Såpevann trikset hjelper deg med å finne evt lekasjer, om det er sliten kompressor kan man skifte pakningen på stempelet http://www.p38spares.co.uk/commerce/product/1012/Range_Rover_P38_&_Classic_EAS_Air_Suspension_Compressor_Pump_Repair_Teflon_Seal.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fred Ivar Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 Takker for råd. Heller til lekkasje siden kompressor går ofte, men ikke så lenge. Virker altså ikke som kompressoren har lav virkningsgrad, uten at jeg er helt sikker. Starter med såpevann, så får vi se... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.