Gå til innhold

Ulyd drivverk/clutch td5


Carcary

Anbefalte innlegg

Hei. Har lest litt ulydtråder her på forumet uten å bli mye klokere på ulyden min.

Har en 2001 td5 som har ulyd i drivverket. Først startet det med risting i rattet når jeg ga gass i hastighet over 50 km. Nå har jeg også en skrapelyd når jeg slipper gassen under fart. lyden er ikke der ved gasspådrag. Ei heller noe lyd om jeg trykker inn clutch under fart,

Noen forslag?

 

Hilsen Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei,

Jeg har samme lyden, men ingen risting. Skrapelydene kommer ved pådrag og når jeg slipper gassen under fart (bremsing på motor). Klemmer jeg inn clutchen forsvinner lyden. Men denne skrapelyden er ikke konstant. Den kan variere mellom en rislende lyd til ordentlig "metallskrik". Thrust lager??

 

Har nettopp skiftet girolje.

 

Dette gjelder Defender Td5, 2001.

Endret av robbie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk fortsatt mellomaksler for slakk.

Hvis du fortsatt lurer,smør opp kryss og sleider,6 nipler.

Lyd borte = på tide å bytte defekt del.

 

Eksosvarmedekselet rudt v.girkassefeste kan også gi lignende symptom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaute,

Da har jeg sjekket mellomaksler for slakk. Bakre; ingen! (...). Den fremre har 3-4 millimeter, målt mot et fast punkt i enden.

Eksosvarmedekselet satt fast. Jeg har smurt opp 6 nipler, og brukt bilen normalt i halvannet døgn. Det er innimellom litt lyd, men vesentlig mindre. Og det virker som det bli mindre etterhvert. Tar av meg hatten, Gaute.

Så...hva må byttes?

 

Lars,

Hvordan gikk det hos deg?

 

 

Robbie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anta et kryss eller to i fremre mellomaksel.

Det kan bli slakk i splines,der akselen strekker seg evt. krymper ved innfjæring.

Da er det bare å investere i ny aksel.

Men vil jo helst føle på ting selv før 100% avgjørelse tas.

Mellomaksel som er tatt ut av bilen er BESTE måten å sjekke ordentlig på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...