Gå til innhold

LT77/delebil RRC evt Disco1


radovan

Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Er det du som har en kvit rrc stående på jordet?

 

Den har stått på jordet ja så det er nok den du mener.

 

Du, det er veeeldig interessant. Ein 80-modell har vel lang girstong? Er resten av kassa lik short-stick-typen tru? Dette har eg som du ser ikkje umiddelbart kontroll på. Kanskje ein annan veit? :o Du må ikkje selje bilen til nokon annan før eg har fått tid til å snu meg rundt litt. (Skal på ferie frå 25 mai til 2. juni i tillegg.)

 

Det er lang girstang på den ja, men om den er lik den med short stick vet jeg ikke så det må nesten noen andre svare på. Bare si ifra viss det er noe jeg skal sjekke på den. Neida, bare ta den tiden du trenger du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjorde det ja, er mange som har vært innom og ville kjøpe den. Fin langt ifra, men langt ifra fin sies det :lol: Er absolutt håp for bilen, hadde tenkt og pusse den opp, men har måttet innse at det ble for mye jobb for meg pluss at bil interessen har gått mer over på tohjulinger. Det jeg vet om av rust er litt rundt påfyllingsrøret inni bilen ellers så ser resten av bagasjerommet bra ut, har ikke sett under teppene forann så der veit jeg ikke, men ser ikke noe fra undersiden. Innerskjermer forann ble skiftet av forje eier så der er det kun overflate rust under ene batteriet. Er litt overflate rust rundt øvre tailgate, men denne kan fortsatt reddes. Ramma ser også bra ut. Motoren starter viss man skifter bensinpumpa(har startet den med provisorisk pumpe) og clutchen må luftes. Bilen har stått under et tre i mange år før jeg kjøpte den så mosen har satt sine spor og en del slitedeler må nok skiftes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok hverken R380 eller LT77 i denne, men LT95. Forrige eier sa det hadde skiftet til 5 trinns girkasse, også er det litt som å røre i gryta så vanskelig og kjenne hvilket gir man egentlig treffer, men fant nå reversen nede til høyre og kun fire gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ein mistanke om firetrinnskasse på denne, ja. Men det er mykje andre deler her eg treng, so eg tek bilen, eg. :)

 

Kan gå over motor og gir slik at eg berre kan slenge over heile greia og gje Arne Roger eit bensinhjerte om noko skulle skje ein gong i framtida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil videreselge deler av interiøret er jeg "haua"... Spesielt sugen på ymse sidepaneler, til stolpene og til sidene i baksetet...

Det er mykje av det eg treng sjølv, dessverre. Men vi kan jo tales ved, som det heiter i gamle bøker. :lol:

 

Denne "delebilen" bør kunne reddes, den er nesten helt rustfri i forhold til mine to siste prosjekter....

 

Jan

Denne skal uansett ikkje mishandlast eller hoggast eller på andre måtar karnøflast slik at ein held døra open for evt framtidige påfunn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke hogge denne Radovan :( ...den er jo ikke rusten i det hele tatt :P

Vær nå også klar over at LT95 kassen er svær, du får ikke den inn i din bil uten å måtte kappe bort girtunnelen på Arne-Roger og flytte over den som står i "delebilen", så da blir du nødt til kannibalisere begge bilene for å "lage" V8 av Arne-Roger.

 

Edit; ...og Gratulere med ennå en tøff bil på tunet :D

Endret av Roar Moslet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke hogge denne Radovan :( ...den er jo ikke rusten i det hele tatt :P

Vær nå også klar over at LT95 kassen er svær, du får ikke den inn i din bil uten å måtte kappe bort girtunnelen på Arne-Roger og flytte over den som står i "delebilen", så da blir du nødt til kannibalisere begge bilene for å "lage" V8 av Arne-Roger.

Men eg har automatkasse i den andre delebilen. Reknar med eg kan bruke den, til nokon seier at den ikkje går saman med denne V8-motoren :)

 

Edit; ...og Gratulere med ennå en tøff bil på tunet :D

Takk! Det blir aldri for mykje. Men kanskje eg burde selje noko anna snart. Nokon som treng ein MF35 deletraktor? Mazda 626? :)

 

Har du ikkje høyrt om karnøfling før då, Rolf? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du todørs rrc O-Lord?

 

O-yes.. Denne sto "plutselig" i garasjen: http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=47073&hl=rabbit&fromsearch=1 (til elevill jubel fra 3/4 av husstanden...)

 

 

Det er mykje av det eg treng sjølv, dessverre. Men vi kan jo tales ved, som det heiter i gamle bøker. :lol:

 

 

 

Det ha vore triveleg, som det heter på mitt egentlige språk. :)

 

 

"karnøflast" :) Kor tek du alle dei vakre orda frå Radovan? ^_^:)

 

Eg ler så eg griner. Ord er som musikk.

 

Gratulerer med bilkjøp Rado ;)

 

Eg er så hjartandes enig. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...