Gå til innhold

Jeg trenger hjelp med castor koreksjonsforinger og...


Tomm Wiik

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg trenger hjelp med å sette inn foringene på radiusarmene og forlenge bremseslangene. Det er en Defender 110 som jeg har satt på nye fjæringer og dempere. Bilen står i Hølen (Vestby) og er ikke mobil, så hvis det er noen som har lyst/mulighet til å hjelpe meg så blir jeg fryktelig glad.Det viktigeste er egentlig foringene, jeg har alt untatt presse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Du trenger en hydraulisk presse?

Det fins på alle (traktor)verksteder. Jeg har fått hjelp hos Moss Auto (Yngvi). Du betaler et par hundre lapper for å få dem pressa inn. Pass på å få dem satt inn korrekt!

Jeg har også fått lov å bruke pressa hos Pit Stop under Rådhusbrua Moss, men de hadde ikke riktige dingzer å presse gjennom/på.

 

Trenger du også hjelp til å ojje armene på plass? Det kan vi sikkert ordne, men det går veldig greitt å gjøre det aleine. Si fra når du har fått inn foringene!

 

2) Du trenger hjelp med bremseslangene?

Fikk ikke helt med meg til hva...mental støtte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Nå var det å få satt foringene riktig inn jeg trengte litt hjelp til..og presse. Håpte på å dra litt nytt a de som har gjort det før.

Å sette på armene har jeg funnet ut av....

Det med bremseslangene er at jeg ikke har gjort det før...så hvis det er enkelt så var det kanskje mental støtte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tomm,

sjekk ut metoden til Edd China i Wheeler dealer for hvordan han fjerner/setter inn foringer. Han bruker en gjengestang som han trer gjennom foringen, og så bruker han mutter og skive som presser foringen ut ved å skru mutteren på stanga. Ser veldig greit ut det, men har ikke prøvd selv. Bremseslangen er vel bare å bytte, og da er det vel luftingen av bremser som er utfordringen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan evnt hjelpe til på torsdag Tomm, men er bortreist til da!

Det hadde vært kjempegøy å møttes igjen, jeg sender deg PM hvis ikke jeg har fått det til før. Men vi kan jo treffes snart uansett. B)

Endret av Tomm Wiik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå veit jeg ikke hva slags foringer som her skal inn, men: Er det noen som selv har prøvd å få inn foringer med jernkappe gjennom bruk av gjengestang eller skruestikke?

 

Jeg tror det her er lurt å tenke at det kreves ei skikkelig presse med skikkelig verktøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå veit jeg ikke hva slags foringer som her skal inn, men: Er det noen som selv har prøvd å få inn foringer med jernkappe gjennom bruk av gjengestang eller skruestikke?

Har akkurat byttet mine i castorarmene med foringer med stålkappe (orginale) Med STOR skrustikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...