Gå til innhold

"Baltazar" (75 mod. ex.mil 109" Serie3) er klar for "h


Paal Helge

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,3k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Hm.. ja, da var det en innerskjerm jeg fikk. Er ikke innerskjerm på min LR, så da må det jo sikkert være kjekt å ha en sånn :unsure: Skal denne festes på innsiden av skjermen da? :huh:

Jeg har stusset litt da noen andre snakket om innerskjerm i en annen tråd på seriebil, men da er den saken løst også ;).

 

Ja, stianha - var en SÅNN jeg trodde jeg hadde bestilt, men da får jeg ta en tlf igjen i morgen. Kanskje lurere å sende e-post?

 

Jeg mente jeg var tydelig da jeg sa hva jeg skulle ha da jeg bestilte pr tlf, men det har jeg tydeligvis ikke vært... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... takk, stianha. Jeg har lurt på hvordan den skal festes.. Takk for billedserien, Jan :).

Den beskytter kanskje mot "mud" da, sikkert. Var mye rart der da jeg fjernet skjermene i alle fall.

Ikke alle løsninger på LR er like praktiske for å unngå at sand og skitt samler seg opp på de underligste steder.... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Måtte ha litt variasjon i arbeidet med bilen, så for et par uker siden bestilte jeg nye dørtopper til bilen. Fikk dem i forrige uke. Komplette med vindusrammer i aluminium. Levert på døren :D. God service fra Posten ...

Ellers så holder jeg nå på med å løsne forstillingen fra rammen. Fant ut at jeg kommer bedre til med rengjøring av rammen ved innfestingen av bladfjærene. Styredemperen og diverse styrestag er også løsnet fra bilen.

Hvor mye motstand skal det være i hjelpesnekka når en vrir på denne? Må bruke en del kraft for å vri den slik den er nå...

Her er noen oppdaterte bilder :)

P1000708.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P1000709.JPG

 

Vindustoppene kommer fra Rocky Mountain Spares

 

P1000706.JPG

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, Lafterolf :).

Utfordringen de siste kveldene har vært å løsne bladfjærene fra ramma. Fikk til slutt ut boltene som holder de fremre festene. Gjenstår å løsne de bakre i fremfjærene. Noen som har tips? Ender vel kanskje opp med at jeg kutter av boltene. Fjærene ser ok ut, og blir nok bra når de blir smørt opp litt, men bør nok skifte foringene HVIS jeg får dem ut av fjærne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hakker hjelpesnekka når du vrir med styrearmen på bør du bytte.

De nye hjelpesnekkene har ikke hull til smøreservice.

Xmil/SIII er jeg usikker på om har.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid fristende å skifte over til nye deler :P fremfor å montere tilbake brukte deler. Gjelder også styredemperen og festebraketten til denne til høyre rammevangen. Kvaliteten på nye deler er vel kanskje ikke alltid like god, men...

Noen som har erfaring med kjøp av fjærer fra England? Blir vel noen kilo .. :D Alternativet er VSI.

 

Målet med prosjektet er at den skal være mest mulig original, så hvis jeg skifter til paraboliske fjærer så firer jeg vel litt på det originale, men øker komforten :huh:

Har i så fall et lite dilemma siden jeg kjøpte nye støtdempere til 11 bladfjærene -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hakker hjelpesnekka når du vrir med styrearmen på bør du bytte. De nye hjelpesnekkene har ikke hull til smøreservice. Xmil/SIII er jeg usikker på om har.

 

Nei, den går jevnt og fint fra side til side, så jeg antar den skal være ok. Den henger litt i ytterstillingene før jeg vrir på styrearmen, men det er vel normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har eg paraboler på min å synest den er litt vaglete å ekkel til tider, men nå var bladfjørene som sto på min totalt fastrusta å stive som fy, skal prøve å finne eit bilde eg har en eller annen plass av max flex med org fjører å eit med paraboler å andre dempere,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke frem bildene du sendte, austbø109 :wacko:. Hadde vært interessant å se sammenligningen mellom de to fjæringstypene. Det har jo vært nevnt en metafor her på forumet: at de originale bladfjærene er "som å kjøre en europalle" :P. Synes jeg ser det for meg. ...

Fint hvis du prøver å legge ut bildene på ny :). Jeg vil gjerne se dem :)

 

Kjekt å vite, lafterolf. Jeg har aldri kjørt eller vært passasjer i en LR før, så jeg aner ikke hvordan fjærene oppleves, enten om de har den ene eller andre typen fjærer :o

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...