jon71 Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Jeg bare tulla med deg, Lafterolf. På min bil synes jeg det fremre røret ligger litt nære ramma. Det skrangler litt enkelte ganger. Er det vanlig det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Kan du ikke kappe forsiktig og sveise sammen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Kvart Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 På mitt anlegg kappet og sveiste de det istedenfor å bøye tror jeg. Og ja, jeg måtte betale ekstra selv om jeg gikk til Svendsen. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 30. august 2014 Forfatter Del Skrevet 30. august 2014 (endret) Har funnet løsningen på tilpasningen. Har foreløpig kuttet røret like under motoren. Valgte også å skifte ut muffen som skal mot manifolden da jeg synes denne passer mye dårligere enn den originale. Benytter den originale som satt på. Alt ser nå ut til å passe perfekt med resten av rørene bakover. Gjenstår bare å sveise sammen der jeg snittet røret. Bilder kommer plutselig, men nå drar jeg på jobb. Fortsetter i neste uke med sveising. Endret 30. august 2014 av Paal Helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Kvart Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 Skjønner at jeg må lære meg å svaise snart..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 31. august 2014 Forfatter Del Skrevet 31. august 2014 (endret) Har ryddet litt i garasjen i formiddag før jeg drar på jobb. Liker det ryddig når jeg skal arbeide. Holdt på under bilen i går med eksosanlegget, og jeg holdt på å bli gal av at det lå så mye skrot (utskiftede deler) under bilen . I dag måtte jeg få det ryddig igjen... jippi Denne er kommet på plass siste uken. Blir dette hengerfestet i støtfangeren godkjent på trafikkstasjonen, tro? Selvportrett Endret 31. august 2014 av Paal Helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jon71 Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Det burde jo bli godkjent. Det er ikke til å trekke henger langs veien med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RKV Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Tror nok desverre O'store tilsyn finner en sånn utstikkende sak litt lite fotgjengervennlig. Forøvrig svært så pent arbeid du gjør! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klusenhusen Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Utrolig vakker bil, imponert over finishen, den er gjenomført hele veien. Mistenker også at tilsynet ikke syntes mye om en extra ekstremitet utenfor vognen, med tanke på alt bråket vedrørende vinsjer montert i fronten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 31. august 2014 Forfatter Del Skrevet 31. august 2014 (endret) Takk for positive tilbakemeldinger Mener det er en seriebil her på forumet som ble godkjent med hengerfeste foran, men kommer ikke på i farta hvem det kan være. Regner nok med at jeg må fjerne den før den skal vises - forhåpenligvis i 2015... Kjøpte også et par vingemuttere til boltene til festet, men de ble for store å ha på baksiden. Tanken var at festet skal være lett å fjerne. Bruker jeg dem på fremsiden så blir vel festet enda mindre fotgjengervennlig. Rart det der. Finnes vel ikke mye som er rundere i kantene enn en kule... ? Kjøpte en del bolter her om dagen. Velger å gå opp i dimensjon på boltene som støtfangeren festes med. Originalt er diameteren på boltene 9,5 mm, men valgte å gå opp til 12 mm da disse passer bedre i hullene som er 13 mm. Endret 31. august 2014 av Paal Helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 1. september 2014 Forfatter Del Skrevet 1. september 2014 (endret) Var avgårde og skulle kjøpe tråd for rustfritt til sveiseapparatet i dag, men fant ut at jeg jo måtte skifte gass også, så da ble det en del dyrere med enda en ny "leieflaske". Gassen jeg har nå er Argon med karbondioksid og Nitrogenmonoksid komprimert gass n.o.s, og den er vel bare til svartstål. Utsatte kjøpet til i morgen. Tror løsningen blir engangsflaske siden sveising i rustfritt stål ikke er det jeg skal gjøre mest av i fremtiden... :-) Endret 1. september 2014 av Paal Helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toniali Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Nå begynner det virkelig å ligne på noe her! Ser veldig strøkent ut. Godt jobba ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 (endret) Kula foran kan du glemme å ha på hos gutta på Risløkka i Oslo. Dog fikk jeg slippe anmerkning ved å bråfjerne den i hallen mens de surret med resten av bilen. Endret 1. september 2014 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 1. september 2014 Forfatter Del Skrevet 1. september 2014 Takk, Tonia Ja, den skal bort før visning, Gaute. Måtte bare teste den på. Hadde ikke noe å gjøre da vi hadde en pause med monteringen av eksosanlegget, så da måtte vi jo finne på noe å henge fingrene i. Kunne jo ikke bare stå der med hendene i lomma Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Franco Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Sjekk om Mekonomen fremdeles har kampanje for innbytte av gassflasker. Hadde tidligere 5 kilosflasker, men på Mekonomen kunne jeg bytte dem inn mot 10 kilosflasker vederlagsfritt. Fylling av gass er bare litt dyrere for 10kilo I forhold til 5 kilo. Flaskene de hadde var lettvekt/kompositt med integrert regulator. Kjøpte til både MIG/MAG og TIG apparatet. Mener at direkte kjøp for en full 10kg flaske av samme type (uten innbytte) lå på ca 3 tusen. Det er billig når regulatoren er inkludert! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 1. september 2014 Forfatter Del Skrevet 1. september 2014 Takk for tipset, Frank. Er snakk om rundt 5000 kroner for en 5 kg. Engangsflaske koster rundt 300 kr (?). Usikker på hvor langt jeg rekker med en slik (1 kg?). Har 5 kg, men den er det fortsatt mye igjen på, så den skal ikke byttes inn ennå på en stund.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Engangsflaske mener jeg er bortkastet. Vanskelig å dosere mengden med gass ettersom trykket avtar raskt. Hva med brannslukningsapparat med CO2-gass? Må stigerøret fjernes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 1. september 2014 Forfatter Del Skrevet 1. september 2014 (endret) Godt poeng du har med doseringen og trykket, Lafterolf. Jeg må visst inn i tenkeboksen... Liker gjennomtenkte kjøp Endret 1. september 2014 av Paal Helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 2. september 2014 Forfatter Del Skrevet 2. september 2014 (endret) Har vært i tenkeboksen: Har sjekket ut diverse løsninger i dag. Sjekket pris på gass og tråd for rustfritt til ESAB Mig-sveiseapparatet jeg har, og pris på ESAB pinneapparat med mulighet for TIG. Pris blir på ca 6000 kroner uansett alternativ. Jeg har lite tilgang til bekjente som har rett utstyr jeg kan låne/leie. Har derfor tenkt å ta en tur innom Svendsen eksos i morgen og se hva lurt de kan ha. Ringte dem i dag. Tenker at jeg kan bruke en skjøtemuffe eller en fleksibel eksos-slange med festeklemmer i hver ende. Er egentlig lite lysten på å bruke rundt 6000-7000 kroner på sveis av rustfritt siden det er lite behov for det senere. Eneste argumentet er at hvis jeg har TIG, så kan jeg lære meg noe nytt, men det trengs øvelse uansett før jeg sveiser på eksosanlegget... Her er eksosanlegget som skal skjøtes. Skjøten blir like under torpedoveggen... Endret 2. september 2014 av Paal Helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Kvart Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Billigst blir vel å la Svensen sveise det røret ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 3. september 2014 Forfatter Del Skrevet 3. september 2014 Var innom Svendsen eksos i dag. Viser det seg at selve rørene er i vanlig stål. Det er kun lyddemperen som er i rustfritt, så da var problemet løst. Jeg kan bruke tråd og gass som jeg allerede har... Er faktisk imponert over den gode kundeservice´n Svendsen Eksos viste da jeg forklarte hva bil jeg drev på med å restaurere. Fikk beskjed om å komme tilbake hvis jeg skulle få problem eller trengte hjelp med rør eller deler... Hurra for Svendsen eksos i Åsane I kveld har jeg derfor sveiset eksosanlegget i riktig vinkel. . Utlegget ble 0 kroner Gjenstår å feste 3 gummifester, samt å skru midtre feste sammen. Da skal ekosanlegget være 100% perfekt.... Bare resten igjen nå.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 12. september 2014 Forfatter Del Skrevet 12. september 2014 (endret) Her er litt oppdatering igjen fra dagens økt: Etter at jeg var ferdig med sveisingen sist gang, fant jeg ut at det kanskje ikke var smart å slipe ned sveisen. Har derfor demontert eksosrøret igjen, og forsterket sveisen der jeg måtte endre vinkelen på røret... Alle gode ting er 3, men slapp unna med 2, tror jeg.. Skjerm og frontplate m/radiator er montert... Koplinger av ledninger er påbegynt, men er litt usikker på hvilke ledninger som skal hvor på selve generatorboksen. Noen som har svaret? Jeg har sikkert dokumentert det på bilder hvis ikke.... Måtte også endre på denne wieren (speedometer?) siden den hadde havnet på feil side av diverse da vi satte inn motoren. Blant annet måtte jeg løsne på røret til clutchen. Hadde perfekt clutch etter lufting da jeg monterte sammen for noen måneder siden. Angret meg litt i dag etter at jeg hadde koplet av røret - clutchen tar ikke skikkelig. Er myk ..... MEN jeg gir ikke opp. Får det nok til igjen Endret 12. september 2014 av Paal Helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stianha Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Denne bilen blir noe for seg selv, Paal Helge rett og slett et vakkert stykke arbeid du legger ned! Kan dessverre ikke hjelpe deg med ledningene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Imponerende. Hva heter grønnfargen du bruker, og hvilken lakk bruker du? Veldig pen farge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 12. september 2014 Forfatter Del Skrevet 12. september 2014 (endret) Rolf: Fargen er en fargeresept for Quick Bengalack. Blandet med JOTUN MULTICOLOR. Fargenavnet er "Olivengrønn feltfarge", kode "OGF70 Army Norway". Jeg er veldig fornøyd med fargen. Den er noe lysere enn den originale lakken som sitter under kamomalingen Endret 12. september 2014 av Paal Helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.