f-r-lars Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 (endret) Sånn helt uten videre bestemte "Sorry" seg for å fiffe opp tilværelsen... og hadde totalt flat clutchpedal idag. Har noen en enkel fremgangsmåte å feilsøke ... evt vil bremse/clutch sylinder fra s3 passe på 65 s2a? Endret 14. april 2012 av f-r-lars Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Hvis bilen lever opp til navnet, er det vel best å skifte navn til "Happy" da? Eller kanskje "feilfri"... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Sjekk væskenivået som første steg. Samme tank som bremsevæsken. Bremsesylinder fra 3er passer ikke. Slave går greit,hvis jeg husker riktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
f-r-lars Skrevet 14. april 2012 Forfatter Del Skrevet 14. april 2012 Det er nok væske der... men jeg må kanskje lufte noe.. Sorry heter nettopp det pga hva jeg måtte si til Kona når jeg kom hjem med den... Tror hun liker at jeg sier det..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Støtstanga på slaven kan bøye seg av ymse grunner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
f-r-lars Skrevet 15. april 2012 Forfatter Del Skrevet 15. april 2012 Da skal jeg tibringe litt kvalitetstid med "Sorry" og se hva jeg finner....( eller hva jeg ikke finner) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
olehenrikfjeld Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 (endret) Hvis du ender opp med å måtte bytte hovedsylinder, så ikke prøv å få den ut uten å ta av skjermen først (hvis du har ratt på venstre side). Jeg prøvde og brukte vel tre ganger så lang tid før jeg konstaterte at det ikke gikk. Så skrudde jeg løs skjermen, og alt gikk som smurt - bortsett fra "kosen" med å skru løs ørten bolter for å få av skjermen, da. Artig navn, forresten. Minner om en Cocker Spaniel med hodet på skakke. Endret 18. april 2012 av olehenrikfjeld Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
f-r-lars Skrevet 8. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2012 Tidligere eier har laget deksel somgjør at man kommer til kløtsjsylinder med å skru av 6 skruer som sitter lett tilgjenglig.... Takk!!!! Har fått trykk på kløtsjen, men den forsvinner igjen litt etter hvert slik at man må pumpe 3-5 ganger får å få trykket tilbake. Det er ikke synlige tegn til lekkasje. Kan det tyde på at kløtsj sylinderen er dårlig etter bare 47 år? Lønner seg da kanske å bytte både opp og nede samtidig da? I går var forresten en god dag da samtlige LR produkt unntatt delebilen var på luftetur for egen maskin... Våren er faktisk en fin tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kameranerd Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Sorry heter nettopp det pga hva jeg måtte si til Kona når jeg kom hjem med den... Tror hun liker at jeg sier det..... Snart blir det Sorry 1, Sorry 2, Sorry 3, Sorry 4........................ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1965 Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Hvis du ender opp med å måtte bytte hovedsylinder, så ikke prøv å få den ut uten å ta av skjermen først (hvis du har ratt på venstre side). Jeg prøvde og brukte vel tre ganger så lang tid før jeg konstaterte at det ikke gikk. Så skrudde jeg løs skjermen, og alt gikk som smurt - bortsett fra "kosen" med å skru løs ørten bolter for å få av skjermen, da. Artig navn, forresten. Minner om en Cocker Spaniel med hodet på skakke. Det der kan jeg ikke skjønne. Skiftet hovedsylinder selv her om dagen. Gruet for jobben pga. alle problemene som er beskrevet her på forumet. Så også at det var en som hadde gjort det uten å ta av skjermen, så jeg tenkte at jeg prøver det. Gjorde som følger: Fjærnet innerskjerm, løsnet i bakkant, og bendte så mye opp og ut, at jeg fikk løsnet rørene. Løsnet så hele pedalhuset, løftet/tredde det ut med pedal og hovedsylinder. Tok alt inn på arbeidsbenken og skiftet hovedsylinder. Montering i motsatt rekkefølge. Brukte vel 1,5-2 timer på jobben. Nå må det jo sies at bilen er nyskrudd, ingen rustede skruer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamse_bra Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Jeg byttet også Clutch master uten å ta av skjerm i fjord sommer. Jeg skrudde ut pedalboksen til bremsepedalen først, deretter var det bare å ta clutch pedalboksen rett ut. Mine forskjermer er godt igjenmalt.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
f-r-lars Skrevet 10. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2012 Venter nå i spenning på master og slave sylindere bestillt via Ebay, håper ikke det er elendig kvalitet selv om de var billige ( hmm ... selvmotsigelse her?) Ang sorry 2-3-4 ... Lørdagtreff på Meny til lørdag'n eller er du opptatt med gearkassa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kameranerd Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Litt usikker om det blir meny på lørdag Girkassa må vente, en del detaljer av stål som får litt pleie om dagen, pluss litt turinnredning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
f-r-lars Skrevet 5. september 2017 Forfatter Del Skrevet 5. september 2017 4 år senere... hørte et metallisk "spjong" og litt tann mot tannhjul lyd nå jeg skulle taue. Etter dette skjer det ingenting når bilen står i gear, i noen av gearene forover eller bakover. Motoren går fint , capstan virker. Har byttet clutch slave og master, rør. Har trykk på disse uten luft i systemet men det skjer fortsatt ikke noe når man setter den i gear og slipper ut clutchen. Det har ikke vært lite væske i sylinderen og ei heller tegn på lekkasje. Er litt rådvill , har sjekket at 2/4 hjulsspaken står i posisjon og det samme med OD spaken. Er det clutch bytte eller noe annet som helst er lettere .... Mvh Frank Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 5. september 2017 Del Skrevet 5. september 2017 Går mellomakslingen rundt når du setter den i gir? Eller går bilen framover med firehjulsdriften innkoblet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
f-r-lars Skrevet 5. september 2017 Forfatter Del Skrevet 5. september 2017 Har ikke sjekket mellomaksling, men den rører seg ikke hverken i 2, 4 eller høy lav med eller uten OD. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 5. september 2017 Del Skrevet 5. september 2017 (endret) Skrur du av lokket på kassa under midtseteplata vil du se om det er feil med clutch/hovedkassa eller OD/reduksjonskasse. Ville foreslått lokket bak på hovedkassa men ODn står der og sperrer. En kikk på oljekonsistensen og nivå på kassene og ODn gir ofte et svar også. Endret 5. september 2017 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
f-r-lars Skrevet 6. september 2017 Forfatter Del Skrevet 6. september 2017 Takk. Skal sjekke i ettermiddag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
f-r-lars Skrevet 6. september 2017 Forfatter Del Skrevet 6. september 2017 (endret) Olje på både motor, gearkasse og OD virker OK. Skiftet alt av væsker for 200 km siden. Olje sølet exon valdez kommer fra bunnpluggen før dette. Dette dekslet er det det som står i forkant av RM dekslet? Så midt under setekassa som mulig? Men det vel kanskje kun OD'en? Hva er det egentlig jeg skal se etter når det er åpent? Endret 6. september 2017 av f-r-lars Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Sett hovedkassen i gir. Raper overdriven om du girer uten å klutsje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
f-r-lars Skrevet 6. september 2017 Forfatter Del Skrevet 6. september 2017 Nei - det gjør den ikke. Skulle jeg helt ukvalifisert tippe ville jeg nå tro at clutchen henger inne, slik at man kan sette den både i gear og OD uten at noe skjer når man slipper pedalen. Hvorfor , det tør jeg ikke tippe på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Kan du sette hovedkassen i gir uten å klutsje med motor i gang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
f-r-lars Skrevet 6. september 2017 Forfatter Del Skrevet 6. september 2017 Ja det går Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Lokket festet med skruer med flattrekkerhoder. Akkurat litt synlig foran kanten på setekassa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
f-r-lars Skrevet 6. september 2017 Forfatter Del Skrevet 6. september 2017 Da åpner jeg det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.