Gå til innhold

Range Rover 1980


Lars R

Anbefalte innlegg

Nå gjør jeg sikkert noe jeg angrer på. :(

Vurderer å selge min Range Rover fra 1980.

Ser at jeg ikke får tid til å jobbe noe særlig med bilen framover.

Har 3 vetarankjøretøy, 2 bruksbiler og en traktor som også trenger tilsyn på tunet + et eldre hus. Tiden flyr avgårde.....

Har egentlig ikke plass til så mange kjøretøy. Ønsker ikke at bilen skal bli stående ute.

 

For flere bilder og info kan dere se i tråden her: http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=57147

 

Bilen er komplett, foruten baksete. Registrert som 2 seter i Frankrike.

Den har utrolig lite rust. (Se bildene i linken)

Er kjørbar. Motor går fint, bremser er jevne.

 

Det følger med en del deler

Blant annet:

En del foringer til understell, pakninger....

 

Ting som må kjøpes nytt er:

eksosanlegg, blinklysrele, bremselysbryter.

 

 

DSC_0023.jpg

 

Bilen er ikke tollet inn til landet, men har hatt kontakt med tollvesenet. Registrering skal ikke være et problem.

Må hentes på henger, hvis du ikke eier egne prøveskilt.

 

Legger bilen bare ut her på forumet, da jeg ønsker at den skal få et godt hjem og bli tatt vare på.

Selges for 15000 kr.

Står på Tingvoll på Nordmøre.

Tlf 41302473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er nok momset inn, så det er engangsavgiften på veteranbiler (under 5000,-) , pluss vrakpant - pluss evt det de vil finne ved en eu-kontroll.

 

edit: som en fotnote til prisen så ble et (new old stock) setetrekk fra tidlig syttitall, solgt for 3380 pund for noen dager siden i England....

Endret av robertsoevik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket akkurat med Lars.

 

Bilen er ikke momset inn. Bilen ble kjørt til Norge på Franske skilt i forbindelse med en ferie, ble noen problem med bilen og den ble satt inn i et lager bare noen km fra Lars. Der har bilen stått i mange år. Lars har litt lang vei til nærmeste tollkontor, han har hatt epost-kontakt med tollvesenet. De ønsker personlig frammøte for å få ordnet dette. Vi snakket om noen måter dette kunne løses på, jobber videre med saken.

 

Ha en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

 

Edit: der var Lars sekundet raskere enn meg ja :D .

Endret av Elvehundre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange bilder på den topicen det linkes til.

 

Hvorfor skulle den vært i Oslo <_< ? Er ikke langt til Tingvoll. Du bare kjører til Oppdal, tar til venstre mot Sunndalsøra og etter Sunndalsøra er det bare noen få mil og du er i Tingvoll ;) .

 

Ha en fin tur

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny i gamet og ikke lynkjapp i toppen, men er papirene på bilen tilstede og i orden?. Har den forutsetningene for å komme på veien uten alt for mye styr. Hadde det vært barnemat hadde vel eier gjort det selv, men kunne gjerne brukt litt penger på noe slikt hvis resultatet ble flott bil på veien.

 

Har noen her et grovt estimat for kostnadene før bilen er norsk og på veien? Utenom kostnad ved evt utbedringer av kjøretøyet o.l. Bare en slags pekepinn på kostnad og mulighet fra noen som kan det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Peder: Velkommne skal dere være.

@Rune: Har lovet at Lorden skal få se på bilen på lørdag, og jeg vil gjerne holde ord. Vi får prates etter det.

 

Til dere som lurer på avgifter: Det må betales moms på kjøpesummen + engansavgift (Ca 4600 kr)

 

Har ikke fått vært på tollkontoret enda da jeg bor 3 timers kjøring unna nærmeste kontor og vil ikke ta meg fri fra jobb for å reise dit.

Har skriftlig fra tollen at det skal ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke tid til å reise herfra om dagen, så derfor skulle den vært i oslo :) har vel strengt tatt ikke hatt plass til den heller, men jeg er også ganske løssluppen når slike ting dukker opp! moms er vel sikkert beregnet på den prisen som ble betalt til fransk eier og veteranavgiften/engangsavgiften er vel på rundt 4500,- ink vrakgodsavgiften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er fortsatt til salgs.

Lorden valgte å beholde "Rabbit" i stedet.

Bare å ta kontakt for de som er intressert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe jeg kommer til å angre på lenge...

 

Jeg har Rabbit, og to blir for mye. Jeg kunne kjøpt og lagret, men denne er så fin at den fortjener å komme på veien.

 

Når det gjelder bilen, er den som Lars sier nesten helt rustfri. Det som er av rust, er kun av overflatekarakter og lar seg lett fikse. Bilen starter lett og går pent. Hel og pen i karosseriet.

 

Dette er rett og slett et kupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...