Tommy1983 Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Er det noe sted i england man bestiller billigere eller er det best å satse på det norske firmaet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EKJ Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 http://bellautoservices.co.uk/products/vnt-vgt-turbo/300-tdi-vnt-vgt-turbo/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Fåes i stage 1 og 2 som tidligere nevn: http://www.ebay.co.u...67#ht_898wt_698 - http://www.ebay.co.u...2#ht_1188wt_698 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ompa Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 husker tidligere tråder angående det å jazze opp dieselmotorer, da var det veldig mye prat om EGT, hvor mye turbotrykk motoren tåler etc. etc. er det noen som har kommet til noen konklusjon med dette?? hvis denne turboen gir 1,4-1,5bar og standard garret'en gir 0,8 fra fabrikk vil jeg jo si det er en vesentlig forskjell!! hvor risikofyllt er detta?? kan jo ikke si anna enn at det føles ganske riktig å fylle opp stallen litt, men jeg vil ikke gjøre det for en hver pris! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vassbø Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Er motoren i god stand så bør det ikke være noe problemer , har den gått mye så bør en overhaling gjøres . Er ikke så stor jobb det heller . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Er stor forskjell på bensinturbo og dieselturbo når det gjelder ladetrykk/drivstoffmengde osv. I en bensinmotor blir luft og drivstoff blandet i brennkammeret og komprimert. Ved økt luft og drivstoffmengde er faren til stede for at man får selvantenning med stempelet på vei opp før pluggen har tent, ikke bra. ( Bensinturbo gutta har hatt sine utfordringer med dette opp i gjennom tia) I en dieselmotor derimot komprimerer man bare luft helt til dysa åpner. Eks. vis 5-10 grader før øvre døpunkt (stempel på topp) Man får da ikke samme problemet med for tidelig tenning som på en bensiner i og med bare mer luft som komprimeres. Så turbotrykket i seg selv bør ikke være noe problem. Diesel mengden/pumpa må også justeres ved mer tilført luft for å få mer effekt. Avgass temp/EGT vil øke ved en trimmet diesel, så fornuftig med et EGT instrument for overvåking. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 12. april 2012 Forfatter Del Skrevet 12. april 2012 Jeg vil påpeke at jeg har montert turboen som BAS selger, link; http://bellautoservices.co.uk/products/vnt-vgt-turbo/300-tdi-vnt-vgt-turbo/ Denne turboen er en direkte replasement, beklager dårlig norsk , og krever ingen ombygging. Her brukes alt av ellers org deler. Ser folk vil kjøpe billig direkte...blir det billigere?...£895 for turbo + £50 i vrakpant for gammel turboen + frakt + mva + utlegggebyr...blir vel ikke så stor besparelse kanskje? MD Engeneering selger på Ebay en lik turbo, med samme innhold men løst på en annen måte med bruk av menge flere deler. De har stage 1 og stage 2, men...forskjellen på stage 1 og stage 2 er om du sender inn dieselpumpa for optimalisering eller ikke, det er ikke to forskjellige turboer å få kjøpt. Et annet firma som også tilbyr samme turbo er Allard Turbosport, link ;http://www.allardturbosport.co.uk/ Denne løsningen er veldig lik MD Engeering sin, og krever flere deler. Felles for begge disse løsningene er at de inneholder flere deler og er dyrere og krever ombygging fra org oppsettet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EKJ Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Da er det bare å vente på at min originale turbo ikke orker mer så man har en unnskyldning...... He he, savner mer i bunn med std. Utveksling. Jeg hadde nok kjøpt dette settet i Norge hadde det vært aktuelt for meg. Alisport intercooler kommer først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Jeg kjøpte 3 stk allisport intercoolere for noen år siden for å få mer sprut. Før montering testet vi akselerasjon 0-100kmt samt trekkraft opp lang bakke. Noterte tid på alt. Byttet intercooler, skrudde på pumpa og testet. Joda, virket det, men jeg ville vite hvor mye som skyltes intercooler. Derfor byttet vi tilbake uten å justere pumpa tilbake. Nesten ikke målbar forskjell. Husker jeg riktig var differansen mindre enn 1 sekund. Derfor solgte jeg disse og gikk tilbake til orginal intercooler med unntak av disco 2eren fordi jeg ikke orket å demontere. Mulig effekten ville blitt mer markert med større turbo, men jeg vet hva jeg ville klagt penger i først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EKJ Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Takker for innspill, skal ta det med videre i oppgraderings hjørnet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pål J Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 hvordan eksos er det du har på nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 16. april 2012 Forfatter Del Skrevet 16. april 2012 Jeg har helt originalt eksosanlegg, der jeg har erstattet første røret med et uten katalysator...et helt likt som ditt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 19. april 2012 Forfatter Del Skrevet 19. april 2012 Fikk i dag en pakke med slanger fra Praesto4x4 for at motor rommet skulle bli litt mere presentabelt Jeg er ikke noen stor tilhenger av silikon slanger, men disse er av en kvalitet jeg synes virker veldig bra. Montert...bilder sier mer enn 1000 ord Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
burg Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Vakkert! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JCP Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Hildrande du altså Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Fulgte dette røret med i pakken du kjøpte? Det så så nytt ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 Ja Ranger(Christian), det sto ferdig montert på turboen. Dette er det som gjør turboen fra Turbo Technics, solgt via Praesto4x4/BAS, så enkel å montere, den kommer ferdig for å sette rett på plass . Røret som Ranger har markert gjør at man ikke trenger å gjøre noe med det org eksosanlegg på bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Def110 Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Jeppjepp. Da smalt de en VGT turbo neddi postkassa her og. Får vel skremme livskiten ut av gamle vetrinærvogna da vel. ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars L Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Och då har jag "åkt dit" också... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 25. april 2012 Forfatter Del Skrevet 25. april 2012 Tøft ....eller...ka ha eg gjort .... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pål J Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 jeg også venter på postmannen ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars L Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Nu ska min turbo ha "landat", men jag har inte sett den än. Går hem från jobbet tidigt, jag... Det jag lurer på är hur svårt/enkelt det är att få isär och ta loss den gamla turbon från manifolden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vassbø Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Ikke vanskelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars L Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Så greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars L Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Ikke vanskelig Lite värme och en plasthammare fick både loss ändarna från den gamla och på den nya. Nu är det tillfälligt stopp, men en ny manifoldpackning ska komma i posten idag så projektet kan bli klart inför helgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.