Gå til innhold

Hakket kickdown og lat med henger


RagnaRn

Anbefalte innlegg

Når jeg kjører tom bil å gir bånn gass så virker det som girkassen ikke klarer å bestemme seg hvilket gir den skal i.

Hopper litt opp og ned og roer seg når jeg slakker litt på gassen

 

Årsak til det?

 

 

Så med det samme så syns jeg den er lat med tilhenger på slep.

 

Tom enkelaksla tysse merkes utrolig godt både ved igangssetting og under fart

 

Noen som drar henger med P38 som kan si hvordan den oppfører seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ofte jeg kjørte med henger bak den jeg hadde, men kan ikke si jeg merka spesielt mye til den med mindre jeg lessa skikkelig tungt selvfølgelig

 

Har du nok olje på gearkassa di? Lenge siden olje og filterskift på kassa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Har kjørt noen få turer med rundt 3 tonn i total henger vekt. Kan ikke si at jeg synes den er lat selv med den enorme vekten på slep. Hvis du merker en tom henger på slep med 4.6 V8 motoren , så er det definitivt ett eller annet som ikke er helt som det skal.

Girskifte beskrivelsen tyder jo også på det.

 

mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ingenting om kickdown wire

Er ikke dette styrt elektrisk?

 

Håper det ikke er et forestående girhavari

 

Skal tappe litt olje av girkassen i kveld ,kanskje det hjelper.

 

Har litt over maks på peilepinnen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

En liten oppdatering.

I går morges startet jeg opp og motoren surrer fint.

Når jeg begynner å kjøre går den ikke på alle syindre, men kommer når motoren begynner å få temperatur.

Kjører noen mil og merker noe forskjell i draget , rumler litt ved pådrag ( kan nesten høres ut som en sylinder faller ut.

 

Nye magnacore pluggledninger og plugger med ca 5- 6000 km driftstid

 

Skal sjekke plugger i kveld og øvrige elektrisk koblinger.

Kan falskluft eventuelt forårsake dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Blitt noe klokere på feilen? Høres jo værre ut at den ikke går på alle sylindre.

Med tanke på at den ikke går ordentlig, kanskje det er en eller flere av coilene i coilpack'en?

 

Angående lat kick-down:

Kom til å tenke på, det sitter en "Throttle Position Sensor" på gasspjeldet, motsatt side av wire tilkoblingene.

Dette er nok bare et enkelt potmeter, som du burde kunne måle over med et multimeter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i kontakt med RPI om dette , men de ville ikke konkludere over epost.

Ønsket å prate med meg, så får vel mote meg opp til en engelsk telefonsamtale

Har bestil Nanocom så får se om det er noe feilmeldinger i systemet.

 

Vet det lå en feilmelding på lamdasonde når jeg kjøpte bilen, men den er ikke selttet etter at jeg byttet sonder.

Kan den lage krøll?

 

Driver også å sjekker ut mulighet for service på gassanlegget.

Men et verksted jeg snakka med skulle ha ca 8000 for en service.

 

Avsindig dyrt syns jeg

Noen som kjenner til prisnivået på slikt?

Endret av RagnaRn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...