RagnaRn Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Når jeg kjører tom bil å gir bånn gass så virker det som girkassen ikke klarer å bestemme seg hvilket gir den skal i. Hopper litt opp og ned og roer seg når jeg slakker litt på gassen Årsak til det? Så med det samme så syns jeg den er lat med tilhenger på slep. Tom enkelaksla tysse merkes utrolig godt både ved igangssetting og under fart Noen som drar henger med P38 som kan si hvordan den oppfører seg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdiThomas Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Ikke ofte jeg kjørte med henger bak den jeg hadde, men kan ikke si jeg merka spesielt mye til den med mindre jeg lessa skikkelig tungt selvfølgelig Har du nok olje på gearkassa di? Lenge siden olje og filterskift på kassa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RagnaRn Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2012 Har kjørt et par tusen km siden filter og oljeskift Nok olje er det , kanskje litt for mye også. skal suge av overskytende å prøve Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Hei. Har kjørt noen få turer med rundt 3 tonn i total henger vekt. Kan ikke si at jeg synes den er lat selv med den enorme vekten på slep. Hvis du merker en tom henger på slep med 4.6 V8 motoren , så er det definitivt ett eller annet som ikke er helt som det skal. Girskifte beskrivelsen tyder jo også på det. mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EiRRik 4.6HSE Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Korrekt justerte wire på gass-spjeldet og til kick-down enheten er vesentlig for å opprettholde korrekt giring og kick-down. Sjekk og juster Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sven Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Da jeg merker de samme symptomene ved tom bil på min 4.6 så viste det seg at konverteren var gåen og resultatet ble ny automatkasse. Fikk fabrikkny kasse på bruktgarantien hos Bilia Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RagnaRn Skrevet 30. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2012 Finner ingenting om kickdown wire Er ikke dette styrt elektrisk? Håper det ikke er et forestående girhavari Skal tappe litt olje av girkassen i kveld ,kanskje det hjelper. Har litt over maks på peilepinnen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RagnaRn Skrevet 30. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2012 Justerte litt på gasswire å det ble definitivt ikke verre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RagnaRn Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 Tappet av en slump olje og den girer bedre. Skal prøve med henger etterhvert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RagnaRn Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 En liten oppdatering. I går morges startet jeg opp og motoren surrer fint. Når jeg begynner å kjøre går den ikke på alle syindre, men kommer når motoren begynner å få temperatur. Kjører noen mil og merker noe forskjell i draget , rumler litt ved pådrag ( kan nesten høres ut som en sylinder faller ut. Nye magnacore pluggledninger og plugger med ca 5- 6000 km driftstid Skal sjekke plugger i kveld og øvrige elektrisk koblinger. Kan falskluft eventuelt forårsake dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mr.Olsen Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Hei! Blitt noe klokere på feilen? Høres jo værre ut at den ikke går på alle sylindre. Med tanke på at den ikke går ordentlig, kanskje det er en eller flere av coilene i coilpack'en? Angående lat kick-down: Kom til å tenke på, det sitter en "Throttle Position Sensor" på gasspjeldet, motsatt side av wire tilkoblingene. Dette er nok bare et enkelt potmeter, som du burde kunne måle over med et multimeter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RagnaRn Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) Har vært i kontakt med RPI om dette , men de ville ikke konkludere over epost. Ønsket å prate med meg, så får vel mote meg opp til en engelsk telefonsamtale Har bestil Nanocom så får se om det er noe feilmeldinger i systemet. Vet det lå en feilmelding på lamdasonde når jeg kjøpte bilen, men den er ikke selttet etter at jeg byttet sonder. Kan den lage krøll? Driver også å sjekker ut mulighet for service på gassanlegget. Men et verksted jeg snakka med skulle ha ca 8000 for en service. Avsindig dyrt syns jeg Noen som kjenner til prisnivået på slikt? Endret 2. mai 2012 av RagnaRn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.