Gå til innhold

Strandet med sprukket luftbelg på Ørlandet


FrodeHaars

Anbefalte innlegg

Hei, jeg står landfast et godt stykke hjemmefra og lurer på hva jeg kan gjøre. Vi fikk konstatert hull i den ene belgen bak, men grunnet tidsnød måtte jeg bare kjøre ca 6 mil til på humpete vei for å få gjort jobben min. Bilen var helt nedsenket da jeg kom fram, og jeg håper kompressoren ikke har gått fløyten av mishandlingen. Jeg ser at noen anbefaler gaffa og lim. Dette kan kanskje hjelpe meg hjem til kone og barn før kvelden kommer, men jeg er absolutt åpen for andre forslag om noen har.

Strekningen som skal kjøres er Brekstad - Oppdal.

 

Mvh Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jekk opp bilen litt og legg noe i mellom aksel og ramme som flekser litt.Bildekkbiter,ol.

Bør festes da det lett faller ut ved saks.Ta ut sikring på kompressor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor og jobber 13km fra Brekstad men leser ikke Disco-forumet.

Ikke sikkert jeg kunne hjulpet, men større sjanse for å høre det hvis nødanrop kommer i mer generelle forum :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, og takk for gode råd og innspill!

En ekstra stor takk til LafteRolf for engasjementet - det var veldig hyggelig å prate med deg i telefonen.

Jeg var innom Fosen Dekk på Brekstad for å prøve lappetrikset fra RR-Classic, men der endte vi opp med å jekke bilen på aksling og ikke på ramme. Et dårlig valg i dette tilfellet.. Gaffa ble surret på, og selv om det ikke hjalp nevneverdig så kom jeg meg hjem, dog noen timer senere enn planlagt. Forsiktig kjøring sørget for at belgene ikke slo sammen og presset ut mer enn kompressoren klarte å fylle på. I dag har jeg sjekket at kompressoren fremdeles lever og har det greit, samt at jeg har jekket bilen på rammen og "montert" vulkaniserende tape på begge belger. Dør den ene av alderdom så er den andre ofte like gammel...

Så langt så ser det ut for at vulkingen holder. Bilen har i hvert fall ikke senket seg slik den gjorde før operasjonen.

Jeg burde kanskje fortelle at jeg har bestilt nye belger fra England... :)

 

Jeg notérer meg også at nødanrop evt. gjøres i mer generelle fora. Veldig flott at så mange er ivrig på å hjelpe.

 

Ha en fortsatt strålende dag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri todd at lapping av belger skulle holde tett.

Men den dagen jeg ikke lærer noe nytt ligger jeg nok stille,musestille.

He-he, man lærer så lenge man har lever, sies det. Joda, GummiHarald, som vi kaller ham her, slipte først ned gummien med en roterendefil, før han vulket en forsterket lapp på belgen. Må si jeg var veldig spent, spesielt siden lappen var akkurat der belgen ruller seg over seg selv. Fungerte fint som f-n det. Har ennå belgen liggende i tilfelle.......Tror ikke det er så veldig høyt trykk inne i disse belgene(til lufttrykk å være), og en slik vulket bot er i alle fall 1000 ganger sterkere en gaffateip, hvis den er riktig utført. Fint at det ordnet seg for deg FrodeHaars :) .
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...