Gå til innhold

kjøpe rr-sport?


stigah

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt både 20" Stormer til min Disocvery 3 og nå 22" Stormer til min 2006 Sport. Jeg har ikke hatt noe problem med felger eller service fra Beckmeister. Da mine felger ristet ved levering og balansering sendte de meg nye felger i posten uten diskusjon. Jeg skal nå bestille et sett vinterdekk med kingston 20" med piggfri fra BM.

 

Ja får stole på at det er et seriøst dekkfirma da.Felgpakken er nå iallefall kommet i bestilling,så da er det bare til å krysse fingrene for at det passer ilag med brembo-bremsene.skal forresten på dekk1 og hente/montere de,litt greit i tilfelle de ikke passer.er beckmeister som

Sender de direkte der for å spare litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 149
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

stigah

 

Vi ser frem mot bilder av bilen med den nye felgpakken:-)

 

Er forøvrig i tenkemodus angående kjøp av RRS jeg oxo:-)

 

Bilder av den nye felgpakken på bilen kommer så snart som de er kommt på.

Felgpakken kom desverre en dag for sent,før vi reiste på ferie.

Så det blir vel og hente de den 10 sep.

Og da er det bare og krysse det som er for at de går ilag med brembo-bremsene.

Kan si det sånn at eg er en smule spent på hvordan det vil se ut på bilen,fant ingen bilder på nettet av de felgene på en rrs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker og bukker;) er fornøyd selv.

 

Fått fjernet tretrimmen i bilen til matt sort LED i alle lys og byttet til napa skinnratt.

Deilig med dvd i aksetene også. Gått 134.000 nå og går som ei kule.

 

Neste på listen er nye autobiography front med DRL og rette eksosrør

 

takker og bukker;) er fornøyd selv.

 

Fått fjernet tretrimmen i bilen til matt sort, LED i alle lys og byttet til napa skinnratt.

Deilig med dvd i baksetene også. Gått 134.000 nå og går som ei kule.

 

Neste på listen er nye autobiography front med DRL og rette eksosrør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin felg/fargekominasjon.

Samme farge som jeg har på min:)

 

Jeg og kunne tenkt meg en autobiography front og ny eksos.

Tenkte og høre om svendsen eksos kanskje hadde hatt noen gode forslag.

Skal ha bilen inn på tectylering i oktober(bergen dinitrol senter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da var den store dagen kommt for at de nye felgene skulle hentest på dekk1 i bergen,og jeg var mildt sagt litt spent.

MEN gleden vart ganske kortvarig,da vi skulle prøve felgen på bilen så tok den borti kalipperen.

Buhu.

Alternativt så var det å space ut med ca 3mm.men da vart boltene for korte.Og forhadleren av lr i bergen,sa at det bare er en størrelse på boltene.

De ville heller ikke anbefale å space ut felgen og bytte til noen andre bolter.Er jo som de sier en stor og tung bil,og i svinger osv er påkjenningen stor.

 

Så da vart det til at jeg bestemte meg for å annulere hele kjøpet.Så da får vi håpe at det går smertefritt å få pengene tilbake av beckmeister.

Problemet med å kjøpe felger her i bergen,er at ingen tydeligvis har noe på lager.Så da må alt bestillest,og er jo ikke så enkelt å få prøvd noe på bilen før en kjøper da.

Kanskje en må ta turen til oslo el/omegn til sommeren for å handle felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Drar opp igjen denne posten da jeg lurer på om jeg skal handle RRS!

Forøvrig min første post som nyervervet medlem av lrforum.com:)

 

Hadde egentlig planer om å kjøpe en 06-07 mod audi q7, men pga dårlig utvalg har jeg begynt å se på range rover sport i det siste.

 

Tåler disse bilene høy km uten alvorlige problemer?

Er automatkassene overdimensjonerte eller akkuratt på grensen hva gjelder moment? Tenker spesielt på 2,7tdv6

 

Mvh

Endret av BB RRS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer bittert på at jeg solgte min - en 2006 modell med TDV6 motorendu lurer på. Snakket litt med gutta på verkstedet sist den var inne på service før jeg solgte den, de sa at det er svært lite feil med disse bilene. Finn en med en eier, holdt original mht dekkdimensjoner og fullt servicehefte og det burde være tut og kjør. Servicekostnadene var ikke noe dyrere enn enn Volvo SUV og drivstoff forbruket var bare marginalt mer enn min nye XC70 (som jeg skal selge om noen år for å kjøpe en ny 2011/12 modell RRS).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har hørt så er det generelt lite feil med girkassen på 2.7tdv6

 

Er så langt veldigt fornøyd med bilen vi kjøpte og har kun vært service og slitedeler vi har skiftet.

Men som alltid er vel et fullt servicehefte et pluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er 2 potensielle kandidater foreløpig, som dere ser er det med km tett opp mot 200000tusen. Den sølvfargede kan jeg få til en bedre pris dersom jeg får bestemt meg.

Likte best den svarte på utstyr osv, men blir en del dyrere da jeg antar det er mindre å gå på i pris. Noen synspunkter?

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45787195

 

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45811622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solid og god automatkasse, sjå også på discovery forum - teknisk deler RRS og Disco 3&4 nesten alt.

Av dei to bilane - den svarte. Ein eigar - altså råd til ny RRS i 2006, og det ser ut som han han har fortsatt å bruke cash på den. Sjølv om eg syns sølv RRS er penast, så kan det bli dyrt med vedlikeholdsetterslep. Spør kva som er bytta i understell. Lykke til i biljakta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den i sølv har jo vært til salgs veldig lenge nå. Så der er det sikkert mulig å prute en del som du nevner. Men er jo ikke akkurat en ny bil så kan sikkert komme litt påkostninger etterhvert. Zzz kjeder meg selv her med dette innlegget. Rrs begynner jo å bli litt interessant da når du får en bil til 250 tusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solid og god automatkasse, sjå også på discovery forum - teknisk deler RRS og Disco 3&4 nesten alt.

Av dei to bilane - den svarte. Ein eigar - altså råd til ny RRS i 2006, og det ser ut som han han har fortsatt å bruke cash på den. Sjølv om eg syns sølv RRS er penast, så kan det bli dyrt med vedlikeholdsetterslep. Spør kva som er bytta i understell. Lykke til i biljakta:)

 

Den sølvfargede har også en eier som har fullgt den godt opp.

Byttet en haug av slitedeler utenom luftfjæring/kompressor, dog kun ett felgsett som han legger over sommer/vinter på.

Ser også litt tam ut uten privacy glass, litt større hjul hadde gjort seg.

Den skal på service nå.

 

Så kunne mest sannsynlig få den for 260 ink.reg, men må da kostes på service, nytt felgsett til sommer og soting av vinduer.

Så totalsummen blir fort 285000kr. Da er det kanksje bedre å legger 50-70 lapper mer på bordet for en som er gått rett over 100000km?

 

Må ringe på den svarte og høre litt hva som er byttet. Prisreduksjon bør være mulig også her.

 

Takker for alle synspunkter og svar:)

Endret av BB RRS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva integrated vehicle dynamics står for på 2006 range rover sport?

Ja - Ingenting!!

 

Derimot er det en option på HSE, std på SC som heter DR eller dynamic responce!

Denne option innebærer aktive krengningsstag for å si D veldig veldig enkelt..,

Men - Det er enkelt å se om en rrs har dette! Da har den i tifelle også Brembo-bremser!! Og under panseret - ei påfylling for DR-væske!!! Håpløs mengde av eiere/selgere av slike biler som ikke vet!! men,men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - Ingenting!!

 

Derimot er det en option på HSE, std på SC som heter DR eller dynamic responce!

Denne option innebærer aktive krengningsstag for å si D veldig veldig enkelt..,

Men - Det er enkelt å se om en rrs har dette! Da har den i tifelle også Brembo-bremser!! Og under panseret - ei påfylling for DR-væske!!! Håpløs mengde av eiere/selgere av slike biler som ikke vet!! men,men....

Takk for svar.

Heter det det dynamic response i utstyrslisten?

Sitter med utstyrsliste på 2 RRS som den ene angivelig ifølge forhandler skal ha dynamic response eller såkalt performance package, men står ingenting om det i utstyrslisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva det heter i utst.lista!... eller vent.. sjekke mine papirer.

Jeg har noe som heter; Dynamic pack, og også: integrated Vehicle dynamics.. Dynamic Pack er først på lista!... Mulig d er denne "pakka" som inneholder Brembo o DR?? Tror det!! Men som sagt,, Enkelt å se/sjekke - Brembo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...