Gå til innhold

Bytte reg reim på D3


Justis

Anbefalte innlegg

For å prøve å begrense lekkasjen fra lommeboka, skaffer jeg selv deler til bytte av reg reim og div på den store 7 års servicen.

 

Jeg ønsker å dobbeltsjekke med VBF at jeg har fått med alt, i tillegg til en ordinær filterpakke. Bestiller fra Famous Four da jeg har gode erfaringer derfra:

 

Timing Belt Kit - Front

V6 2.7 Diesel - to 9A777776

 

Timing Belt Kit - Rear

V6 2.7 Diesel - to 6A999999

 

Auxiliary Drive Belt

V6 2.7 Diesel

 

Hva er dette, er det behov?

Drive Belt

Secondary

 

Regner med at settene inneholder det som trengs av strammehjul og bolter?

 

Hva har dere andre betalt for en slik service, har hørt rykter om lommeboklekkasjer i størrelsesorden 20.000 kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er vel ikke en del som skal byttes ihht serviceskjema - men det er kanskje en svakhet?

 

Det er vel mer at det er veldig lite arbeid å bytte den når reg reim er av i alle fall, og den er jo gått noen km. Det er mer med tanke på forebygging for å slippe å plukke alt ned igjen om den skulle ta kvelden etter reg reim bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kjøpt alle disse delene fra samme firma.God service.Tok også med viftereim,og vannpumpe. Delene ligger på hylla,og prøver å få opp motet før jeg begynner :-)

Tiden for min kommer i høst på år. Så det haster ikke riktig enda (92000 km).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannpumpen har fint lite med registeret å gjør, ikke står den inni der heller! Vannpumpen står utenfor motoren og det er en veeeeldig grei jobb å gjør OM den skulle begynne å lekke om 5-10 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta pumpereima selv. Litt knot og såre fingre men trengte ikke demontere noe annet ann å ta av motordekslet og reimdekslet for å komme til. Veldig hendig å ha ett bilde av det du jobber med, for alt skjer i blinde!

 

Lurt å ha 10mm skrallefastnøkkel til den jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel være av samme grunn som tyskeren som har kjørt 800 000 km med Geladewagen sa:

 

Bytt alltid delene før de går i stykker...

 

 

Vannpumpa er jo grei å komme til så når man først har alt oppe så er det ikke mange sekundene ekstra å skifte den. Men om det er nødvendig er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannpumpen har fint lite med registeret å gjør, ikke står den inni der heller! Vannpumpen står utenfor motoren og det er en veeeeldig grei jobb å gjør OM den skulle begynne å lekke om 5-10 år!

 

Fint da dropper jeg den.

 

Joda, stor service med registerreimskifte nærmer seg 20 kNOK på herværende merkeverksted. I mitt tilfelle inkluderte det nye viskere og bytte av bremsevæske,

 

Ja det var det jeg fryktet. Håpet er å presse den noe ned ved å la et ikkemerkeverksted gjøre jobben og skaffe deler selv. Ved siste service mener jeg at jeg betalte nesten 800 kr bare for dieselfilter..... Det er jo latterlig dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...