JanOve Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Jeg har problemer med at batteriet lader seg ut på min Disco 2 td5, 2000. Batteriet holder fint over natten, men hvis bilen står ubrukt i mer enn et par dager så er batteriet enten flatt eller så utladet at jeg ikke får startet. Det skal ikke være noe som trekker strøm, men det er tydeligvis det likevel... I bilen er det et anlegg som er ettermontert og det er opplegg for ekstra langlys. Anlegget er, skummelt nok, koblet utenfor tenningen på bilen så jeg må si jeg mistenker at det kan være noe der. Det er montert proft med skjermer i fronthodestøttene (for baksetet) og greier, så det er ikke noe hjemmesnekra greier. Jeg har plukket ut sikringen i reléet for langlysene så da skulle det vel ikke være mulighet for noe "lekkasje" der heller? Jeg prøve å plukke ut sikringene for stereoen, men anlegget fungerer like fint så de var tydeligvis ikke i bruk. Kan jeg selv, relativt enkelt, søke etter feilen? Frister å bare levere den inn, men det koster vel fort noen kroner. Er det enkelt å koble anlegget via tenningen så jeg unngår muligheten for at feks en skjerm står på etter at bilen er stoppet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Du har prøvd annet batteri for å utelukke at det er kaputt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JanOve Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Ja. Glemte å nevne det. Batteriet er nytt. 110 Ah. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kroken Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 det kan måles dersom du har ett måleinstrument med likestrøm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JanOve Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Har måleapparat. Men hvor og når skal man måle for å finne synderen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Mener du kobler fra minus- eller plusspol og måler ampere mellom den og batteriet. Det skal være noe trekk der pga alarm men ikke mye, husker ikke hvor mye. Trekk så ut sikringer til det faller. Stod litt im det i siste LRO bladet :-) Endret 12. mars 2012 av motom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kroken Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 ja. og dersom instrumentet har 3 hull. må ene ledningen inn der det står A kanskje 10A og den andre på com. ta løs f.eks. plusspolen på batteriet ta ene ledningen fra instrumentet på polen og den andre på plusskabelen du tok løs. les verdien og prøv deretter å ta ut sikringer. til du får ett kraftig fall i mA. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.